Beantwoord

Versneld 'robot' geluid Netflix en Prime video

  • 23 March 2020
  • 11 reacties
  • 1346 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

 

Ik heb net een Prime video Abo van Amazon afgesloten en nu kan ik deze niet kijken omdat het geluid vreemd/versneld/robot-achtig is. Dit is ook zo bij Netflix.

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 24 March 2020, 01:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Helaas het gevolg doordat de bandbreedte is verlaagd ivm veel thuiszitters die massaal kijken nu. 

Reputatie 2

Bedankt voor jouw reactie @Anneke-Anna maar dat lijkt mij niet de oorzaak. Dit is bij Netflix al zo sinds dat ik KPN heb (mei 2019). Kijk Netflix nu via app op smart tv

Prime video heb ik idd net afgesloten maar dat zou ongetwijfeld ook al eerder zo zijn. En die kan ik die helaas niet via mijn smart tv kijken.

Reputatie 7
Badge +10

Heb je toevallig een 4K decoder?

Hoe dan ook, probeer het geluid eens op stereo te zetten in Netflix. 

Ben wel benieuwd hoe het dan klinkt?

Reputatie 7
Badge +22

Dit robot geluid heeft ermee te maken dat jou TV niet geschikt is voor Dolby Surround. Wat @Anneke-Anna hieronder aangeeft is de juiste oplossing: 

Heb je toevallig een 4K decoder?

Hoe dan ook, probeer het geluid eens op stereo te zetten in Netflix. 

Ben wel benieuwd hoe het dan klinkt?

Ik ben dan ook benieuwd of dit het oplost. 👍🏼😉

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Anna! Is het met de bovenstaande tips gelukt om het geluid minder robotisch te krijgen? :slight_smile:

Dat aanpassen van het geluid naar stereo werkt idd bij Netflix. 

Maar Ik zie niet waar je dit bij Prime Video kan doen?

Ligt wel aan de kpn / tv combi, boven hebben we oudere tv staan en daar hebben we er geen pro b lemen mee.

Proberen hem nu steeds opnieuw te starten en na een x aantal keer hebben we "gewoon" geluid.

Iemand enig idee?

 

Reputatie 7
Badge +22

Dat aanpassen van het geluid naar stereo werkt idd bij Netflix. 

Maar Ik zie niet waar je dit bij Prime Video kan doen?

Ligt wel aan de kpn / tv combi, boven hebben we oudere tv staan en daar hebben we er geen pro b lemen mee.

Proberen hem nu steeds opnieuw te starten en na een x aantal keer hebben we "gewoon" geluid.

Iemand enig idee?

 

Beste @Jmvdn,

Heb je dat “versneld robotgeluid” ook bij Prime Video? :thinking: Je kunt op die app niet bij de instellingen komen? Ook niet via hun site, als je bij hun inlogt? 

Nope... kan het nergens instellen…

 

Net lukte het door op mijn tv de luidspreker op extern te zetten en daarna weer terug!

Blijft tobben... Na elke afleveraflevering weer spannend of het geluid oké blijft of oké te zetten is…

 

Reputatie 7
Badge +22

Nope... kan het nergens instellen…

 

Net lukte het door op mijn tv de luidspreker op extern te zetten en daarna weer terug!

Blijft tobben... Na elke afleveraflevering weer spannend of het geluid oké blijft of oké te zetten is…

Als ik het zo lees, dan heeft jou TV geen beschikking over Dolby Surround. Al je Netflix gaat opstarten, heb je dan weer die robotgeluid? Of houd Netflix je bewaarde instellingen vast? Want ik weet wel dat die dan weer automatisch teruggaat naar Dolby Digital / Surround. Maar vind het vreemd dat Prime Video geen geluidsinstellingen heeft. Hun gaan er gewoon vanuit dat iedere TV zeker Dolby Digital / Surround hebben. :disappointed_relieved:

Bij Netflix gaat het vaak wel goed. Alleen meestal tussen afleveringen door altijd het geluid op origineel zetten..

Eigenlijk geen idee of mijn tv beneden het heeft? Zou ik eens op moeten zoeken .

Tv boven in ieder geval zeker niet en daar nooit last.

Netflix kan je kiezen tussen 5.1 en origineel stereogeluid bij prime niet. Het kpn kastje zou dit.ook moeten kunnen stereo ipv.dolby surround naar de tv sturen echter deze instelling werkt niet voor netflix en prime.

Reageer