Beantwoord

TV-ontvanger reageert niet meer op alle knoppen van afstandsbediening

  • 31 October 2020
  • 10 reacties
  • 8844 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Hier precies hetzelfde probleem. Vroeger (met de vierkante KPN ontvanger) hadden we nooit problemen, maar sinds we de nieuwe ontvanger hebben (begin 2020) moeten we hem bijna wekelijks aan en uit zetten omdat de afstandsbediening dan niet meer werkt. Het enige wat wél werkt is de volume knop, de knop van de "Gids" en "Menu" en "Radio". De cijfers en pijltjes toetsen doen niets meer. We hebben de Experiabox gereset, de afstandsbediening opnieuw bekend gemaakt en een herinstallatie v/d software op de ontvanger gedaan en nog steeds hebben we hetzelfde probleem. Dit treed meestal op nadat we een opname uit de opnamelijst hebben bekeken en dan terug naar de TV gaan. De ontvanger blijft het gewoon doen (dus geen spontane reboot). Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

 

Met vriendelijke groet, Marco

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door MDorp 6 November 2020, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@MDorp Welkom op het forum. Ben je er nog uitgekomen met de afstandsbediening? Aan de hand van jouw beschrijving en de stappen die je al hebt doorlopen zou het goed kunnen dat deze defect is geraakt. Je kan dan via deze pagina een nieuwe afstandsbediening aanvragen. Stuur me gerust nog even een bericht als ik iets voor je kan doen! 

Reputatie 2

Hoi Remco, dankjewel voor je reactie. Tot op heden hebben we nog geen reset v/d ontvanger hoeven uitvoeren. Zodra het weer mis gaat meld ik mij meteen.

 

Met vriendelijke groet, Marco

 

Admin: Voor meer informatie over een kapotte afstandsbediening kan je terecht in dit topic.

Reputatie 7
Badge +13

Kijk dat zijn goede berichten :-) . Ik ben blij dat het nu wel soepel werkt. Als ik nog iets kan doen dan help ik graag! Post dan gerust nog even een bericht :-).

Reputatie 2

Hoi Remco, zojuist weer een complete power down van de TV ontvanger moeten doen. Ik heb naar een opname uit de opnamelijst zitten kijken en op het moment dat ik terug ging naar de TV gids bleef hij staan op NPO1. En waar je ook op klik (het groene lampje op de afstandsbediening licht na elke toetsaanraking op) maar overschakelen maar een andere zender ho maar. Het enige wat wél werkt is de volume knop, de knop van de "Gids", "Menu", "Radio" en Externe input

 

Dus wéér de TV ontvanger spaningsloos gemaakt, 2 minuten gewacht, aangezet, opgestart en daarna deed hij het weer, ik kon weer zappen.

 

Ik word hier ondertussen wel een beetje moe van 😟

 

Met vriendelijke groet, Marco

Reputatie 7
Badge +13

Dan is het de vraag waar het dan precies misgaat Marco. Of de software in de ontvanger of de afstandsbediening zelf. Zou je het kastje eens helemaal terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen

Reputatie 2

Hoi Remco, ik zal dit morgenmiddag even doen. Dan maak ik de Experiabox even spanningsloos, wacht ik 5 minuten, start ik daarna de TV ontvanger op en zet ik hem terug naar de fabrieksinstellingen zodat ik een frisse start heb. Wordt vervolgd

 

Met vriendelijke groet, Marco

Reputatie 7
Badge +13

Top! Dan zie ik je bevindingen graag tegemoet Marco :-) .

Ik zit met hetzelfde probleem! Erg frustrerend!! 
als ik de ontvanger terugzet naar de fabrieksinstellingen, ben ik dan ook mijn opnames kwijt?

Mvg,

Jasmijn

Reputatie 2

Hoi Jasmijn,

Daar was ik dus ook bang voor maar zowel alle opnames als de geprogrammeerde opnames waren er nog. Je moet alleen de afstandsbediening even opnieuw instellen, dat is (gelukkig) alles 😁

Met vriendelijke groet, Marco

Reputatie 7
Badge +13

@Ontvanger afstandsbediening De opnames worden op basis van jouw klantnummer centraal op het iTV-platform bewaard. Je kan dan gerust jouw ontvanger een reset geven. Post gerust nog even wat als ik iets voor je kan doen dan help ik graag!