Vraag

TV ontvanger loopt vast bij het doorspoelen van opnames

  • 22 August 2023
  • 14 reacties
  • 157 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Heb meerdere programma’s opgenomen, maar als ik deze wil terugkijken, wil ik wel eens voor- of terugspoelen. Echter loopt de TV dan vast en krijg ik stilstaand beeld. Erg irritant. 

Vroeger kon ook volgens mij wel eens een herinnering voor een programma worden aangezet. Deze mis ik. 

Ook de plastic afstandbediening kan volgens mij beter/ 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Dat is inderdaad vervelend dat het vastloopt bij het spoelen, @Harrie66.  Gaat het willekeurige programma's die vastlopen, of merk je dat het steeds gebeurt bij een specifieke serie, of misschien een specifieke zender? Kun je ook iets meer vertellen over hoe je TV+ Box is aangesloten op je modem?

 

Het kunnen instellen van een herinnering is inderdaad nog niet mogelijk. Staat op de planning om toe te voegen, maar we weten nog niet wanneer dit dan zal zijn.

 

Betreffende de afstandsbediening. Is er iets specifieks dat je graag anders zou zien daaraan? 

 

Reputatie 1
Badge

Nee geen specifieke programma. 

 

Ja dank voor de info.

 

De afstandsbediening voelt plastic aan en knoppen klikken erg. 

Reputatie 7

Kun je me dan ook nog wat meer vertellen over hoe je TV+ Box is aangesloten op je modem? Zit daar een rechtstreekse kabel tussen? Of een kabel met iets ertussen (zoals een switch of draadloze verbindingsset)? Of gebruik je wifi?

Reputatie 1
Badge

Vaste kabel direct naar modem. 

Ook het opnemen gaat goed. Echter terugkijken blijft video hangen.

Bij meerderen is dit geconstateerd en nieuw kastje schijnt te verhelpen?

Ook software taken worden tijdens programma kijken uitgevoerd. 

Reputatie 7

Dank voor de aanvulling, @Harrie66. Nieuw kastje gaat in dit geval niet helpen. Dit soort dingen zit hem vaak in het netwerk (bij jou, bij ons, of in de communicatie tussen jou en ons), en niet in de ontvanger. Ik heb niet direct een permanente oplossing voor je. Het kan helpen om de opname opnieuw te starten. En om, tijdens het kijken van een opname, zo min mogelijk ander gebruik van internet te maken. 

 

Wel zien we de laatste week iets meer meldingen over haperingen tijdens het kijken. Als jij dit ook hebt dan zijn wat voorbeelden heel nuttig. 

Specifiek heb ik dan nodig:

  • de naam van het programma en de zender waarop hij uitgezonden werd
  • het moment (zo specifiek mogelijk datum+tijd) waarop je de opname bekeek en de haperingen ervaarde
Reputatie 1
Badge

Gebeurd bij elke opname 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb dit ook alleen gaat de STB bij mij rebooten volgens mij heeft dit met de laatste update te maken.

Het lijkt wel een cache issue.

Ik heb hier trouwens een topic van gemaakt want ik denk dat meer mensen dit hebben.

Op zich is het best wel irritant dat als je een stukje spoel 32x de stb stopt en gaat rebooten en dan weer opstart op NPO 1 als je vervolgens de opname weer opstart waar hij onderbroken werd staat deze weer aan het begin van de opname dat vind ik dan ook wel vreemd.

mvg

Reputatie 7

Gebeurd bij elke opname 

Ik begrijp dat het bij elke opname gebeurt, @Harrie66. Maar als het tv team hier naar wil kijken hebben zij toch een stuk of twee, drie specifieke voorbeelden nodig. Zodat ze die specifiek kunnen opzoeken in de systemen en loggingen. 

 

Specifiek heb ik dan nodig:

  • de naam van het programma en de zender waarop hij uitgezonden werd
  • het moment (zo specifiek mogelijk datum+tijd) waarop je de opname bekeek en de haperingen ervaarde

 

Reputatie 1
Badge

Het zijn bv. Studio Sport om 19.00 uur zondag

Of we zijn er bijna. 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt de Studio Sport van 19.00 uur op zondag opgenomen? En wanneer heb je deze opname gekeken en rond welke tijd ervoer je de haperingen?

Reputatie 1
Badge

Direct bij het bekijken terwijl opname nog bezig is.

Reputatie 7

Ik heb meer meldingen gezien dat de box vastloopt of opnieuw opstart bij het doorspoelen van opnames. Kan je deze gegevens nog volledig geven? Vooral de concrete datum en tijd wanneer je het terugkijkt zijn interessant, zodat daarmee gekeken kan worden wat er op dat moment gebeurde. Zonder het concrete moment is het bijna onmogelijk om dat terug te vinden.
 

Specifiek heb ik dan nodig:

  • de naam van het programma en de zender waarop hij uitgezonden werd
  • het moment (zo specifiek mogelijk datum+tijd) waarop je de opname bekeek en de haperingen ervaarde

 

Reputatie 1
Badge

Sorry maar heb ik al aangegeven.

Reputatie 7

Die gegevens zijn inmiddels van meer dan een week geleden, dat is voor dat soort dingen aan de lange kant. Laten we eerst een andere stap doen. Kan je kijken of het verschil maakt om door te spoelen met de vooruitknop, of een tijdstip in te vullen met de cijfertoetsen? We hebben er inmiddels meer meldingen over gekregen en we proberen het te reproduceren.