Beantwoord

VIP2952 traag menu sinds nieuw menu

  • 29 July 2020
  • 10 reacties
  • 762 keer bekeken

Goedendag,

Sinds de update naar het nieuwe menu is het openen van de functies zoals de gids traag geworden. Het menu ziet er mooi uit, echter de vertraging maakt het niet gebruiksvriendelijk. Ik heb hier meerdere klachten over gelezen, maar nog geen oplossing. Ik begrijp dat dit met het beperkte werkgeheugen van 1gb + 512mb flashopslag heeft te maken. Is er een mogelijkheid de ontvanger(s) om te ruilen, of zijn er andere opties?

ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 6 August 2020, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum.

Mee eens, sommige dingen reageren veel minder snel met het nieuwe menu.

Ook de Guide, duurt altijd even voordat hij gevuld wordt. Met oude menu was het altijd meteen.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @DKloppenborg, ook namens mij van harte welkom!

Fijn dat je het nieuwe menu mooi vindt, alleen jammer dat je ervaart dat het trager is. Klopt, hier hebben we meer signalen over gekregen en dit hebben we doorgegeven. Het is bekend bij de ontwikkelaars, zij kijken er naar.  Dankjewel voor deze feedback, en dat je de moeite neemt om het aan ons door te geven, daar zijn we blij mee.

Ook wij hebben sinds enkele dagen het nieuwe menu spontaan mogen ontvangen en ervaren het als traag en vraagt om extra bevestiging bij het selecteren van een kanaal. Dat het er wat leuker uitziet weegt niet op tegen het ongemak in mijn ogen. Wat ons betreft graag terug naar het oude menu of het nieuwe menu snel optimliseren/doorontwikkelen.

Gisteren spontaan 2 x programma onderbroken en een update van KPN in beeld.

Sindsdien is die nog trager en slechter dan het al was.

extra's waar waarschijnlijk niemand om gevraagd heeft en traag traag traag.

ik mis het beeldje linksboven van het kanaal waar het op staat !

En die prachtige foto's van het programma waar je naar gaat kijken zorgen alleen maar voor vertraging en voegen niets toe.

sorry maar wat goed is moet je laten en vanaf blijven

Beste KPN,

Het nieuwe menu is onacceptabel qua snelheid!  Het opstarten van het tv kastje gaat al strondtraag en nu dit ook nog. Zorgt ervoor dat we waarschijnlijk ook over gaan stappen naar een ander provider. Waardeloos dit!

Heeft iemand lopen te slapen tijdens het testen? en wat voor platform praten we nu, gelijk als Netflix? 

 

Beste KPN,

Het nieuwe menu is onacceptabel qua snelheid!  Het opstarten van het tv kastje gaat al stronttraag en nu dit ook nog. Zorgt ervoor dat we waarschijnlijk ook over gaan stappen naar een ander provider. Waardeloos dit!

Heeft iemand lopen te slapen tijdens het testen? en wat voor platform praten we nu, gelijk als Netflix? 

 

 

Beste KPN,

Dit probleem met het menu bestaat nu al een tijdje. Het lijkt erop dat het modem of geen genoeg rekencapaciteit heeft om de informatie snel genoeg te verwerken. Of er is iets anders aan de hand. In de tijd dat we op de maan kunne wandelen lijkt  mij toch geen probleem om dit op te lossen.

Wanneer is er nu eens uitzicht op een goed functionerend tv-menu dat als je die opent ook gelijk de programma gegevens ziet. Ik heb een Arris 2952 modem.

nog een opmerking;

Vanuit het submenu, dus op het detailscherm van het programma werkt REC niet maar moet de button “plan opname” aangekozen worden. REC is wel veel sneller.

Gisteren ook weer een aantal keer foutmelding bij terugkijken en kijken opname foutcode “STB-ZAP-01 en dat is niet de eerste keer

Helemaal eens met alles dat hierboven is gezegd over de tergende traagheid; wat is dit enorm irritant zeg. 
 

KPN, kan dit worden opgelost? 

@Lauwvdh 

Ik heb vanmiddag m'n ontvanger ca. 5 minuten uitgezet met de schakelaar achterop. Daarna was de opbouw- en uitschakeltijd van gids en opnamelijst 3½ seconde. Daarvoor was het (inmiddels) 15, vijftien, seconden. 
Een paar minuten uitzetten heeft dus behoorlijk geholpen.