Vraag

Tv ontvanger werkt niet goed en valt steeds uit

  • 29 November 2020
  • 9 reacties
  • 191 keer bekeken

Goedendag,

Ik had 2 TV ontvangers van met merk ZTE (type ZXV8001) en een 4K verbinding voor een 65”LG TV. Twee jaar lang gen problemen. Recent begaf één TV ontvanger (voor 2de kleine LED TV) en wordt omgeruild voor ARRIS (Type M9230P34810). Met de gedachte dat ARRIS een nieuwe, betere was, sloten we deze op de 65”LG aan en de oude ZTE op de LED-TV. Met de oude ZTE op LED-TV, geen problemen.

De nieuwe ARRIS op de LG is geen succes. Opstarten duurt erg lang, bij aanzetten met het telkens 75% ready met initialiseren, kastje wordt warmer (vergeleken ZTE), overschakelen naar andere zenders duurt langer. Tot overmaat van ramp, na 4 dagen al: ARRIS laat beeld flikkeren (bij 65”is dat geen pretje) en geeft vervolgens zwart beeld, maar wel geluid. Resetten helpt niet, half uur alles uit en opnieuw starten, na half uur, flikkert beeld en gaat weer op zwart maar met geluid. KPN gebeld: ARRIS omgeruild voor nieuwe ARRIS. Een half uur na aansluiten van ARRIS op LG-TV, exact dezelfde problemen, nu niet na 4 dagen maar een 20 minuten.

Vervolgens , overigens voor de 2de keer,  de oude ZTE op LG-TV, ARRIS op oude 28”LED TV. ARRIS werkt nu wel, maar blijft traag bij opstarten en wisseling zenders. Omdat we de oude LED TV niet vaak aan hebben, weten we niet of ARRIS ook daar uitvalt. Wederom KPN gebeld, maar de dame stelt nu dat er geen probleem is omdat de oude ZTE ontvanger, op de LG-TV werkt en ARRIS op de oude LED -TV ook. Een erg kort door de bocht redenering, maar goed. Maandagochtenden zijn niet vaak de beste.

Net als bij de beschrijving van Tom P (zie hetzelfde onderwerp), valt ARRIS die steeds uit bij LG-TV. Ook ik heb regeregeld gereset, kabel doorgemeten met een tester.

Hoewel ik me nu nog kan redden met de oude ZTE ontvanger, zie ik een probleem wanneer die ook uitvalt.  Goed te zien dat ik niet de enige ben. Wat kan aan ARRIS worden gedaan zodat het, net zoals ZTE, goed kan werken op een 65"- TV?

Met vriendelijke groet,...René


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Rebes, welkom! jammer om te lezen dat de Arris niet goed werkt! :-( We leveren de ZTE niet meer, dus daar kan ik je niet in voorzien, helaas. Wel kijk ik natuurlijk graag nog even met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Ik begrijp goed dat de Arris het wel goed doet op de oude tv? Natuurlijk snap ik dat je 'm ook goed werkend zou willen zien op de LG tv. 

Hallo Marcia,

Dank voor je bericht. Nou, niet helemaal. Overigens is de oude LED TV waarop de ARRIS nu is aangesloten is een 26” Philips 26PFL3405. De 65” TV is een LG 65C8PLA. Vanochtend nog een testje gedaan.

Wanneer ARRIS langer dan 16 ~ 24 uur niet is gebruikt, komt bij aanzetten TV-kast (KPN knop) de tekst “Opstarten 75%, wanneer dit langer duurt dan 10 min….”. Na ~30 seconden werkt de TV weer. Bij snel uitzetten/ aanzetten TV-kastje komt het beeld direct terug bij de 26”Phlips. Bij LG niet getest. Wisseling van zender kanalen TV  blijft traag. Beide ARRIS problemen zie ik bij de oude 26”Philips én bij 65”LG. Daarbovenop laat ARRIS het 65”LG beeld flikkeren na 10~20 minuten om vervolgens het beeld op zwart te zetten. Het geluid loopt wel door. Beide kastje staan in verbinding met de router, beide zijn bekabelt met Cat5 (oude TV) en cat6 (LG TV).  Internet is geen probleem (Netflix (niet via KPN), video bellen ivm thuiswerk ook niet. Bereik met de nieuwe Experia box lijkt met WIFI veel groter.

Badge +19

Gebruikt u ergens een switch in het netwerk?

Ja, een switch voor de PC's boven en oude LED TV boven voor de Sonos installatie.

  • De LG 65C8PLA zit direct op de router.
  • Sonos installatie zit direct op de router.
  • Kabel naar switch direct op router

Alles is bekabeld

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Rebes, wat jammer om te lezen dat je dit zo ervaart! Ik heb je een privébericht met wat inhoudelijke informatie gestuurd. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Hallo Marcia,

Wat je in je privé bericht mij informeerde is helaas niet gelukt. Communicatie fout bij KPN? Ik heb namelijk weer een ARRIS (serie P36086) gekregen. Als dat dan toch de bedoeling was, kun je dan het verschil met de andere 2 ARRIS'en die ik al uitgeprobeerd had aangeven?

Ter info: de vandaag geretourneerde ARRIS heb ik op de 26ste en 27ste december uit balorigheid nog even op de LG-TV aangesloten. Resultaat beide dagen: 1,5 minuten opstarten, na 5-10 minuten 1ste flikkering, daarna 2 - 5 flikkeringen per minuut, aldanniet gecombineerd met wegvallend geluid.

Na 2, resp, 1 uur uur ergeren toch maar weer de oude ZTE aangesloten. Rest van de avond en daaropvolgende dagen geen probleem.

Wil je nog dat deze 3de ARRIS probeer?

Met vriendelijke groet

 

Reputatie 7
Badge +30

Hmm.. Wat rot dit! Je hoeft die derde Arris wat mij betreft niet te proberen. Maar ik vind dit wel vreemd, dus ik ga er nog eens voor je achteraan. Ik zal wel pas in het nieuwe jaar meer informatie krijgen, maar ik kom er sowieso nog even bij je op terug. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je verzoek nu bij een andere collega neergelegd! Ik weet niet zeker wat de opties op dit moment zijn! Die afdeling heeft wat achterstand i.v.m. de feestdagen, dus ik hoop binnen ongeveer een week meer informatie te hebben.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels bevestiging dat we geen 8001 meer op voorraad hebben. Daarom is er automatisch een 5202 gestuurd. Ik kan wel kijken of ik een ticket aan kan maken naar de backoffice. Daarbij zou ik graag willen weten welke software er momenteel op zowel de Arris als op de LG tv staat. Dan geef ik alle informatie intern door!