Beantwoord

Update HMB2260

  • 8 October 2020
  • 15 reacties
  • 1688 keer bekeken

Mijn HBM2260 heeft versie 7.7.89_3.

Gisteren 2x erg lang gebeld, 2x is op afstand de tv opnieuw opgestart, zonder resultaat, versie bleef onveranderd. 

Wat kan ik doen om een update te krijgen?

 

'De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). ’

 

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 19 October 2020, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @welke_dvs, welkom en goed dat je contact met ons opneemt. Wat vreemd dat je nog niet de juiste softwareversie op de tv-ontvanger hebt. Heb je naast de HMB2260, ook nog een Motorola tv-ontvanger aangesloten? Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan de tv-ontvanger kunnen resetten? Als je op de link klikt, dan staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Laat je weten of dit er voor heeft gezorgd dat je de nieuwe softwareversie hebt gekregen? Ik hoor het graag!

Hoi Ron, dank voor je reactie. Nee, ik heb maar 1 ontvanger aangesloten. Op afstand is meerdere malen geprobeerd de software te updaten maar ik heb ook iemand gesproken die zegt dat eind Q4 alles pas is afgerond en dat ik geduld moet hebben… Ben de draad even kwijt nu.

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting. Ik wil graag uitzoeken hoe dit precies in elkaar steekt en wat ik hierin voor jou kan betekenen. Zou je hiervoor allereerst jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!

Profiel is compleet 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik heb mijn collega's van de technische dienst gevraagd om mee te kijken naar de situatie. Zodra ik een terugkoppeling krijg, meld ik me direct bij je!

Reputatie 6
Badge +10

Hi @welke_dvs, zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen van mijn collega's. Zou je het onderstaande eens uit kunnen voeren?

  1. Herstart de tv-ontvanger door hem spanningsloos te maken, bij "0P" op de display mag je op de standby-knop bovenop/voorop de tv-ontvanger drukken;
  2. Daarna "terug naar fabrieksinstellingen" selecteren met behulp van de standby-knop bovenop tv-ontvanger;
  3. De tv-ontvanger gaat vervolgens opnieuw opstarten;
  4. Druk bij "0P"op de display van de tv-ontvanger direct weer op de standby-knop bovenop/voorop de tv-ontvanger;
  5. Daarna "software-verwijderen" selecteren met behulp van de standby-knop bovenop/voorop tv-ontvanger;
  6. De tv-ontvanger gaat vervolgens opnieuw software ophalen.

Dit zorgt er voor dat de nieuwste software wordt ingeladen. Laat je weten of dit er voor heeft gezorgd dat je de juiste software versie hebt gekregen? Ik hoor het graag van je!

Helaas Ron. Nog steeds zelfde versie.

Reputatie 6
Badge +10

Dat is wel heel vreemd. Ik heb jouw bevindingen weer doorgezet naar mijn collega's. Zodra ik weer iets hoor, meld ik me weer bij je!

Reputatie 6
Badge +10

@welke_dvs Ik heb zojuist weer een terugkoppeling gekregen van mijn collega. Jouw account blijkt nog niet te zijn overgezet naar het nieuwe platform. Dat is wel nodig om de nieuwe software te kunnen krijgen. Mijn collega gaat dit voor je regelen, ik heb nog nagevraagd wanneer dit ongeveer zal zijn. Zodra ik hier meer over weet, hoor je weer van mij!

Reputatie 6
Badge +10

Hi @welke_dvs, mijn collega geeft aan dat jouw account naar verwachting, in de loop van deze week wordt omgezet naar het nieuwe platform. Mocht je vrijdag nog steeds de oude software zien staan, zou je dan de tv-ontvanger kunnen resetten?

Hi @welke_dvs, zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen van mijn collega's. Zou je het onderstaande eens uit kunnen voeren?

  1. Herstart de tv-ontvanger door hem spanningsloos te maken, bij "0P" op de display mag je op de standby-knop bovenop/voorop de tv-ontvanger drukken;
  2. Daarna "terug naar fabrieksinstellingen" selecteren met behulp van de standby-knop bovenop tv-ontvanger;
  3. De tv-ontvanger gaat vervolgens opnieuw opstarten;
  4. Druk bij "0P"op de display van de tv-ontvanger direct weer op de standby-knop bovenop/voorop de tv-ontvanger;
  5. Daarna "software-verwijderen" selecteren met behulp van de standby-knop bovenop/voorop tv-ontvanger;
  6. De tv-ontvanger gaat vervolgens opnieuw software ophalen.

Dit zorgt er voor dat de nieuwste software wordt ingeladen.

Laat je weten of dit er voor heeft gezorgd dat je de juiste software versie hebt gekregen? Ik hoor het graag van je!

Het werkt!

Dankjewel, jouw collega's aan de telefoon mogen bij jou in de leer.

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de update. Goed om te lezen dat de nieuwe software nu ook op jouw tv-ontvanger geïnstalleerd is! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!

**** ik had deze reactie eerder geplaatst, maar de reactie is verplaatst naar een ander topic? ****

 

Onze HMD2260 én onze Motorola VIP1853 hebben ook nog software versie 7.7.89_3. Helaas werkt bovengenoemde oplossing niet. 

Ik kom bij beide apparaten wel in het menu, maar als ik in het menu ben, gaat hij gewoon verder met opstarten. Als ik kies voor terug naar fabrieksinstellingen gaat hij ook gewoon verder met opstarten ipv terug naar fabrieksinstellingen. 

Als ik kies voor software verwijderen gaat hij wel software downloaden, maar dat is exact dezelfde versie als die we al hebben. 

Wat kan ik nog meer proberen?

Update:  ik heb net via de servicetool een omwisselafspraak gemaakt voor de Motorola VIP1853.

**** ik had deze reactie eerder geplaatst, maar de reactie is verplaatst naar een ander topic? ****

Je doet je forumnaam geen eer aan @SherlockHolmes .

Via je profiel (klik op je naam of avatar) is dat zoooo te vinden :wink: .

https://forum.kpn.com/members/sherlockholmes-302380

forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1210931#post1210931

Maar helaas is daarop ook in dat topic nog geen reactie.

Bezitters van een Motorola krijgen eind deze maand het nieuwe menu op hun ontvangers. Ook na een omruil als je de laatste 3 maanden een Motorola had.

Haha bedankt voor je reactie Peter, mijn verplaatste bericht had ik al wel gevonden hoor 😄

Vanmiddag komt de nieuwe ontvanger ter vervanging van de Motorola, we gaan zien wat voor menu daarbij zit en dan wachten we rustig af!