Beantwoord

TV ontvanger valt uit en reageert heel traag.

  • 19 October 2020
  • 19 reacties
  • 130 keer bekeken

Goedemorgen,

Wij hebben de laatste weken last van onze 2 TV ontvangers. Ze vallen om de haverklap uit, reageren heel traag en blijven vaak hangen. Na herhaaldelijk opnieuw opstarten/terugzetten naar fabrieksinstellingen/Resetten ben ik er eigenlijk klaar mee. 

De TV ontvanger is 5+ jaar oud en dateert nog uit een Telfort abonnement, dat nu overgegaan is naar KPN.

Wie kan mij helpen? Lijkt mij dat de ontvangers aan vervanging toe zijn?

Vriendelijke Groet,

Roy

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 11 November 2020, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Royecht. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer de tv-ontvanger steeds uitvalt. Heb je al geprobeerd om jouw ontvanger om te ruilen op onze “Apparatuur controleren en omruilen”  pagina? Ik hoor graag van je of het is gelukt.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het is gelukt. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Hoi Vikash,

Ik heb geen gebruik gemaakt van de omruil pagina.

KPN heeft een monteur langs gestuurd, deze heeft ons modem vervangen (bleek een oud type te zijn).

Sindsdien hebben we minder last van storingen, echter het probleem is nog niet helemaal opgelost.

Ik hou het nog een tijdje in de gaten, als het erger word dan kom ik erop terug. 

 

Hoi Vikash,

Gisteravond valt de Tv ontvanger weer 6 keer ui tijdens onze favoriete tv serie………………

Gelijk naar de link gegaan zoals je voorstelde in je vorige bericht, hier zegt hij dat alle apparaten in orde zijn en er niks hoeft omgeruild te worden.

Ik snap het echt niet meer, nieuw modem, bekabeld netwerk,………….. het zou goed moeten werken, wat een ellende!

In mijn optiek kan het op dit moment nog maar aan 1 ding liggen en dat zijn de 2 ontvangers.

Kan ik via KPN 2 nieuwe ontvangers toegezonden krijgen?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer jouw favoriete serie wordt onderbroken. Gebeurd dit op beide ontvangers? Ik zoek dit graag verder voor je uit. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zal ik jouw verbinding op afstand proberen door te meten. 

Hoi Vikash,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Ja dit gebeurd op beide ontvangers, echter op de ontvanger onder in de woonkamer (meest gebruikt) hebben mijn vrouw en ik er het meeste last van.

De ontvanger boven (op slaapkamer van kind) heeft hier ook vaker last van.

Ik heb net mijn profiel aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jou gegevens. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? 

Hoi Vikash,

 

De tv ontvangers zijn aangesloten op een contactdoos met een bekabelde netwerkaansluiting, geen draadloze verbindingset.

Reputatie 7
Badge +21

De tv ontvangers zijn aangesloten op een contactdoos met een bekabelde netwerkaansluiting

Wat bedoel je precies met een contactdoos? Gaat er een netwerkkabel van jouw tv-ontvanger naar een kastje dat in het stopcontact zit?

 

Hoi Vikash,

Ja klopt, de kabel van de tv-ontvanger gaat rechtstreeks naar de wandcontactdoos met netwerkaansluiting(en). Vanuit wandcontactdoos gaat de kabel via switch naar modem.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar bedoel je zo een wandcontactdoos?

 

Nee, wat jij laat zien is een versterker die via het stroomnetwerk gaat.

De kabel van mijn tv ontvanger gaat naar onderstaande UTP contactdoos in de muur.

In de muur gaat de kabel naar een switch in de meterkast en deze is weer verbonden met het modem.

 

Reputatie 7
Badge +21

Ah oke, een foto maakt het een stuk duidelijker. Je geeft aan dat de tv-ontvanger op een switch is aangesloten. Zou je deze kabel uit jouw switch willen halen en rechtstreeks met met jouw Experiabox willen verbinden. Op deze manier kunnen we bekijken of het probleem in jouw switch/verbinding zit of toch in de tv-ontvanger. 

kabel is nu rechtstreeks aangesloten op modem van KPN.

Reputatie 7
Badge +21

Oke, ben benieuwd of het probleem hiermee is verholpen. Als dat het geval is dan kan het dus aan jouw switch liggen.

Ik zal het in de gaten houden, ik kom erop terug.

Goedemiddag Vikash,

 

Zie onderstaande foto, de hele morgen hebben we al last van storingen.

De situatie is dus helemaal niet beter geworden………..

Hoe moeten we nu verder, dit duurt al veel te lang en het probleem is nog steeds niet opgelost.

Graag had ik een passende oplossing aangereikt gekregen, voor de lange termijn. 

​​​

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet is verholpen. Ik begrijp dat je graag een blijvende oplossing hiervoor wilt hebben. Ik heb dit daarom doorgezet naar onze technische afdeling. Zij zullen dit verder voor jou gaan onderzoeken en nemen contact met jou op als dat nodig is. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Royecht. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met onze technische afdeling en dat het probleem inmiddels is verholpen door de tv-ontvangers d.m.v. een netwerkkabel direct aan te sluiten op jouw ExperiaBox. Als je onze hulp in de toekomst nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!