Vraag

Wanneer komt KPN met een app voor Apple TV?

  • 15 June 2022
  • 108 reacties
  • 3290 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Wanneer komt KPN nou eens met een app voor Apple TV.

het markt aandeel zou te laag zijn, maar nou komt men wel met een app voor Amazon Fire.

https://tweakers.net/nieuws/198026/kpn-brengt-interactieve-tv-app-uit-voor-amazon-fire-tv.html

KPN loopt achter aan en maakt zichzelf belachelijk.

KPN met : “TV kijken, waar, wanner en hoe jij wilt”? Aantoonbaar níet waar.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Reputatie 7
Badge +8

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/de-kpn-tv-app-voor-de-apple-tv-komt-eraan-567021

Reputatie 4
Badge +1

Er is- bij mijn weten- nog geen officieële melding van KPN. Dus tot dan neem ik dit bericht met een korreltje zout

Reputatie 7
Badge +8

@Gene Simmons : de aankondiging dat KPN nu een App heeft voor de Fire Stick is ook nergens aangekondigd. En ik neem ook aan dat KPN geen loze beloften verkoopt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Gene Simmons,

De FireTV app is gebaseerd op de smart tv app, en was daardoor relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper waar vanuit het andere topic over gesproken wordt, zich heeft vergist 🙁

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Gene Simmons,

De FireTV app is gebaseerd op de smart tv app, en was daardoor relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper waar vanuit het andere topic over gesproken wordt, zich heeft vergist 🙁

 

@Maja, dit is weer kwalitatief uiterst teleurstellend. Dat het tijd nodig heeft, begrijp ik. Ik ben echter al in 2018 weggegaan bij KPN juist omdat KPN toen al geen app had. T-Mobile WEL. 

Dat jullie-4 jaar later- NOG STEEDS niks hebben, nog niet eens een indicatie, is dan weer onbegrijpelijk! Het moet toch mogelijk zijn om een appje te maken? Disney heeft het. Netflix heeft het, HBO, T-Mobile, Ziggo, Videoland, NLZiet, F1TV… Etc. KPN - toch een groot bedrijf-blijft hiermee achter.
Ik had gehoopt dat er inmiddels wel wat meer schot in de zaak zou zitten, zodat ik voor de verhuizing weer een extra optie zou hebben. 
Helaas.

 

Reputatie 4
Badge +1

En dan nog doodleuk “en dat zal op korte termijn niet gebeuren” zeggen. Het is sowieso schande dat het überhaupt nóg níet gebeurd is. En dat dit óók nog eens zo met droge ogen zo medegedeeld wordt.

Dit is minachting naar (betalende) klanten en geeft aan dat KPN NIET klantgericht denkt. 

Reputatie 7
Badge +24

Je betaalt voor tv vie de tv ontvanger van KPN. Je betaalt niet voor tv via een app. Je betaalt dus ook niet voor een onbekende app op een stuk fruit.

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap heel goed je teleurstelling @Gene Simmons en had dan ook graag beter nieuws voor je gehad. Zelf ben ik geen ontwikkelaar en weet niet wat er precies allemaal bij komt kijken, ik durf daar verder ook geen uitspraken over te doen dus.

 

Reputatie 4
Badge +1

Je betaalt voor tv vie de tv ontvanger van KPN. Je betaalt niet voor tv via een app. Je betaalt dus ook niet voor een onbekende app op een stuk fruit.

Dat is weer een onderbuik gevoel, alleen omdat het over Apple gaat. Slaat nergens op zo’n reactie en is een beetje jammer. 
Je vergeet even voor het gemak, dat KPN wél de moeite neemt om Chrome bezitters, Samsung TV bezitters, Amazon Fire bezitters (alsof die in grote getale aanwezig zijn  🤣).

Het is dus géén onbekende App, daar sla je dus de plank volledig mis.

Je argumentatie met “een onbekende app op een stuk fruit” slaat dus helemaal nergens op. 

Jammer joh

Reputatie 4
Badge +1

Ik snap heel goed je teleurstelling @Gene Simmons en had dan ook graag beter nieuws voor je gehad. Zelf ben ik geen ontwikkelaar en weet niet wat er precies allemaal bij komt kijken, ik durf daar verder ook geen uitspraken over te doen dus.

 

Jullie kunnen het maar weer eens intern aangeven.

Deze arrogante houding kost jullie klanten. Begrijp je toch wel? Ikzelf (mobiel en thuis)ben bij jullie weg. Mijn vrouw dus ook als mobiele klant. Dat zijn er a twee. Mijn moeder ook. Weer twee abo’s. Lees op tech-/ Apple sites dat andere mensen er net zó over denken…
Kan rap gaan, zo.

Reputatie 7
Badge +24

Je betaalt voor tv vie de tv ontvanger van KPN. Je betaalt niet voor tv via een app. Je betaalt dus ook niet voor een onbekende app op een stuk fruit.

Dat is weer een onderbuik gevoel, alleen omdat het over Apple gaat. Slaat nergens op zo’n reactie en is een beetje jammer. 
Je vergeet even voor het gemak, dat KPN wél de moeite neemt om Chrome bezitters, Samsung TV bezitters, Amazon Fire bezitters (alsof die in grote getale aanwezig zijn  🤣).

In veel grotere getale dan Apple TV bezitters ja. Dat weet ik wel zeker.

Het is dus géén onbekende App, daar sla je dus de plank volledig mis.

Je argumentatie met “een onbekende app op een stuk fruit” slaat dus helemaal nergens op. 

Jammer joh

Ik bedoelde "niet bestaande app". Daar betaalt u niet voor.

U zit nu bij een andere provider begrijp ik. Die wel een app voor de Apple TV heeft. Waarom komt u nu weer terug bij KPN om hier op het forum naar die app voor Apple TV te vragen? Aan uw forumhistorie te zien heeft u er een paar maanden geleden ook al om gevraagd. Waarom? Bevalt die app bij die andere provider niet ofzo?

Reputatie 4
Badge +1

“U zit nu bij een andere provider begrijp ik. Die wel een app voor de Apple TV heeft. Waarom komt u nu weer terug bij KPN om hier op het forum naar die app voor Apple TV te vragen? Aan uw forumhistorie te zien heeft u er een paar maanden geleden ook al om gevraagd. Waarom? Bevalt die app bij die andere provider niet ofzo?”

Die app bevalt prima. Weinig mis mee. Wij gaan binnenkort verhuizen en dat lijkt me dus ook weer zo’n moment om je TV/ Thuis internet abonnement te gaan bekijken. Als blijkt dat KPN geen app kan bieden, zal het geen optie zijn.

“Ik bedoelde "niet bestaande app". Daar betaalt u niet voor.”

Klopt. Ik betaal dus wél voor een Chromecast- Samsung TV app die ik níet gebruik😂

 

Reputatie 4
Badge +1

“In veel grotere getale dan Apple TV bezitters ja. Dat weet ik wel zeker.”

Ik niet. Maar nogmaals, getuigt niet van klantgerichtheid van KPN om nog niet eens naar dit verzoek te kijken. Dit is ook meerdere malen via dit forum gedaan. Ik kan me dan ook absoluut niet voorstellen dat hier nog niet eens naar gekeken is. 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Gene Simmons,

De FireTV app is gebaseerd op de smart tv app, en was daardoor relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper waar vanuit het andere topic over gesproken wordt, zich heeft vergist 🙁

 

@Maja, dit is weer kwalitatief uiterst teleurstellend. Dat het tijd nodig heeft, begrijp ik. Ik ben echter al in 2018 weggegaan bij KPN juist omdat KPN toen al geen app had. T-Mobile WEL. 

Dat jullie-4 jaar later- NOG STEEDS niks hebben, nog niet eens een indicatie, is dan weer onbegrijpelijk! Het moet toch mogelijk zijn om een appje te maken? Disney heeft het. Netflix heeft het, HBO, T-Mobile, Ziggo, Videoland, NLZiet, F1TV… Etc. KPN - toch een groot bedrijf-blijft hiermee achter.
Ik had gehoopt dat er inmiddels wel wat meer schot in de zaak zou zitten, zodat ik voor de verhuizing weer een extra optie zou hebben. 
Helaas.

 

Maja, kunt U aangeven WAAROM KPN hier nog niet naar gekeken heeft? Ik vind deze houding erg irritant en arrogant. 

Ik kan me niet voorstellen dat KPN klanten wilt verliezen doordat een appje niet gemaakt is.

Graag antwoord.

Dank U
 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt. Ik betaal dus wél voor een Chromecast- Samsung TV app die ik níet gebruik😂

Nee. Bij KPN betaald u daar niet voor. Het kost bij KPN niets extra's om tv te kijken via Chromecast. 

Reputatie 4
Badge +1

Klopt. Ik betaal dus wél voor een Chromecast- Samsung TV app die ik níet gebruik😂

Nee. Bij KPN betaald u daar niet voor. Het kost bij KPN niets extra's om tv te kijken via Chromecast. 

Bij T_Mobile betaal je ook niets extra om op Apple TV te kijken. Bij Netflix, Videoland, Disney+, HBO trouwens ook niet. Je hebt dus geen “Apple TV Toeslabg”. Is weet stemming makerij van je. Zeg dan niks en kom met concrete dingen

Reputatie 7
Badge +8

Klopt. Ik betaal dus wél voor een Chromecast- Samsung TV app die ik níet gebruik😂

Nee. Bij KPN betaald u daar niet voor. Het kost bij KPN niets extra's om tv te kijken via Chromecast. 

Indirect natuurlijk wel. Het ontwikkelen en onderhouden van apps is niet gratis. De kosten daarvan worden door alle abonnees betaald: of je er nu gebruik maakt of niet.

Reputatie 7
Badge +20

Maja, kunt U aangeven WAAROM KPN hier nog niet naar gekeken heeft? Ik vind deze houding erg irritant en arrogant. 

Ik kan me niet voorstellen dat KPN klanten wilt verliezen doordat een appje niet gemaakt is.

Graag antwoord.

Dank U
 

Ik zeg helemaal niet dat er niet naar gekeken is. Er is absoluut naar gekeken.

Wat ik wél heb gezegd, is dat dit aardig wat voeten in de aarde heeft en dat deze app in tegenstelling tot andere apps die gebaseerd zijn op al door ons ontwikkelde apps, helemaal vanuit het niets gebouwd moet worden. En dat dit niet zal gebeuren op korte termijn. 

Reputatie 4
Badge +1

Maja, kunt U aangeven WAAROM KPN hier nog niet naar gekeken heeft? Ik vind deze houding erg irritant en arrogant. 

Ik kan me niet voorstellen dat KPN klanten wilt verliezen doordat een appje niet gemaakt is.

Graag antwoord.

Dank U
 

Ik zeg helemaal niet dat er niet naar gekeken is. Er is absoluut naar gekeken.

Wat ik wél heb gezegd, is dat dit aardig wat voeten in de aarde heeft en dat deze app in tegenstelling tot andere apps die gebaseerd zijn op al door ons ontwikkelde apps, helemaal vanuit het niets gebouwd moet worden. En dat dit niet zal gebeuren op korte termijn. 

 Apart allemaal. Andere diensten en concurrenten kunnen het allemaal wél. Ik vind dat KPN hiermee zichzelf - op meerdere vlakken- zichzelf een slechte dienst bewijst. Zeker ten opzichte van klantgerichtheid.
En “korte termijn”??? De Apple TV in z’n huidige vorm bestaat al sinds 2015. Netflix had al bij die introductie zijn zaakjes op orde. Videoland ook vrij rap. En wil je nu zeggen dat KPN nú al 7 jaar (and counting) achter de feiten aanloopt? Triest.

 

Iedereen met een mac, een ipad of een iphone kan prima apple TV afspelen, en streamen naar een willekeurige tv.

Alle andere systemen spelen apple tv via de browser. Wat is nu het probleem?

Reputatie 4
Badge +1

Streamen is gewoon niet prettig. Helemaal NIET in een slaapkamer. Wat is nou het probleem om nou gewoon een app te maken? Waarom kan Videoland, NLZiet, Netflix het Wél en KPN níet?

Waarom krijg ik NOOIT een normaal antwoord en altijd een tegenvraag?

Het is toch belachelijk dat er nu al 7 jaar geen normale app is?

 

Kpn maakt geen content en biedt geen content aan. Waarom zouden ze de app maken?

netflix, videoland en nlziet wel.  Je stelt deze vraag gewoon aan de verkeerde partij.
En als je een moderne tv koopt, bijvoorbeeld een lg van na 2018 zit de apple tv app in de tv ingebouwd.
 

Klopt. Ik betaal dus wél voor een Chromecast- Samsung TV app die ik níet gebruik😂

Nee. Bij KPN betaald u daar niet voor. Het kost bij KPN niets extra's om tv te kijken via Chromecast. 

Bij T_Mobile betaal je ook niets extra om op Apple TV te kijken. Bij Netflix, Videoland, Disney+, HBO trouwens ook niet. Je hebt dus geen “Apple TV Toeslabg”. Is weet stemming makerij van je. Zeg dan niks en kom met concrete dingen

Ik denk dat je indirect er wel voor betaald, kopje TV is bij KPN 10 euro met 1 decoder en de beschikbare apps, bij T-Mobile begint het bij 12.50 met de App en 15 euro als je een decoder wil, die is dus al minstens 2.50 duurder.

Maar het is heel simpel, je kan hetgeen een provider aanbied nemen of niet, steeds maar klagen dat iets er niet is en daar maar op doordrammen veranderd er weinig aan.

Reputatie 4
Badge +1

Tuurlijk is het erg simpel. Ik neem geen KPN. De klant betaalt dus sowieso voor een app die er niet iets bij KPN.

neemt niet weg:

  • na 7 jaar géén app.
  • KPN luistert niet naar wens van betalende klanten
  • waarom wél voor andere platforms.
  • KPN is ál duurder, dus waarom niet gewoon een app maken?
  • KPN laat weten dat het op korte termijn NIET komt. En waarom dan wel niet? Ga me nou niet vertellen dat het “te moeilijk” is…

Al met al is deze houding van KPN erg storend en minachtend. Jullie kunnen vast wat beter.

“Waarom krijg ik NOOIT een normaal antwoord en altijd een tegenvraag?”

 

Alle antwoorden die niet zijn wat je wilt horen worden toch genegeerd, dus veel succes.