Beantwoord

Waarom schokken sommige zenders met terugkijken

  • 21 February 2024
  • 14 reacties
  • 162 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Hoi 

waarom haperen sommige zenders met terugkijken zoals discovery en de regionale zenders zoals rtv noord? Live doen deze zenders het prima.

 Gaat om 7022 kastje. 
Op de eerste 10 zenders is er niks aan de hand met terugkijken.

 Wordt er voor sommige zenders soms minder bandbreedte gereserveerd met terugkijken?

ik vind het behoorlijk storend.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 22 February 2024, 09:02

Bekijk origineel

14 reacties

Na de update heb ik dat het beeld stil valt en extreem wazig wordt bij het terug kijken.

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik kan dit bij de instellingen van mijn tv door trilvermindering te verhogen aardig filteren. Gerrit blijft wel dat dit alleen nodig is bij de zenders met een lagere bitrate.

Reputatie 3
Badge +1

hier ook haperingen, bij terugkijken, live beeld is goed zo te zien. Dit na de nieuwe update.

Reputatie 7
Badge +6

Op welke zenders ervaar je dit? Ik niet op alle zenders. Alleen de zenders met lagere bitrate.

Reputatie 7
Badge +6

Het is wel belangrijk om onderscheid te maken tussen haperingen in het netwerk en haperingen in de beeldkwaliteit.. mijn topic gaat over het laatste.

op mijn 100hz tv is de verlaging in beeldkwaliteit ook beter te zien dan boven op mijn 1080p 50hz tv.

Op welke zenders ervaar je dit? Ik niet op alle zenders. Alleen de zenders met lagere bitrate.

Welke zenders hebben een lage bitrate dan? Rtl4 had ik er last van, en iemand anders npo1. Ik heb gewoon een lg 4k oled cx.

lijkt me sterk dat het aan het netwerk ligt, want geen last bij live tv, alleen terug kijken.

Reputatie 7
Badge +6

Op de eerste 10 zenders heb ik geen last, alleen discovery en rtv noord.

de eerste 10 zenders hebben een hogere bitrate

Reputatie 7
Badge +21

Hoi! Het technisch team heeft gisteren aangegeven dat er tot ongeveer 22:15 uur kwaliteitsproblemen zijn geweest. Is inmiddels opgelost. Als je toch nog wazig beeld ziet tijdens het tv kijken, dan hoor ik dat graag. Onze excuses voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +6

@Vikash van KPN  kun je ook navragen hoe het kan dat ik op genoemde zenders met terugkijken vaak schokkerig beeld ervaar met name met snel bewegende beelden. Ligt dat aan een lagere bitrate?

Reputatie 7
Badge +21

@Vikash van KPN  kun je ook navragen hoe het kan dat ik op genoemde zenders met terugkijken vaak schokkerig beeld ervaar met name met snel bewegende beelden. Ligt dat aan een lagere bitrate?

Ik zal deze vraag eens stellen aan het tv-team. Zodra ik een antwoord hierop ontvang laat ik het weten. 

 

Badge

Ik heb de laatste update nog niet maar had ook een wazig beeld toen ik vanaf het begin wilde terugkijken. Ik was namelijk te laat met kijken. 

Reputatie 7
Badge +6

Het lijkt wel alsof men meeleest van het ontwikkelteam.. sinds mijn bericht geen last meer gehad.

Reputatie 7
Badge +6

Alleen ESPN blijft problematisch doen de laatste week.. geen geluid en haperend beeld

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb door een paperclip reset mijn onverklaarbare problemen denk ik verholpen, zie

Wel apart dat een algehele reset van het Android systeem nodig is voor sommige problemen waar een reset naar fabrieksinstellingen via het menu niets helpt.

 

He je de paperclip reset moet doen heb ik gevonden in een ander topic. Maar kennelijk lost dat veel problemen op!

 

Reageer