Beantwoord

VIP5202 standby uitschakelen

  • 2 June 2020
  • 5 reacties
  • 581 keer bekeken

Na het installeren en inschakelen van de ARRIS VIP5202 bleef de ontvanger aan totdat hij werd uitgezet. Na een storing van twee dagen waardoor televisie kijken en radio luisteren niet mogelijk was (waarschijnlijk een mislukte update van de ontvanger) schakelt de ontvanger zich na verloop van tijd zelf uit. 

Hoe kan je de ontvanger instellen dat hij continu aanblijft totdat hij wordt uitgezet?

icon

Beste antwoord door Chrizziey 8 June 2020, 18:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @WolterV,
Het is normaal dat de ontvanger zich na maximaal 6 uur zonder handeling automatisch in standby zet. Dit is altijd al zo geweest overigens. Dit heeft te maken dat het aan hebben staan van enkele duizenden ontvangers een enorme druk op de infrastructuur legt. Daarom is 6 uur echt het maximum zonder tussenkomst van de gebruiker.

Hoi Chris,

Dankjewel voor je snelle reactie. Ik begrijp uit jouw antwoord dat het niet mogelijk is om de standby uit te schakelen. Dat is in mijn optiek echter niet normaal maar een slechte zaak. In het betreffende geval schakelde de ontvanger zich in eerste instantie ook niet uit, maar na de genoemde storing van twee dagen opeens wel. Aangezien er toen bepaalde schermen anders waren vergeleken met voor de storing trek ik de conclusie dat er een software update van de ontvanger heeft plaatstgevonden.  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Chris,

Dankjewel voor je snelle reactie. Ik begrijp uit jouw antwoord dat het niet mogelijk is om de standby uit te schakelen. Dat is in mijn optiek echter niet normaal maar een slechte zaak. In het betreffende geval schakelde de ontvanger zich in eerste instantie ook niet uit, maar na de genoemde storing van twee dagen opeens wel. Aangezien er toen bepaalde schermen anders waren vergeleken met voor de storing trek ik de conclusie dat er een software update van de ontvanger heeft plaatstgevonden.  

Hallo @WolterV,

Ik merk dat mijn conclusie niet helemaal juist is. In de nieuwe software omgeving dien je zelf bij instellingen → Standby de schakel om te zetten naar 24 uur. Dan zal de ontvanger altijd (maximaal een dag) aan blijven. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @WolterV. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @ChrisWissink al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Ben je hiermee geholpen? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @WolterV. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @ChrisWissink al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Ben je hiermee geholpen? 

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. 

Reageer