Vraag

Verder gaan na Live Pauzeren bij NPO Politiek werkt niet

  • 10 March 2022
  • 12 reacties
  • 129 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Een voordeel van een kamerdebat via KPN tv volgen ten opziche van degenen die in de zaal zitten is dat je het even op pauze kunt zetten om koffie te zetten….  Maar dit voordeel is weg: uitgerekend bij Nieuws/Politiek geeft deze functie een foutmelding dat live pauzeren niet gelukt is. Pauzeren wel, maar doorgaan vanaf het punt van pauze werkt niet. Via de groene knop terug naar af en dan terug zien te komen op het gewenste tijdstip werkt wel. Is er een reden voor dat het op dit kanaal niet werkt of  is er ergens een fout ingeslopen?  Herladen van software helpt niet. 

 

Bedankt!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @hmmsjan_2 . Dit herken ik niet direct.

Heb jij je itv-tuner ook al een reset gegeven? 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

Reputatie 5
Badge +5

Beste Erwin,

Bedankt voor de reactie. Software opnieuw geladen, nog geen “schone start”. Ik zal het modem morgen ook even resetten, dat is nu meer dan 2700 uur in de lucht. Stabiele apparatuur, DSL/V10 !   Uiteraard niet alle zenders geprobeerd, maar alleen nos nieuws/politiek lijkt er last van  te hebben. Verschillende foutcodes, als ik me goed herinner -3 en -302. 

Ik hou je op de hoogte!

 

Dit probleem constateer ik hier ook met pauzeren van NPO P & N.

En terugkijken/ begin gemist is nog SD. 

@Bram_ , @Jasper 

Reputatie 7
Badge +22

@PeterG en @Erwin_ ik heb het hier ook gecheckt, en als ik hem op pauze zet dat doet ie dan wel, maar wil ik hem weer hervatten dan krijg ik ook die foutcodes:

Verschillende foutcodes, als ik me goed herinner -3 en -302. 

Ik hou je op de hoogte!

Hopelijk wordt het hier bij KPN goed naar gekeken. 😉👍🏼

Reputatie 5
Badge +5

Router reboot,  "Frisse start",  Uit/Aan hielpen niet. Maar na deze tests zag ik hier dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, dus het is toch iets in de zenderinstellingen of software en niet een lokaal probleem..

Bedankt voor het bekijken allemaal !

 

 

Duidelijk. Hier gaat iets aan onze kant fout.  Ik ga mailen met de techniek. Dit zullen we zo snel mogelijk (laten) oplossen. 

Begin gemist/Terugkijken is nog SD.

Pauzeren/ vooruit- terugspoelen LIVE werkt niet. Na hervatten van pauze komt je, met foutmelding, in het live moment en heb je dus een heel stuk gemist.

Beiden zijn a.h.g.i. onder de aandacht van het iTV team.

Dit alles via de DECODER. Via de app werkt het wel goed en alles in HD.

Ik heb een antwoord van de techniek.  Omdat NPO Politiek recent is omgezet zullen oudere streams nog in SD zijn. Dit geldt ook voor opnames.

Een checkvraag:

9 maart is het kanaal omgezet van SD naar HD, dus terugkijken vanaf 9 maart zou wel in HD moeten gaan wanneer de klant de settings van de tuner op HD heeft staan.

 

Kunnen jullie dit bevestigen of is er toch méér aan de hand?

 

Nee, @Erwin_ .Dat werkt niet. Dat heb ik ook al aangekaart.

Via de decoder kan je alleen live HD kijken naar 83. Als je na pauzeren wilt hervatten krijg je een foutmelding net als bij doorspoelen na pauzeren. Je komt dan live en heeft pauzeren dus geen zin.

Opnemen, terug kijken, begin gemist is nog steeds SD. 

Ik doe het maar via de app; daar lukt het wel mee. 

Reputatie 5
Badge +5

Werkt weer, en in HD zo te zien !

Technici en iedereen die gereageerd heeft: Bedankt !

 

Hoe is het nu bij jou, @PeterG ?

Hoi @Erwin_ .

Ben nu bij mijn moeder. Nu op dit moment (11:48) even gecheckt (we keken geen tv en luisteren nu even geen radio): Hier werkt alles nu en in HD met NPO P & N (83) via de decoder.

Live pauzeren/terug- doorspoelen en hervatten.
Begin gemist/ Terugkijken. Opnemen ongetwijfeld nu ook.

[ noot: het blijft toch wel apart dat het bij NLziet nog geen HD is… ]