Beantwoord

TV valt uit met melding: “kan de video niet laden”

  • 4 March 2024
  • 13 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik krijg om de haveklap dat het beeld wegvalt en ik de mededeling krijg “kan de video niet laden”. 
Dit gebeurd zo vaak dat het enorm irritant is. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 April 2024, 12:01

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @R. Ykema, welkom hier! Zeker irritant als je even lekker tv wilt kijken en het valt de hele tijd weg. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk waar je dit op hebt. Heb je dit bij kijken via een tv ontvanger, of kijk je via een van onze apps? Gebeurt dit bij live tv kijken, of bij Terugkijken/het kijken van een opname? 

Hallo

ik via de app op mijn tv. Het wegvallen is bij elke zender die ik live kijk. 
René

Hallo

 

Ik heb exact hetzelfde probleem.. soms wel 10x op een avond!!

Ben er inmiddels achter dat het dus niet alleen bij live tv is maar vrijwel bij iedere zender bij elk programma live of niet. Heel vervelend. 

 

 

En vervelend is nog heel netjes uitgedrukt. 😡

Ik hoop dat hier heel snel een oplossing voor komt.

Tv kijken is op deze manier niet te doen. Continu deze melding, stroom eraf,  alles opnieuw opstarten en dan werkt het weer even.

Wij kijken het nog even aan maar anders gaan we opzeggen!

@ kpn kunnen jullie onze klacht aub serieus nemen?

Vind het echt belachelijk hoe laag de frequentie van antwoorden hier is van jullie.

Echt als het deze week niet opgepakt wordt zeg ik alles op wat via jullie loopt hier thuis.

Reputatie 7
Badge +30

De smart tv app dus. Dan heb ik nog een paar aanvullende vragen voor jullie beiden, @R. Ykema en @Rohan1984.

 

Welke versie van de smart tv app hebben jullie?

Wat is het merk en type van de tv?

En, een belangrijke, sinds wanneer heb je dit?

 

 

Vind het echt belachelijk hoe laag de frequentie van antwoorden hier is van jullie.

Dit is een forum, geen chatplatform. Er kan enige tijd zitten tussen reacties. Als je liever een gesprek voert, dan is de telefoon (0800-0402), of een van onze social media kanalen (Facebook / X) een betere optie.

Inmiddels geholpen door de klantenservice. 

Gaat idd een stuk vlotter en vooral vriendelijker!

Mijn tv is een samsung hd 450bt. 1jaar oud. Ik heb dit probleem vanaf het moment dat ik ben overgestapt. Nu ongeveer 2 maanden. Alhowel ik wel het idee heb dat het de laatste tijd erger wordt

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels geholpen door de klantenservice. 

Gaat idd een stuk vlotter en vooral vriendelijker!

Fijn te horen dat je geholpen bent, Rohan! Het is niet m'n intentie om onvriendelijk te zijn. Verre van dat. Ik (en mijn collega's hier) helpen graag. Maar daar gaat iets meer tijd inzitten via het forum. Als je dat liever niet hebt, dan is een van de andere kanalen een betere optie. Denk dat het belangrijk is om daar dan duidelijk in te zijn zodat jij een keuze kunt maken via welke weg je contact zoekt. 

Is het probleem bij jou nu opgelost?

 

Mijn tv is een samsung hd 450bt. 1jaar oud. Ik heb dit probleem vanaf het moment dat ik ben overgestapt. Nu ongeveer 2 maanden. Alhowel ik wel het idee heb dat het de laatste tijd erger wordt

Dank hiervoor. Ik heb melding gemaakt hiervan, ik kom er op terug als ik meer weet. 

Reputatie 7
Badge +30

De collega's willen graag nog wat meer weten. Ik herhaal de vragen hier even, voor het hele verhaal, zie de reactie in dit topic.

 

  • gebeurt het bij het zappen (dus opzetten van een stream), of gebeurt het ook bij het al langer live kijken en dan ineens, pats die “Sorry, ...” melding?
  • Indien het ook gebeurt tijdens kijken (zonder zappen), zou een voorbeeld datum en tijdstip (op de minuut nauwkeurig) handig zijn en het kanaal waarna werd gekeken. Dan kunnen we de recording die we maken van die livestream checken op een eventuele afwijking.
  • soms kan iemand dus nog wél op de ‘sluiten’ knop drukken om verder te gaan. Als dezelfde zender live dan meteen weer wordt geprobeerd, gaat het dan wederom meteen mis?

 

En:

Heeft iemand wellicht gezien dat je Samsung TV een eigen update heeft ontvangen? Vooral de 2022 en 2023 modellen zouden meestal nog de enige jaargangen zijn die updates ontvangen, oudere tv's kennen meestal geen updates meer. Dat zou ook een link kunnen zijn, waarom alleen die nieuwe tv's geraakt zijn. 

Heb een tijd geleden ern melding geplaatst maar niets meer gehoord. Heb nu vanaf 20.00 alles al 6 keer moeten herstarten. Begin er genoeh van te krijgen en zou mijn abonnement per direct en zonder kosten willen opzeggen vanwege deze enorme wanprestatie  

 

ik kijk via de app op mijn tv. Het wegvallen is bij elke zender die ik live kijk. 
Mijn tv is een samsung hd 450bt. 1jaar oud. Ik heb dit probleem vanaf het moment dat ik ben overgestapt. Nu ongeveer 2 maanden. Alhowel ik wel het idee heb dat het de laatste tijd erger wordt

Reputatie 7
Badge +30

Heb je mijn eerdere reactie gezien, @R. Ykema?

De collega's willen graag nog wat meer weten. Ik herhaal de vragen hier even, voor het hele verhaal, zie de reactie in dit topic.

  • gebeurt het bij het zappen (dus opzetten van een stream), of gebeurt het ook bij het al langer live kijken en dan ineens, pats die “Sorry, ...” melding?
  • Indien het ook gebeurt tijdens kijken (zonder zappen), zou een voorbeeld datum en tijdstip (op de minuut nauwkeurig) handig zijn en het kanaal waarna werd gekeken. Dan kunnen we de recording die we maken van die livestream checken op een eventuele afwijking.
  • soms kan iemand dus nog wél op de ‘sluiten’ knop drukken om verder te gaan. Als dezelfde zender live dan meteen weer wordt geprobeerd, gaat het dan wederom meteen mis?

 

En:

Heeft iemand wellicht gezien dat je Samsung TV een eigen update heeft ontvangen? Vooral de 2022 en 2023 modellen zouden meestal nog de enige jaargangen zijn die updates ontvangen, oudere tv's kennen meestal geen updates meer. Dat zou ook een link kunnen zijn, waarom alleen die nieuwe tv's geraakt zijn. 

 

 

Later is, in het andere topic, door de tv collega's aangegeven dat:

Voor 99% zeker zijn we nu zeker dat het kwam door netwerk load issues op de videoservers in die periode begin maart. Die zijn vorige week opgelost. Dus het is logisch dat die klachten zich niet meer voordoen sindsdien vanuit dat perspectief.

De ene cliënt is daar gevoeliger voor dan de andere. Het kwam al eerder naar voren dat de nieuwste smarttv's het meest gevoelig zijn voor kleine ‘irritaties’ in de distributie van de videosignalen. Meeste andere cliënts accepteren dat nét iets beter en stoppen er dan niet meteen mee, vandaar vooral nieuwere TV's met deze klachten. 

Goede nieuws is dus dat het dan eigenlijk bekend is nu waarom dit zich enige tijd voordeed waarom enkelingen daar last van hadden. Toch een generieke storing, excuses. 

 

Maar, als jij nu nog steeds problemen ervaart, dan zou het helpen als je de specifieke vragen die hierboven gesteld worden zou willen beantwoorden. Dan kunnen we hier ook daadwerkelijk onderzoek naar doen.

Reageer