Beantwoord

problemen met tv-ontvanger

  • 18 June 2020
  • 17 reacties
  • 241 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb 2 tv ontvangers. De ene moet ik regelmatig resetten omdat hij bijna niet meer reageert op de afstandsbediening, hij wordt dan heel traag. De andere verwijderd geen opnames meer. Wij hebben 2 arcadyan HMB 2260. Ik zou ze graag omruilen. Bellen met de klantenservice doe ik niet meer want daar krijg je nooit meer iemand te spreken dus vandaar dat ik mijn vraag nu hier stel.

icon

Beste antwoord door Nadia 24 June 2020, 16:31

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit zijn ontvangers die niet zomaar omgeruild worden. De problemen die u ervaart komen mogenlijk door verbindingsproblemen.

Welke Experiabox heeft u? Gebruikt u een switch in uw netwerk?

Hoe zijn de ontvangers aangesloten? Elk met de originele witte kabel met gele stekkertjes? Rechtstreeks op de Experiabox? Of zitten er nog kastjes tussen? Gebruikt u een draadloze verbindingsset?

Heeft u glasvezel? 

Reputatie 1
Badge

Wij hebben een experia box V10 en de ontvanger beneden zit met een kabel rechtstreeks in de experiabox, de ontvanger boven gaat via een draadloze verbindingsset. Wij hebben geen switch en volgens mij ook geen glasvezel.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Wat zegt deze site over uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 1
Badge

Koper, 95 Mbit/s

Badge +19

Probeer te testen zonder draadloos verbindingsset. Negen van de tien keer zit daar het probleem.

Reputatie 7
Badge +24

Koper, 95 Mbit/s

Ok. En haalt u deze snelheid ook al u een speedtest doet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Reputatie 1
Badge

Heb de speedtest gedaan. Down 72,8 en Up 24,2 en dan stond er nog ping 7 en jitter 2 bij.

 

Reputatie 1
Badge

Joep 1965, Als die draadloze verbindingssets niet werken waarom verkopen ze die dan in de KPN winkels?

Badge +19

Omdat het ook vaak goed gaat. Maar is er als je ruis op het electriciteitsnetwerk krijgt dat heb je problemen.  Daarom adviseer ik altijd even te testen om uit te sluiten dat de dvs het probleem is.

Reputatie 7
Badge +24

Joep 1965, Als die draadloze verbindingssets niet werken waarom verkopen ze die dan in de KPN winkels?

Omdat sommige mensen geen kabel willen leggen. En ja... dan moet je wat. 

Reputatie 7

Hoi, @Kejo23 welkom op het KPN forum. Heel goed dat je onze community een vraag stelt, ook hier vind je veel antwoorden op vragen over het gebruik van KPN diensten en producten. Zo te zien hebben Nick en Joep al veel informatie en advies gegeven. Hoe functioneert de tv-ontvanger wanneer je deze met een kabel aansluit? 

Reputatie 1
Badge

De tv ontvanger beneden zit met een kabel aangesloten en moet om de week wel een keer gereset worden omdat hij bijna niet meer reageert op de afstandsbediening. Die van boven is geen optie om met een kabel aan te sluiten want dan heb ik wel een kabel van minimaal 20 meter nodig of ik moet gaten gaan boren in het plafond.

@Kejo23

Een utp kabel van 20 meter is geen enkel probleem

De lengte van de utp (netwerk) kabel mag max 100 meter zijn

Ik heb zelf wel 50+ meter liggen voor onder andere ip camera's geen enkel probleem

 

 

Reputatie 7

Hey @Kejo23, het allerbeste is de tv-ontvanger met een kabel aansluiten op je modem. Dan ben je zeker van een snel en stabiel tv-signaal. Zoals peter-keetfm al aangeeft, een Cat 5e kabel kan heel wat meters overbruggen, dat is geen probleem. Het is alleen wel wat werk om het allemaal netjes aan te sluiten en mooi weg te werken. Maar, daar krijg je ook wat voor terug ;) 

Kijk hier voor: Problemen met het verwijderen van opnames. Een harde reset wil wel eens helpen! 

Het niet snel reageren op commando's van de afstandsbediening kan verschillende redenen hebben. De afstandsbediening heeft misschien nieuwe batterijen nodig waardoor ‘ie weer goed functioneert. Of in de buurt van je tv-ontvanger staat een storingsbron opgesteld: bijvoorbeeld een soundbar. Zorg ervoor dat je ontvanger vrij zicht heeft en op afstand van ander (zend) apparatuur. Dan werkt deze het beste :)

Reputatie 7

Hey @Kejo23, het is hier al een tijdje stil. Is het gelukt? 

Reputatie 1
Badge

Op het ogenblik gaat het goed maar dat kan morgen zomaar over zijn. Ik ga binnenkort wel even bij een kpn winkel langs.

Reputatie 7

Hey @Kejo23, fijn om te vernemen dat het nu goed gaat. In de kpn winkel kun je een kabel kopen om de tv aan te sluiten. Maar  verder dan dat kan de winkelmedewerker op afstand vrij weinig voor je betekenen.  Behalve je een goed advies geven om de kabel aan te sluiten :)  

Reageer