Beantwoord

TV+ app werkt vrijwel continue niet en heet last van freezes en glitches

  • 25 April 2024
  • 13 reacties
  • 117 keer bekeken

Het is vrijwel onmogelijk om KPN+ te gebruiken. Tv gids werkt prima, maar zodra een programma geselecteerd is en ik wil kijken blijft alles bevroren.  In het uitzonderlijke geval dat het programma wel start, dan onderbreekt het vrijwel iedere minuut. Ik het 500mb internet hier. 

 

Admin: titel aangevuld

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 April 2024, 21:06

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +19

Dat is natuurlijk niet de bedoeling @Kmeul . Is de box met een kabel aangesloten op het modem?

Ik kijk via mijn i-pad app vanuit Spanje

Ben ik de enige die via de KPN tv+ app in Spanje tv wil kijken? Dit ding werkt 80% van de tijd niet. Als ik met de geleende Ziggo app inlog werkt het onmiddellijk. Dit is geen nieuw probleem. Dit is al maanden een probleem en net zo hopeloos als de oude iTV app. Ga zo door en ik stap over naar de oude ziggo technologie 

 

Admin: samengevoegd met al bestaand eigen topic

Reputatie 7
Badge +28

Dubbel : 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Kmeul

Zou je eens kunnen testen of het wel goed gaat als je via je browser gaat kijken? Via https://tv.kpn.com/

Dan weten we of het aan het streamen ligt of aan de app zelf.

Twee browsers geprobeerd (Google en DuckDuckGo) beiden kunnen tv.kpn.com niet vinden.

 

De app werkt nu 4 dagen al volledig niet. De gids komt prima op en ik kan programma’s kiezen, maar daarna staat het stil. Kan het te maken hebben met de nieuwste IOS versie?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat je de site niet eens kunt vinden is wel erg merkwaardig @Kmeul 🤔 Wat krijg je te zien als je op de link uit mijn bericht klikt (https://tv.kpn.com/)? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Zou je het eens via een ander apparaat zoals je mobiele telefoon willen testen? Zowel via de app als via de browser? 

En maak je misschien ook gebruik van een VPN? Zo ja, zou je die tijdelijk uit kunnen schakelen en het dan eens willen proberen?

Kan het te maken hebben met de nieuwste IOS versie?

Vraag je dit omdat het probleem 4 dagen geleden ontstaan is nadat er een nieuwe iOS versie geïnstalleerd is op je iPad?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Sorry had it even gemist. Nee ik heb al enige tijd geleden geüpgraded, maar was al een poosje niet in Spanje geweest en dus de app niet gebruikt. Het probleem bestaat nog steeds. Doorgaans moet ik meerdere malen proberen en dan werkt het soms vaak echter niet. Als ik er door kom dan hapert het beeld doorgaans meerdere malen per minuut. Ik heb een 500 mB internet dat ik regelmatig test als de KPN app niet werkt en de snelheid is altijd uitstekend. Ik stap doorgaans over op de geleende ziggo app en die werkt onmiddellijk en zonder haperen. 

Reputatie 7
Badge +20

Geen probleem, je ziet het nu 😉

Ik blijf het vooral heel vreemd vinden dat je de site niet kunt gebruiken, die staat namelijk volledig los van de app. Voor de app wordt momenteel trouwens een update uitgerold die voor meer stabiliteit moet zorgen, dus misschien ga je daar op korte termijn verbetering in merken!

 Wat krijg je te zien als je op de link uit mijn bericht klikt (https://tv.kpn.com/)? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Zou je het eens via een ander apparaat zoals je mobiele telefoon willen testen? Zowel via de app als via de browser? 

En maak je misschien ook gebruik van een VPN? Zo ja, zou je die tijdelijk uit kunnen schakelen en het dan eens willen proberen?

Zou je deze vragen nog kunnen beantwoorden?

Reputatie 7

Ik denk dat dit issue in de snelheid en latency van de verbinding met het TV platform van KPN in Nederland zit. Of de routering daarvan is slecht of de latency is belabberd waardoor de KPN TV apps over hun nek gaan. Ik blijf erbij dat de KPN TV apps mijns inziens een te kleine buffer hanteren waardoor verstoringen in de verbinding al snel leiden tot hick-ups. Ik snap dat KPN wil dat live televisie kijken ook daadwerkelijk live is met zo weinig mogelijk vertraging maar ik kijk liever 30 seconden later en zonder haperingen dan vrijwel live maar met haperingen. En als je als KPN dat dan standaard niet wil, geef de gebruiker dan in ieder geval de mogelijkheid om daar zelf voor te kiezen via een instelling.

Daarnaast denk ik dat KPN ook nog eens goed moet kijken naar adaptive bitrates waarbij de bitrate omlaag geschroefd wordt als de bodem van de buffer regelmatig in zicht komt en weer opschroeft als de buffer netjes gevuld blijft..

Tv.kpn.com werkt op mijn telefoon zonder probleem maar niet op mijn iPad. Ik krijg wel een beeld, wat meer is dan met de app, maar het beeld is bevroren en blijft zo.

 

de app werkt ook op mijn telefoon althans nu, maar nu werkt het ook even op mijn iPad en dan een paar minuten later niet.

 

kortom het blijft teleurstellend en met het EK om de hoek begin ik behoorlijk nerveus te worden 

Reageer