Vraag

Waarvoor dient de USB stick in de HMB2260 v1 en VIP2952?

  • 11 December 2021
  • 19 reacties
  • 1094 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo Allemaal,

Waarvoor dient de USB stick in de HMB2260 v1 en VIP2952 v1?

En waarom zit die niet in de HMB2260 v2 en VIP2952 v2?

Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @martijn197108 , je bedoelt waarschijnlijk USB-poort/ingang i.p.v. stick?

Die heeft KPN softwarematig uitgeschakeld en kun je dus niet gebruiken.

 

 

Hallo @JanD ,

Ik bedoel een USB stick,Die zit onder een klepje bij de HMB2260 v1 en in het midden op het moederbord op de VIP2952 v1.

 

Hallo @martijn197108 , zover kijk ik natuurlijk niet, het is niet de bedoeling dat klanten de spullen van een ander (KPN dus) gaan slopen.

 

Heb ik ook niet gedaan.Maar ik zag deze foto en was benieuwd.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @martijn197108 , zover kijk ik natuurlijk niet, het is niet de bedoeling dat klanten de spullen van een ander (KPN dus) gaan slopen.

Martijn verveelde zich vanmiddag kennelijk 😄

 

 

Martijn verveelde zich vanmiddag kennelijk 😄

Wel waar inderdaad:)

Dat is geen usb. Origineel zit daar geheugen voor live geheugen. Arris levert kpn zonder. Want kpn gebruikt geheel aangepaste en eigen software. Namelijk extern geheugen. 

Dat is geen usb. Origineel zit daar geheugen voor live geheugen. Arris levert kpn zonder. Want kpn gebruikt geheel aangepaste en eigen software. Namelijk extern geheugen. 

Dat is gewoon een usb bus hoor

Kan helaas de link op internet niet meer vinden naar dat forum

Er zit een 2gb stick in volgens dat topic maar dat is jaren geleden ontvanger (door kpn geleverd)

Ik ben wel benieuwd waar die stick voor bedoeld is/was 

Maar goed het forum is helaas niet meer te vinden 

 

 

 

 

Met slechts 2 GB zal het voor onthouden van gids, zenderlijsten e.d. zijn geweest.

Volgens dit draadje “opslag voor firmware instellingen”.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/42688698#42688698

Dat draadje is overigens uit 2014, dus zeer waarschijnlijk dat het voor live pauzeren was. Dat is namelijk 'pas’ sinds juni 2016 in the cloud. Opnemen was dat al sinds oktober 2011.

Meer kan ik er online niet over vinden.

Volgens mij wordt dat geheugen helemaal niet meer gebruikt; staat allemaal op het netwerk tegenwoordig. Het geheugenstickje schijnt tegenwoordig zelfs te ontbreken.

@PeterG 

ik weet het ook niet kwam het jaren geleden tegen

lijkt mij ook niet dat zo,n usb stick in een vip5202 zit

ik denk een systeem van vroeger

inderdaad gaat het opslag gebeuren nu via de server bij kpn

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb ooit eens een oude KPN ontvanger gekregen en daar zat een SSD schijfje in van 8Gb.
Ik had toen nog Ziggo...
'Had toen nog een oude windows laptop die zo traag was als dikke stroop en zette op dat schijfje even het windows besturingsysteem er op.
Het kon er precies op, maar kon er geen extra programma of wat dan ook nog bij op zetten.
Maar hij startte razendsnel op, zo snel was ie nog nooit geweest.
De laptop is allang weg, maar het schijfje heb ik nog bewaard.
 

 


 

Hallo @huistijger ,

Ja,die zat in de vip1853.

I.i.g bedankt allemaal!

Dan zal dit wel het grootste verschil met de v1 en v2 zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Toen ik destijds werd uitverkoren om ‘Mine’ (de voorloper van Interactieve TV) te  testen, kreeg ik - naar ik meen - twee Kreatels: Die was er in twee uitvoeringen: een met harde schijf en een zonder. Sommige opname’s die op die harde schijf waren opgenomen, heb ik nog steeds op de NAS: stukje tv-historie.

Die zonder harde schijf had usb aansluiting, maar ik weet niet meer of die werkte. 

Ik ben benieuwd of iemand nog zo’n oude doos heeft.
 

 

Ik ben benieuwd of iemand nog zo’n oude doos heeft.
 

Wel een vip1960.Maar die ligt in onderdelen:)

Reputatie 7
Badge +8

@martijn197108 ,

Is je VIP 1960 een Kreatel? Of de Motorola, die volgens mij de opvolger van de Kreatel was.

Ik kan me nog herinneren dat toen Mine werd uitgerold, dat de decoders gekocht moesten worden en dus eigendom van de abonnee waren. De ‘cloud’ bestond nog niet, opnemen moest dus op een harde schijf.

Nee,motorola.Die vip1960 moest je inderdaad kopen.Met als voordeel dat je er mee mag doen wat je wil:)

Reputatie 7
Badge +8

Klopt, de ontvangers moesten destijds worden gekocht.

Toen na de testperiode, interactieve TV werd uitgerold voor het grote publiek, was het nog zo, dat er door KPN maar één ontvanger per aansluiting werd ondersteund vanwege de nog beperkte brandbreedte.

Ik had toen een ontvanger van KPN gekocht. Voor de tweede televisie werd Digitenne geadviseerd. Maar, de destijds zelf gekochte apparatuur voor Digitenne, had ik reeds weggeven. Een interactieve decoder via bijvoorbeeld Marktplaats, was ook een mogelijkheid. Er werd destijds flink in gehandeld omdat die dus eigendom van de klant waren.

Toen op zeker moment het gebruik van een gekochte ‘tweede ontvanger’ onmogelijk werd gemaakt, heb ik interactieve TV opgezegd en beide ontvangers retour gestuurd. De toegezegde ‘passende’ compensatie voor de onklaar gemaakte (tweede) ontvanger bestond uit een schamel bosje bloemen. Tja…

Voor mij dus geen Interactieve TV meer. Nooit spijt van gehad, ik heb het idee, dat het nog steeds niet veel verder gekomen is dan de testfase. Of dat er telkens van vooraf aan begonnen wordt.

Reputatie 7
Badge +24

Ach ja ... wat een mens niet kent, dat mist die ook niet hé ... 😉

Reputatie 7
Badge +8

Ach ja ... wat een mens niet kent, dat mist die ook niet hé ... 😉

Ach ja, ik ken de mogelijkheden en ook de onmogelijkheden van interactieve televisie, dus ik weet wat ik niet mis. 😂