Vraag

Voel mij als net nieuwe klant bedrogen bij KPN. Sta ineens voor 149,- euro kosten om TV te kunnen zien

  • 10 November 2020
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik had een paar maanden maandelijkse opzegbare Internet van KPN en was zo tevreden met mijn KPN Box 12 modem dat ik besloten had om Ziggo op te zeggen en alles-in-een pakket bij KPN afsluiten. Vandaag de monteur op bezoek, vriendelijk en kundig. Echter, hij nam mijn nieuwe liefde de Box 12 tegen mijn wil mee (was mijn bij de klantenservice verzekerd dat dit niet zou gebeuren) en toen mijn TV aangesloten moest worden, was dit alleen mogelijk met Super WiFi modules. Hiervoor wordt ik geacht om Euro 149,- voor te betalen als klant, om überhaupt TV te kunnen kijken. Dit vind ik totaal onacceptabel en is bij mij bestelling via de klantenservice nooit verteld. Daar wordt je als klant ineens mee geconfronteerd, en Ziggo al opgezegd. Dat zet mij zeker aan het twijfelen!
 

Ik voel mij als net nieuwe klant totaal bedonderd door KPN en wens ook gebruik te kunnen maken van mijn TV zonder bijkomende kosten van Euro 149,-  wat doet KPN voor mij hierin?

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet u een kabel naar uw tv hebben liggen. Daar moet u wel zelf voor zorgen. Die schud de monteur zo ff niet uit zn mouw.

Althans... de monteur kan wel een kabel leggen, gewoon over de vloer. Maar wellicht ligt die dan niet naar uw zin.

U moet dus zelf zorgen dat er een verbinding is tussen de Experiabox en de tv ontvanger. U kunt toch wel begrijpen dat het signaal niet uit zn eigen bij de tv terecht komt? Zolang tv bestaat op deze wereld moet er al een kabel naar dat ding. En daar is nu anno 2020 nog steeds niets aan veranderd.

Als u niet zelf zorgt voor een kabel, netjes weggewerkt, dan komt de monteur met ofwel een losse kabel over de vloer ofwel met een andere oplossing die u geld kost.

U heeft (had) tv via Ziggo. Hoe loopt de kabel die Ziggo gebruikt?

Bedankt voor de reactie maar een botte oplossing zoals een losse kabel over de vloer vanuit de meterkast is toch volstrekt onacceptabel. Ziggo werkt met coax en WiFi, KPN blijkbaar niet. Wordt niets gevraagd of verteld als je telefonisch ga bestellen. Dat klopt niet en mag niet gebeuren, wat de monteur zelf ook kon beamen. Zonder enige waarschuwing ineens met 149 euro aan kosten te worden geconfronteerd is onaanvaardbaar 

Reputatie 7
Badge +24

Ziggo werkt inderdaad met coax. En zo ongeveer alle andere providers niet. Deze coax kan vaak wel vervangen worden door een utp kabel. Moet hij alleen wel bij de meterkast vandaan komen. Er vanuit gaande dat daar de Experiabox staat.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum KlausW! Het is inderdaad niet de bedoeling dit gevoel er aan over te houden als je een nieuw product van KPN in huis haalt. 

Er zijn meerdere manieren om tv aan te sluiten. De beste manier is en blijft altijd een internet kabel maar in de werkelijkheid is dit niet altijd een makkelijke optie. Daarom bieden we een aantal alternatieven. Het is zo dat niet al deze alternatieven gratis zijn. Het is echter nog steeds niet de bedoeling om voor een verrassing te komen te staan als de rekening komt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we verder kijken wat we het best kunnen doen om de tevredenheid van voor deze bestelling weer terug te brengen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ja... niets is gratis. Bij de tv ontvanger word een utp kabel mee geleverd. 5 meter dacht ik. En mocht dat te kort zijn, dan kan je misschien ook nog wel een 10 meter kabel krijgen. Maar daar houd het wel zo ongeveer op.

Wil je dat de monteur van KPN de kabel netjes in de muur wegwerkt, dan mag je dat gewoon betalen. Een alternatief voor kabel kan zijn een draadloze verbindingset, 80 euro, gewoon betalen. Of SuperWiFi's, 149 euro, gewoon betalen.