Vraag

Tv-ontvanger loopt vast bij terugkijken

  • 27 December 2021
  • 17 reacties
  • 222 keer bekeken

TV-ontvanger loopt vast bij terugkijken. Enige oplossing is reset van ontvanger. Ook glasvezel al aantal keren gereset. Modem is Arcadyen vgv 7519. Is experia V8, deze heb ik al sinds 2014. Kan deze misschien omgeruild voor een wat nieuwer exemplaar? TV ontvanger is met kabel verbonden aan experia box.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Arcadian 7519?  Bedoel je de Arcadian HMB2260? (KPN TV decoder) 

Experiabox V8 is alweer een oudje.

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox? 

Arcadian 7519 is Experia V8 box. Alles met kabels aangesloten.

TV ontvanger is Motorola VIP 1853

Reputatie 7
Badge +20

Zowel de Experiabox als de KPN tv decoder zijn erg verouderd.

Beide mag je omruilen.

Vooral de KPN tv decoder kan allang worden omgeruild.

Bel, gratis, 0800-0402 

hoi @Bosman37 ,

De V8 is nog een recent model,Die word alleen uit service oogpunt omgewisseld door de wifimanager.De klantenservice doet dat niet.

De motorola kan je hier omruilen: kpn.com/omruilen

dan krijg je een HMB2260 of een VIP2952.

Bewaar de afstandsbediening wel !Die krijg je er niet bij!

Reputatie 7
Badge +20

hoi @Bosman37 ,

De V8 is nog een recent model,Die word alleen uit service oogpunt omgewisseld door de wifimanager.De klantenservice doet dat niet.

De motorola kan je hier omruilen: kpn.com/omruilen

dan krijg je een HMB2260 of een VIP2952.

Bewaar de afstandsbediening wel !Die krijg je er niet bij!

 

De V8 is echt niet recent meer, in 2011 kreeg ik deze.

Ik heb hem gehad en destijds omgeruild voor de V10.

En daar was ik heel erg blij mee, want de V10 is echt veel beter. 

Momenteel (al een paar jaar) hebben ze model V12. (en de V9 zat nog tussen de V8 en V10)

 

De KPN tv decoder ben ik met je eens, die moet hij zeker omruilen.

Ik denk dat de problemen daarna over zijn. 

Reputatie 7

Hoi @Bosman37, welkom bij ons op het forum. Wat vervelend dat de tv-ontvanger steeds vastloopt als je iets terug wilt kijken! Het resetten ervan levert geen blijvende oplossing op begrijp ik en de bekabeling die je beschrijft klinkt ook goed. Het vervangen van die ontvanger (het is ook al een oud beestje) lijkt me de logische vervolgstap. Met de link die Martijn al noemde kan je de tv-ontvanger vervangen door een nieuwer model. Heb je dat inmiddels gedaan? Hoe gaat het met de nieuwe ontvanger?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bosman37, welkom bij ons op het forum. Wat vervelend dat de tv-ontvanger steeds vastloopt als je iets terug wilt kijken! Het resetten ervan levert geen blijvende oplossing op begrijp ik en de bekabeling die je beschrijft klinkt ook goed. Het vervangen van die ontvanger (het is ook al een oud beestje) lijkt me de logische vervolgstap. Met de link die Martijn al noemde kan je de tv-ontvanger vervangen door een nieuwer model. Heb je dat inmiddels gedaan? Hoe gaat het met de nieuwe ontvanger?

 

Mij lijkt het verstandig om zowel de KPN tv ontvanger als de Experiabox te vervangen.

Beide zijn hele oude beestjes. (meer dan 10 jaar oud beide). 

Dan weet je ook zeker dat er geen problemen meer gaan komen.

En @Bosman37 zal er heel erg veel plezier van hebben. 

De aanvraag om de ontvanger te vervangen heb ik inmiddels gedaan. Zal deze week wel geregeld worden. Zou fijn zijn als de Experia V8 daarna ook vervangen kan worden door een wat nieuwer exemplaar.

Reputatie 7
Badge +24

Zou fijn zijn als de Experia V8 daarna ook vervangen kan worden door een wat nieuwer exemplaar.

Dat kan je via de WiFi Manager regelen. Die ruilt de v8 om. Zoals ook al eerder in dit topic gezegd is...

Wie of wat is de Wifi Manager?

Wie of wat is de Wifi Manager?


Dit is de wifimanager.

Vul dan wel 60m2 in en 1 verdieping,Anders werkt het niet.

Maar ik raad het wel ten zeerste af!!Wacht eerst de nieuwe ontvanger af!!

Reputatie 7

Het kan inderdaad zijn dat het met het vervangen van de tv-ontvanger is opgelost, die is al onderweg begrijp ik. Als je de V8 wilt vervangen kan dat via de Wifi Manager die Nick noemt en waar Martijn naar verwijst. Persoonlijk zou ik ook even wachten of het met de ontvanger wordt opgelost, maar je hebt zelf de keus in dit geval :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +24

 

Maar ik raad het wel ten zeerste af!!

Even wat verduidelijken richting @Bosman37:

Als je de WiFi Manager doet, krijg je een KPN Box. Deze heeft nog wat kinderziektes. Daarom word hier op het forum nogal eens geadviseerd: Als het niet nodig is om te vervangen, wacht het dan nog even af.

Vul dan wel 60m2 in en 1 verdieping,Anders werkt het niet.

Werkt wel, maar dan moet je er 2 SuperWiFi's bijkopen van 59 euro. Als je aangeeft dat je een klein huis hebt, dan hoeft dat niet en krijg je gewoon de KPN Box zonder dat het je een cent kost.

Reputatie 7
Badge +20

 

Maar ik raad het wel ten zeerste af!!

Even wat verduidelijken richting @Bosman37:

Als je de WiFi Manager doet, krijg je een KPN Box. Deze heeft nog wat kinderziektes. Daarom word hier op het forum nogal eens geadviseerd: Als het niet nodig is om te vervangen, wacht het dan nog even af.

Vul dan wel 60m2 in en 1 verdieping,Anders werkt het niet.

Werkt wel, maar dan moet je er 2 SuperWiFi's bijkopen van 59 euro. Als je aangeeft dat je een klein huis hebt, dan hoeft dat niet en krijg je gewoon de KPN Box zonder dat het je een cent kost.

 

Nog kinderziektes?

Dat zou betekenen dat het de opvolger van de V12 is.

Klopt dat?

 

Zelf heb ik de V10 

Ongeveer 80mq

1 verdieping

Grootste afstand is ongeveer 10 meter (Wifi punt Zonnepanalen) en dat werkt met de V10 perfect.

 

Nog kinderziektes?

Dat zou betekenen dat het de opvolger van de V12 is.

Klopt dat?

 

 

Nee,De box 12 is de v12(zoals jij dat noemt).Maar die is niet al een paar jaar oud,Ik denk dat je in de war bent met de v10A.

Vanmiddag de 2 nieuwe tv-ontvangers geplaatst. Even afwachten hoe dat gaat. Van de experia v8 heb ik de wifi uit staan. Ik heb namelijk een apart wifi multiroom systeem. Op de experia wilde ik ander prim/sec dns instellen, maar die mogelijkheid is er helemaal niet.

Reputatie 7

Een eigen Wifi netwerk kan inderdaad ook goed werken als je daar alle instellingen op kunt instellen die je wilt. Ik ben benieuwd hoe het gaat nu je de nieuwe tv-ontvangers hebt, is het vastlopen bij terugkijken verleden tijd? Kijk het even een paar daagjes aan voor de zekerheid, dat geeft een beter beeld.