Beantwoord

voetbal kijken lijkt meer op een dia voorstelling

  • 31 October 2020
  • 4 reacties
  • 105 keer bekeken

Voetbal kijken via digitale tv is af en toe niet te doen. Het beeld is zo traag dat de bal meer een bewegende lijn lijkt. Niet te volgen. Soms is het even goed maar meestal duurt dat niet lang. Het beeld is gewoon te traag. De standaard oplossingen van opnieuw opstarten werkt niet. Alles is bekabeld aangesloten dus dat is het ook niet. Wat kan ik hier mee?

icon

Beste antwoord door Noordzee 1 November 2020, 07:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tom zelf ,

De beleving van sportwedstrijden op TV is sterk afhankelijk van de resolutie. Je kunt wellicht kiezen voor 720P. Da kan al verschil maken. 
Nog beter is om 1080P te gebruiken. In Nederland kan dat alleen maar via Digitenne. Forumlid @PeterG kan bevestigen dat Fox Sports 1 via Digitenne een beter plaatje geeft dan via interactieve TV. 
Check ook even dit plaatje hieronder waarin een uitleg staat van de verschillende mogelijkheden.

 

Niet toevallig een Philips TV? Op die bij mijn moeder is het ook ietwat schokkerig. Valt vooral op bij de pan-beweging van de camera.

Zelfs met “natural motion” op max gaat het niet helemaal natuurlijk vloeiend.

Dank voor de reacties, helaas maakt het allemaal bar weinig uit. Ik heb eea geprobeerd zoals hierboven, als de verbinding goed link is het beeld trouwens wel beter, dus toch iets gewonnen 😃.

Reputatie 7

Hey @Tom zelf, wat irritant zeg, een dia-voorstelling. Wat bedoel je precies met: 

 als de verbinding goed link is het beeld trouwens wel beter, dus toch iets gewonnen 😃.

Hoe heb je jouw interactieve tv-ontvanger aangesloten? Met een kabel of draadloze verbindingsset (DVS)?

Reageer