Vraag

tv ontvanger super traag

  • 8 April 2020
  • 13 reacties
  • 3450 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

sinds een aantal dagen is de tv ontvanger super traag. Zappen gaat sloom, als ik het menu of de gids wil gebruiken duurt het ook lang voor die geopend zijn, en in het menu naar beneden gaan werkt ook amper.

wat is hiervan de oorzaak?

het gaat om een arris vip2952

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @hannekie81 wat vervelend.

Heb je de tuner al eens een reset gegeven?
Hoe je dat moet doen vind je hier: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Reputatie 2

@Giant2000 

dit heb ik zojuist gedaan, en het lijkt wat sneller te gaan nu, al is het nog steeds niet super snel, maar ach.…

bedankt voor de tip.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @hannekie81 en bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Giant2000 je al de tip heeft gegeven die ik ook zou geven. Je geeft aan dat het nu wel iets sneller lijkt te gaan maar dat het ook nog niet super snel is; heb je de indruk dat je ontvanger voorheensneller reageerde? En heb je ook nog een tweede tv ontvanger in gebruik? Ik ben dan benieuwd of op deze ontvanger hetzelfde probleem speelt! 

Hier ook zelfde type. Na een aantal maanden gaat ie ineens steeds stroperiger.

Dan zet ik ’m minimaal een halve minuut of langer uit met de schakelaar op de achterkant. Daarna is het nog heel kort sloom en dan zit de snelheid er weer in voor, vaak, enkele maanden.

Reputatie 2

@JanZ_ 

het is wel weer beter nu, maar toch hapert het af en toe nog wat.

ik heb wel een tweede ontvanger in huis maar die word al heel lang niet meer gebruikt. Dus geen idee of het daarmee ook langzaam zal gaan.

 

 

Reputatie 2

@PeterG 

bedankt voor de tip!

ik ga dat proberen te onthouden, voor als hij weer trager wordt. Wel vervelend dat dat steeds moet eigenlijk, zou toch gewoon vlot moeten werken.

Hallo @hannekie81 wat vervelend.

Heb je de tuner al eens een reset gegeven?
Hoe je dat moet doen vind je hier: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Top, gedaan en probleem opgelost.

Wij hebben dit ook bij alleen de ontvanger in de woonkamer de ontvangers in de slaapkamers hebben dit niet alles al gedaan frisse start etc maar niks help 

 

Hi,

Onze arris vip2952 decoders reageren super traag, de hele decoder gereset(software opnieuw).

Dit heeft een paar dagen wat meer snelheid gegeven maar nu weer zo stroperig als voor de reset.

Wanneer komen jullie nu eens met de oplossing ???

De irritatie factor neemt met de dag toe.

Hoop niet dat de enige oplossing een provider wissel gaat worden voor ons.

 

 

Hallo janV64,

Hier het zelfde probleem, na de update met de Tv gids is de bediening erg traag. KPN gebeld, zij hebben meegekeken en na opnieuw updaten en nog wat mee handelingen tot de conclusie gekomen dat beide ontvangers verouderd zijn en geruild worden voor nieuwe ontvangers. KPN heeft toegezegd deze snel te leveren, ik hoop dat de problemen dan tot het verleden horen. Overstappen naar een nadere provider zal je waarschijnlijk ook niks brengen, of je nu door de hond of kat gebeten wordt maakt niet zo veel uit. Denk eraan als je naar Ziggo gaat zij met coax werken en niet met UTP.

Hallo @hannekie81 en bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Giant2000 je al de tip heeft gegeven die ik ook zou geven. Je geeft aan dat het nu wel iets sneller lijkt te gaan maar dat het ook nog niet super snel is; heb je de indruk dat je ontvanger voorheensneller reageerde? En heb je ook nog een tweede tv ontvanger in gebruik? Ik ben dan benieuwd of op deze ontvanger hetzelfde probleem speelt! 

Beste janZ_

Hier 2 de zelfde ontvangers. Beide even traag na de laatste grote update. En als je dit allemaal leest is dit na die grote update.  Daar zou ik als kpn nu heel hard op inzetten anders is de kans groot dat mensen toch gaan overstappen.  Ben al heel lange een trouwe kon fan maar dit kijkt niet heel fijn tv

 

Tonie 

Hallo,

 

sinds een aantal dagen is de tv ontvanger super traag. Zappen gaat sloom, als ik het menu of de gids wil gebruiken duurt het ook lang voor die geopend zijn, en in het menu naar beneden gaan werkt ook amper.

wat is hiervan de oorzaak?

het gaat om een arris vip2952

 

Ik heb een ander type maar hier 2 de zelfde ontvangers. Beide even traag na de laatste grote update. En als je dit allemaal leest is dit na die grote update.  Daar zou ik als kpn nu heel hard op inzetten anders is de kans groot dat mensen toch gaan overstappen.  Ben al heel lange een trouwe kon fan maar dit kijkt niet heel fijn tv. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, het klopt inderdaad dat je momenteel traagheid op je ontvanger kunt ervaren. We werken er hard aan om dit op te lossen. Alle informatie hierover vind je in het topic over het nieuwe menu van itv:

 

 

Excuses voor het ongemak!