Beantwoord

Uitzendingen wielrennen op tv

  • 7 August 2020
  • 15 reacties
  • 449 keer bekeken

Waarom hebben we geen actuele uitzendingen van het wielrennen op TV?

We hebben Delta opgezegd om reden van stoppen met Eurosport wielrenen.

Nog iets waarom krijgen we geen France monde of meer Franse uitzendingen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 7 August 2020, 16:08

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +6

KPN is slechts een doorgeefluik als het aankomt op de uitzendingen. Deze vraag zou je beter bij de zenders zelf neer kunnen leggen. Geen enkele provider heeft hier invloed op.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je geen Eurosport 1 en Eurosport 2? 

Eurosport 2 zit in het pluspakket. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ronde-van-polen-via-livestream-itv-504685

Eurosport zendt het wielrennen uit via Eurosport 2. Bij alle providers dien je daar het pluspakket voor te nemen, zo ook bij KPN. En dan zit ie op 36.

Andere zenders (commercieel danwel publiek) hebben daar kennelijk geen rechten voor ingekocht.

KPN heeft TV5 Monde er 2 jaar geleden uitgeknikkerd. Die vroegen te veel geld t.o.v. het aantal kijkers. Franse zender bij KPN France 2 op 92.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je geen Eurosport 1 en Eurosport 2? 

Eurosport 2 zit in het pluspakket. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ronde-van-polen-via-livestream-itv-504685

En nu live Milaan- San Remo op Eurosport 1. Veel plezier!  🚴‍♀️🚴‍♂️🚴🏽🚴‍♀️🚴‍♂️🚴🏽

Reputatie 7
Badge +28

Toelichting :Alle belangrijke klassiekers en de grote ronden zijn zichtbaar op Eurosport 1.  De kleinere wedstrijden dus via Eurosport 2. Veel wedstrijden in Italië zijn zelfs exclusief te zien via Eurosport. Vorig jaar tijdens de Giro stond de TV hier elke dag urenlang aan op Eurosport 1. 

Reputatie 7
Badge +28

Ook gekeken @genetic ?

Mooie spannende finale met de Poggio. 

Eindelijk na de slotetappe van Parijs-Nice (half maart) weer eens live wielrennen kunnen kijken.

Echt wel @Noordzee ben daar een liefhebber van.
Voor mij kan daar niets tegenop, oké de MotoGP op 1  (omdat ik zelf motor rij)
Maar op 2 fietsen en op 3 ook. :grinning:
En inderdaad een hele mooie finale, en de reclame nemen we voor lief.
Iemand moet het betalen.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je geen Eurosport 1 en Eurosport 2? 

Eurosport 2 zit in het pluspakket. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ronde-van-polen-via-livestream-itv-504685

@Wielrenliefhebber. 

Heb je inmiddels Eurosport 1 en eventueel Eurosport 2 gevonden in jouw zenderlijst? 

Als je ze niet ziet, dan kunnen ze mogelijk bij de verborgen zenders staan. Kijk daarvoor in jouw menu.

France 2 is vindbaar op voorkeuze nummer 92.   

Reputatie 7
Badge +28

Vanmiddag gekeken naar de beklimming van de Col de Porte via nos.nl

Morgen ook weer kijken via de stream. 

Normaliter kwamen de voorjaarsklassiekers altijd volledig op Belgie Sporza en ook voor een aantal wedstrijden (Milan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Ronde van Zwiterland, Tour de France) ook bij de Nos. 

Maar laten we niet vergeten, eigenlijk is het nu nog steeds vakantietijd. Met Wout van Aert krijgen we ongetwijfeld straks een druk wielrenprogramma op Sporza (Belgie) :yum:

Reputatie 7
Badge +28

Heb je geen Eurosport 1 en Eurosport 2? 

Eurosport 2 zit in het pluspakket. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ronde-van-polen-via-livestream-itv-504685

@Wielrenliefhebber.

Heb je inmiddels Eurosport 1 en eventueel Eurosport 2 gevonden in jouw zenderlijst? 

Als je ze niet ziet, dan kunnen ze mogelijk bij de verborgen zenders staan. Kijk daarvoor in jouw menu.

France 2 is vindbaar op voorkeuze nummer 92.   

@Wielrenliefhebber. 

Inmiddels kun je zelfs via de NPO naar het Criterium du Dauphiné kijken. Vanmiddag is de finish rond 16.30. Heerlijk! , iedere dag wielrennen op TV.  Nog een paar weken en dan begint de Tour de France! 

 

 

 

 

Ja dat wordt weer flink zappen. Het is ook op Belgie en hoewel ik het commentaar via teletekst moet volgen ouwehoeren de Belgen nog beter dan bij de NOS. :rofl: 

https://sporza.be/nl/programmagids/

Eurosport heeft geen teletekst en met mijn oren hoor ik als er een helicopter shot na 2 seconden een ventilator en bij een motor opname na 2 seconden een mixer in een kom water. :rofl:

Bij RTL DE heb ik de formule 1 direct toen dat kon op woensdag ingepland. 

Hallo allemaal,

Ik (geniet ? )volop van het Wielrennen buiten ongelukken om.

Heb inmiddels mijn Eurosport 2.

Maar France Du Monde is speciaal voor buiten Frankrijk die missen we , deze hebben prachtige muziek uitzendingen. Laten we hopen dat deze nog komt.

Eerst gaan we nog een stukje fietsen

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Wielrenliefhebber. Goed dat je hier bent! Als medewielrenliefhebber snap ik je punt volledig. Zoals je inmiddels duidelijk zal zijn geworden bepalen wij als KPN niet wat de zenders uitzenden, maar geven we zenders door. Gelukkig zijn er genoeg zenders, zoals Eurosport, waar je de huidige wedstrijden op kunt volgen. En nog even wachten op de Tour inderdaad, die hopelijk zonder vreselijke valpartijen en andere ellende gereden zal worden. 

Reputatie 7
Badge +28

Nu op Eurosport 1:

Le Grande Depart

 

#TourdeFrance2020

 

 

Reageer