Vraag

Volume "passtrough" behoorlijk zacht

  • 1 December 2023
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Het valt mij op dat het niveau via “passtrough” gewoon een heel stuk lager is dan wanneer je in stereo zou uitluisteren. Uiteraard is dit niet de bedoeling en kan dit ook niet door middel van het volume van de box omhoog gezet worden. Dat is alleen voor wanneer men ‘analoog’ uitluistert. Wanneer ik ga streamen is dit een stuk harder en moet ik als de wiedeweerga m’n volume bijstellen. De kwaliteit etc. is helemaal perfect, daar niet van.

 

Het is beslist geen klacht, maar meer een vraag. Is dit bij iedereen zo of ben ik weer eens uniek?😀


2 reacties

Hoi @ronvmeijer : Ik denk niet dat je uniek hierin bent maar er zijn wel een flink aantal variabelen die meespelen.

Wat is je setup?  Ervaar je dit als je de TV+ box rechtstreeks op je tv aansluit (HDMI) ?  Of is er een extern audio apparaat in het spel?  Zo ja, wat is dat dan voor apparaat en hoe is die weer aangesloten? 

Reputatie 6
Badge +6

Nee, de box is direct op HDMI-4 van de TV aangesloten en via eARC gaat er een HDMI naar m’n Sonos ARC soundbar. Het valt me gewoon op dat de rest van de audio (buiten de box om, maar wel via m’n Sonos ARC) gewoon veel harder is, wat impliceert dat ‘de rest’ een ‘normale’ geluidssterkte heeft. 

Reageer