Vraag

Tv-ontvanger lijkt defect

  • 25 January 2019
  • 19 reacties
  • 245 keer bekeken

Reputatie 1
Kan de VIP2952V2 ook kapot gaan?
De kabels zijn aangesloten.
Het rode lampje gaat niet aan als ik op de afstandbediening de TV uit zet.
Ok niet als de on/off knop uit en weer aan zet.
Het groen lampje gaat bij het aanzetten wel aan, maar eerst knipperend.
Ver volgens zegt de TV : controleer kabels. Geen zenders beschikbaar.
Weet iemand raad?

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Parl, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Uiteraard kan een tv-ontvanger een keer kapot gaan! Gelukkig gebeurt dat niet om de haverklap, maar dit keer wel bij jou. Ik help je graag verder met jouw probleem. Kan je allereerst aangeven of je 1 of meerdere tv-ontvangers thuis hebt. Indien je er meerdere hebt, kan je dan eens testen of de tv-ontvanger het op die andere plek doet? Dus een soort van wisseltruc uitvoeren?

Mocht dit niet werken, zou je dan het serienummer (bij persoonlijke opmerkingen), je postcode + huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan jouw Forum profiel? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 1
Dag Susan,
Wat een slim voorstel. Had ikzelf ook kunnen bedenken.
Dus de ontvangers verwisseld en het blijkt dat de dubieuze ontvanger het prima doet in de woonkamer.
Weer opnieuw geprobeerd in de slaapkamer maar zonder succes.
Er verschijnt een bericht op de TV: signaalsterkte zwak. Controleer antennekabelaansluiting etc.
Heb ik gedaan. Volgens mij aan beide zijden zit ie goed.
Ik heb dus van die witte kastjes die in een stopcontact geplugd zitten. Het lichtje dat wit is brandt.
Dus is er signaal net zoals in de woonkamer waar ik ook zo'n wit kastje heb zitten.
Overigens valt in de slaapkamer het beeld wel eens stil of wordt korrelig.
Ik luister graag naar je advies.
Parl
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen! Goed dat je het hebt kunnen testen! Zoals ik het begrijp, ligt het probleem dus op de locatie (slaapkamer). Heb je, toen je ze hebt omgeruild, die van de woonkamer ook in de slaapkamer getest? Zo ja, hoe deed die het? Verder geef je aan dat je gebruik maakt van de draadloze adapters. Het witte lampje geeft aan dat hij correct werkt, maar toch ervaar je storingen.

Zou je kunnen controleren of en storingsbronnen in de buurt staan? Een storingsbron is bijvoorbeeld een magnetron (zal wel niet in de buurt van de slaapkamer staan), adapters van andere apparaten, een dimmer van een lamp of backlight van een tv-toestel. Verder zou je kunnen proberen, indien je een kabel thuis hebt, om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten om te controleren of dát wel werkt.

Tot slot kan het nooit kwaad om de tv-ontvanger te voorzien van een reset. Blijkt dat ook niet de oplossing te zijn, moeten we even kijken of er een nieuwe tv-ontvanger nodig is.
Reputatie 1
Goeienavond Susan,
Dank voor de duidelijke reactie.Ik liet weten dat de draadloze adapter een wit lichtje uitstraalt.
Helaas blijkt dat vandaag de hele dag en avond de adapter een rood licht uitstraalt en dat ononderbroken.
Ik hoor graag van je.
Parl

Er verschijnt een bericht op de TV: signaalsterkte zwak. Controleer antennekabelaansluiting etc.
Heb ik gedaan. Volgens mij aan beide zijden zit ie goed.

Dit betekent meestal dat je TV-staat ingesteld op de coax-ingang en dus niet op de HDMI-ingang waarop de iTV-ontvanger is aangesloten. Je kunt dat oplossen door op het knopje linksonder op de AB te drukken totdat je weer beeld van de iTV-ontvanger ziet. Eventueel kun je het ook instellen via de Source ("Bron") selectieknop van de AB van de tv zelf.
Reputatie 7
Badge +21
Dankjewel voor de tip Henk, ik had dat even over het hoofd gezien!

@Parl, een rood lichtje betekent vaak niet iets goeds 😞 Deze brandt dus op de draadloze adapter? In dat geval kan je de stappen op onze storingspagina voor DVS even nagaan.
Ik ben 't met Henk2304 eens. De slaapkamer-TV staat niet (meer) op de ingang voor de tv-ontvanger. Dat is een coax antenne-aansluiting melding: antennekabelaansluiting. Die is bij KPN niet eens van toepassing.

De TV dus, bv met diens eigen afst.bed. op de juiste ingang instellen.

Als een KPN tv ontvanger geen signaal krijgt staat er 143 op de display daarvan. Overigens zal ie dat nu dan ook weergeven, maar dat ligt aan de DVS.

2 afzonderlijke problemen.
Reputatie 1
Susan,Henk en Peter,
Dank voor de tips.
Heb vanmiddag de storingsinstructie van KPN toegepast door de adapters te resetten.
Dat werkte, zij het dat ik ook de tip van Henk moest opvolgen en met succes.
De slaapkamer TV doet het weer. Wel laat de adapter beurtelings een rood lampje zien en dan weer een een wit lampje, alleen niet knipperend.
Ra,ra.
Parl.
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen Parl, dat je weer televisie hebt op de slaapkamer! Het witte lampje stemt me goed, het rode lampje iets minder. Maar zolang het werkt, moeten er de komende tijd denk ik even niet aanzitten 🙂
Reputatie 1
Gisterenavond ging het weer mis. De TV viel uit. Ik praat over de slaapkamer. De adapter vertoonde rood licht.Ik heb de adapter in een naastliggende stopcontact gestopt en ineens was er weer wit licht en de TV weer aan.
Vanmorgen alleen rood licht langzaam knipperend. Dus rood licht uit en na 2a3 seconden weer aan. Geen wit licht meer te zien.
Tv niet aangezet, maar ben bang dat ie het niet zal doen.
Wat kan de oorzaak zijn?
Parl
Adapter kan defect zijn (1 v.d. 2)
Adapters raken elkaar 'kwijt'
Storende invloeden: led verlichting (zeker met dimmer werkt storend), goedkope led verlichting/lampen.

Heb je de adapters (al) weer eens opnieuw gepaird?
Reputatie 1
Dank Peter,
In de slaapkamer hebben we geen dimmer. Alleen een bedlampje is soms aan.
Heb idd. Eergisteren de adapters "Gepaird". Daarna ging het een dagje goed. Lichtje bleef wit.
Wij wonen op een apartement. Maar dat kan toch niet de oorzaak zijn?
Gr
Parl
In een apartementengebouw zou ik persoonlijk niet voor die verbinding kiezen. Te veel buren die mogelijk ook die dingen hebben, dat stoort ook.

En verder: hoe lang heb je ze? Is het een DVS 200 of 650 of 1200?
Reputatie 1
Wij hebben ons appartement verbouwd met zo weinig mogelijk kabels. Dus kozen we voor de draadloze optie van KPN.
Vandaar. De adapters heten devolo 1200.
Geen probleem dus in de woonkamer,gek genoeg dus wel in de slpkmr.
Dank voor je commentaar overigens.
Parl
Reputatie 1
De 1200 adapters hebben we anderhalf jaar.
Kabels kan je wegwerken bij een verbouwing. Dan zou ik juist voor (uitgebreide) UTP bekabeling hebben gekozen met diverse UTP aansluitpunten in huis. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Dus:

Adapters al herstart? Die die niet op groen staan enkele seconden (ca. 20) uit het stopcontact halen.
Helpt dat niet dan alle adapters. Eerst dan die bij de Experiabox.

Ohja, hoe meer adapters hoe lager de snelheid. 2 adapters: 50%. 3 adapters: 33%
Bekabeld: 100% 😉
In een apartementengebouw zou ik persoonlijk niet voor die verbinding kiezen. Te veel buren die mogelijk ook die dingen hebben, dat stoort ook.
Om mogelijke problemen met DVSsen van buren te voorkomen kun je dit topic raadplegen.
Reputatie 7
Badge +21
@Parl, ik zie helaas geen reactie meer op bijvoorbeeld Peter zijn bericht. Ervaar je nog steeds problemen met je adapters en tv-ontvanger?
Reputatie 1
Ha Susan en Peter en H enk,
De griep velt me. Dus even onthand.
Tot nu toe lijkt het g o er te gaan, maar de adapter wisselt nog steeds rood en wit met elkaar af.
Het encryptie advies kreeg ik intussen van Customer Support van Devolo.
Maar dat moet ik nog uitvoeren. En daar ben ik.nu niet helder genoeg voor.
Ik rapporteer dus later.
Dank
Parl

Reageer