Vraag

Verschil geluidskwaliteit tussen DIW7022 en VIP5202

  • 22 May 2023
  • 7 reacties
  • 410 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Met een opstelling waarbij zowel de DIW7022 als de VIP5202 direct gekozen kunnen worden heb ik de mogelijkheid om tijdens een uitzending snel van KPN box om te schakelen. (netwerkswitch en HDMI ingangkeuze TV)

Met deze test ervaar ik grote verschiilen in geluidskwaliteit tussen beide KPN boxen.

Bij de DIW7022 moet de volumeregelaar van de TV veel hoger ingesteld worden om eenzelfde geluidsterkte te krijgen.
Ook is het geluid van de DIW7022 veel te blikkerig in verhouding met de VIP5202.

Is dit een bekend probleem en zo ja zijn er plannen de geluidskwaliteit van de DIW7022 significant te verbeteren?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Heb je op de TV+ Box al wel eens "volume maximaal" tegen Google assistant gezegd?

Zo nee, zet het volume van jouw TV dan even laag en doe dat alsnog.

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor je voorstel. Ga ik morgen proberen.

Reputatie 3
Badge

Diverse pogingen hebben niet een door mij gewenst resultaat opgeleverd.

Zelfs de soundbar Sonos Beam (Gen 2) gaf een hol en blikkerig geluid ondanks de equalizer.

Met instemming van KPN de TV+ (DIW7022) retour gestuurd binnen de bedenkingstermijn van 14 dagen conform het nieuwe contract. Ook vanwege vele andere problemen.

We behouden onze VIP5202 die ik gelukkig nog niet had opgestuurd 😉

Reputatie 3
Badge

Ik ervaar exact dezelfde problemen als @TonKon.


Het volume is veel te laag. De TV doet automatische ingangsniveau regeling maar krijgt het niveau niet bij geregeld. Ook bij handmatig naar het maximale ingangsniveau blijft het erg zacht geluid. Normaal staat het volume op 20% maar bij tv+ moet ik op min.50 to 60% zetten.

Maar wat veel irritanter is, is dat  inderdaad het geluid  erg vlak en hol klinkt en absoluut niet sprankelend en volumineus .Lijkt wel of het hoog wordt afgekapt.

Alle  geluidsinstellingen doorgelopen maar niets leidt tot een verbetering.

Hopelijk wordt hier ook eens naar gekeken. 

 

Reputatie 7

Heb je al wel via Google assistant de TV+ Box de opdracht "volume maximaal" gegeven?

Badge

Ik ervaar exact dezelfde problemen als @TonKon.


Het volume is veel te laag. De TV doet automatische ingangsniveau regeling maar krijgt het niveau niet bij geregeld. Ook bij handmatig naar het maximale ingangsniveau blijft het erg zacht geluid. Normaal staat het volume op 20% maar bij tv+ moet ik op min.50 to 60% zetten.

Maar wat veel irritanter is, is dat  inderdaad het geluid  erg vlak en hol klinkt en absoluut niet sprankelend en volumineus .Lijkt wel of het hoog wordt afgekapt.

Alle  geluidsinstellingen doorgelopen maar niets leidt tot een verbetering.

Hopelijk wordt hier ook eens naar gekeken. 

 

Bij ons hetzelfde probleem (ook na opdracht "volume maximaal").

Reputatie 3
Badge

Heb je al wel via Google assistant de TV+ Box de opdracht "volume maximaal" gegeven?

Ja, levert niets op. Dat zou hooguit het geluidsnivo verhelpen, niet de geluidskwaliteit.