Vraag

Vervangen Motorola VIP 1853 - Alles-in-één met opnemen

  • 31 May 2020
  • 7 reacties
  • 172 keer bekeken

Heeft iemand ervaring met het (laten) omruilen van de oude VIP1853 voor de nieuwe TV ontvangers? Ik heb nog een oud alles-in-één pakket en gebruik regelmatig de opname functie van de VIP1853. Ik heb begrepen dat als deze wordt omgeruild voor het nieuwe type, de opname functie (lokaal) komt te vervallen en je een ‘opname pakket’ moet nemen. Ik zit er niet echt op te wachten om mijn oude abo open te breken voor iets wat al jaren ‘erin’ zit.

Ook het omruil proces is me niet helemaal duidelijk, ik wordt verwezen naar de website die een check doet binnen mijn lokale netwerk, maar dat werkt niet (geen decoders gevonden). Ik aarzel om zomaar klantenservice te bellen hiervoor, om de reden die ik hierboven noem...


7 reacties

Reputatie 7

Die préhistorische Motorola kan je via deze servicetool omruilen.

En als die niet werkt dan kan je klantenservice op 0800-0402 bellen.

Reputatie 7
Badge +24

Aan het opnemen veranderd als het goed is helemaal niets.

De decoder moet verbonden zijn en aan staan. U moet thuis zijn en verbonden zijn met uw wifi / bedraad netwerk als u de tool gebruikt.

Reputatie 7

Lokaal opnemen is al jaren niet meer actief bij KPN. Alle TV ontvangers, ook de 1853, nemen op in "the cloud".

Bedankt voor de reacties… de tool werkt niet helaas, geen aangesloten decoders gevonden. Zal wel komen door mijm afwijkende netwerk configuratie. Ik ga dinsdag wel eens bellen met klantenservice...

Reputatie 7

Bedankt voor de reacties… de tool werkt niet helaas, geen aangesloten decoders gevonden. Zal wel komen door mijm afwijkende netwerk configuratie. Ik ga dinsdag wel eens bellen met klantenservice...

Wat voor een afwijkende netwerk configuratie?

Gebruik je soms een eigen router?

Reputatie 7
Badge +24

Anders gewoon tijdelijk ff de netwerconfiguratie standaard maken 😉

Ik ga dinsdag wel eens bellen met klantenservice...

Waarom dinsdag? De klantenservice is 7 dagen per week (ook hiervoor en op zon- en feestdagen) bereikbaar van 08:00 tot 22:00. Het door wjb vermelde nummer is gratis.

Nu gebeld; dan heb je de nieuwe dinsdag.

Bel je dinsdag dan niet eerder dan woensdag.

Om de nieuwe te registreren wel even je ITV abonnementsnummer en ITV-pincode noteren. De eerste kun je vinden via Menu → Instellingen (ok knop) dan 1 X op gele knop.

afwijkende netwerk configuratie

Ben ik ook wel benieuwd naar.

 

En wat opnemen betreft: met de invoering van juist dié decoder is opnemen in the cloud gekomen. De VIP1853 was nota bene het eerste type die dat had. Heeft namelijk geen eigen HDD. Voordeel is dus dat je opnamen behouden blijven; ook met je nieuwe ontvanger. Voor opnemen maakt(e) kpn geen onderscheid tussen HDD en “in the cloud". Opnemen(pakket) met HDD is helemaal afgeschaft.

Reageer