Vraag

Wanneer komt KPN met een app voor Apple TV?

  • 15 June 2022
  • 108 reacties
  • 3290 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Er is al een iOS app, dus het is niet heel ingewikkeld om deze app naar TvOS te porten. Een geheel nieuwe app bouwen zal inderdaad wel aardig wat werk zijn. Ik hoop dat KPN op de achtergrond hier wel mee bezig is, maar ik ben bang dat het geen prioriteit heeft. Net als bijvoorbeeld HD glaszenders op 1.
 

Ik heb het idee dat KPN alleen maar bezig is met (in mijn ogen nutteloze) apps e.d. op de TV ontvangers, terwijl deze hier veel minder geschikt voor zijn dan bijvoorbeeld een AppleTV.

Neem als voorbeeld het uit ‘diepe slaap’ halen van de STB in vergelijking met de AppleTV. Dat is minuten vs. seconden.

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Gene Simmons,

De FireTV app is gebaseerd op de smart tv app, en was daardoor relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper waar vanuit het andere topic over gesproken wordt, zich heeft vergist 🙁

Nogmaar eens een dappere poging: vandaag is immers weereens een nieuwe Apple TV aangekondigd.

WANNEER KOMT KPN MET EEN APP OP DE PROPPEN?

Het begint heel erg vervelend te worden zo. “Vervelend” “amateuristsch” “arrogant” “niet mee denken met betalende klanten”. “Doof” dus.

lekker bedrijf zijn jullie

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Gene Simmons,

De FireTV app is gebaseerd op de smart tv app, en was daardoor relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper waar vanuit het andere topic over gesproken wordt, zich heeft vergist 🙁

Nogmaar eens een dappere poging: vandaag is immers weereens een nieuwe Apple TV aangekondigd.

WANNEER KOMT KPN MET EEN APP OP DE PROPPEN?

Het begint heel erg vervelend te worden zo. “Vervelend” “amateuristsch” “arrogant” “niet mee denken met betalende klanten”. “Doof” dus.

lekker bedrijf zijn jullie

Oh ben “minachting” nog vergeten

Reputatie 7

Welk merk en type televisie heb je?

Reputatie 4
Badge +1

Welk merk en type televisie heb je?

Philips Ambilight uit 2013. Ik weet wat je wilt proberen  maar het gaat je níet lukken. Ik gebruik de smart functionaliteit niet van mijn huidige TV. En al ga ik bij wijze van spreken volgende week een nieuwe kopen- ook niet. Philips heeft nu namelijk Android TV als OS. Gebruik geen Google - iets met Privacy. 

Jammer joh. Maak nou gewoon eens een normale app. NL ziet, Videoland, T-Mobile, Ziggo kunnen het ook. 
Dank

Reputatie 7

Maak nou gewoon eens een normale app. NL ziet, Videoland, T-Mobile, Ziggo kunnen het ook.

Dat wil nog niet zeggen dat kpn dat ook kan, het is ze immers ook nog niet gelukt op Tizen, WebOS en Android TV.

Reputatie 4
Badge +1

Maak nou gewoon eens een normale app. NL ziet, Videoland, T-Mobile, Ziggo kunnen het ook.

Dat wil nog niet zeggen dat kpn dat ook kan, het is ze immers ook nog niet gelukt op Tizen, WebOS en Android TV.

Ach, 7 jaar Apple TV en het is KPN nog steeds niet gelukt om een app te maken??

Reputatie 7

Maak nou gewoon eens een normale app. NL ziet, Videoland, T-Mobile, Ziggo kunnen het ook.

Dat wil nog niet zeggen dat kpn dat ook kan, het is ze immers ook nog niet gelukt op Tizen, WebOS en Android TV.

Ach, 7 jaar Apple TV en het is KPN nog steeds niet gelukt om een app te maken??

Als de businesscase rode cijfers laat zien omdat de kosten hoger zijn dan de baten dan vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat je daar niet in gaat investeren. Dat mag dan vervelend zijn voor de, relatief kleine, groep abonnees die daardoor "getroffen" wordt maar economisch gezien is het wel de juiste keuze. En als daarbij jouw visie is om de televisie kijken zonder kastje mogelijk te maken dan is de optelsom snel gemaakt.

En zoals @Maja_ in dit bericht heeft aangegeven zal er op korte termijn ook geen app voor Apple TV komen.

Reputatie 4
Badge +1

Maak nou gewoon eens een normale app. NL ziet, Videoland, T-Mobile, Ziggo kunnen het ook.

Dat wil nog niet zeggen dat kpn dat ook kan, het is ze immers ook nog niet gelukt op Tizen, WebOS en Android TV.

Ach, 7 jaar Apple TV en het is KPN nog steeds niet gelukt om een app te maken??

Als de businesscase rode cijfers laat zien omdat de kosten hoger zijn dan de baten dan vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat je daar niet in gaat investeren. Dat mag dan vervelend zijn voor de, relatief kleine, groep abonnees die daardoor "getroffen" wordt maar economisch gezien is het wel de juiste keuze. En als daarbij jouw visie is om de televisie kijken zonder kastje mogelijk te maken dan is de optelsom snel gemaakt.

En zoals @Maja_ in dit bericht heeft aangegeven zal er op korte termijn ook geen app voor Apple TV komen.

Businesscase of niet, dit gaat KPN klanten kosten. Je kan lang praten of kort, maar het is wel zo. Die houding is een “beetje jammer”

Reputatie 7

Businesscase of niet, dit gaat KPN klanten kosten. Je kan lang praten of kort, maar het is wel zo. Die houding is een “beetje jammer”

Het is toch niet erg om een paar klanten te verliezen als je daarmee financieel een beter resultaat haalt doordat je minder kosten hebt. En geloof me, het aantal klanten dat hierdoor afhaakt zal marginaal zijn.

Reputatie 4
Badge +1

Lekkere mentaliteit. Zal wellicht ook je weerslag hebben naar je mobiele abo’s.

Een beetje meedenken kan geen kwaad zou ik zeggen. Klant is immers ooit koning geweest.

En probeer eens mee te denken. Je gaat zelf ook niet als een bedrijf dit soort dingen tegen jou gaat zeggen; dan ga je ook naar alternatieven kijken.

En terecht.

 

Reputatie 7

Klant is immers ooit koning geweest.

En dat zou nu exact de reden kunnen zijn waarom KPN (nog) geen app voor de Apple TV heeft ontwikkeld. Waarom zouden honderdduizenden abonnees meer geld uit moeten geven om de kosten van zo'n app voor een relatief kleine groep abonnees te bekostigen.

Als je het perron op komt rennen om de trein te halen terwijl de conducteur net op zijn fluitje geblazen heeft en de deuren van de trein sluiten dan is dat ook in het belang van de klant terwijl je zelf dan vast heel boos zult zijn. Zou de conducteur op jou wachten dan kan dat betekenen dat 100 andere klanten hun aansluiting in een volgend station wel eens zouden kunnen missen.

 

Je gaat zelf ook niet als een bedrijf dit soort dingen tegen jou gaat zeggen; dan ga je ook naar alternatieven kijken.

Klopt, maar ik begrijp ook waarom bedrijven bepaalde keuzen maken.

@Gene Simmons 

Een van de rede dat ik ben over gestapt naar T-mobile om tv kijken zonder kastjes.

Ik gebruik dan Android tv toestellen.

De kpn itv app wat hierop kan heeft niet dezelfde functies als de tv ontvanger.

Je kunt ook eens kijken naar Nlziet en de tv dienst van de provider opzeggen.

Ik zat toen ook aan Canaldigitaal te denken hun hebben ook een app maar geen Discovery zenders meer.

Deze 2 opties vielen voor mij af.

Dat er een Apple tv app van kpn itv komt zie ik helaas niet snel gebeuren.

 

 

Businesscase of niet, dit gaat KPN klanten kosten.

Tja, je kiest natuurlijk de provider die het meest aansluit bij je wensen. Daarom hebben we in Nederland nou ook meerdere providers.
Maar sommigen, jij dus, zijn kennelijk daarop een uitzondering.

Ziggo heeft wel een app voor Apple TV. Maar ja, die leveren op hun apps (Ziggogo) een kwaliteit van slechts 720p. Ook voor Apple TV.

De insteek bij kpn met de smart-tv app is kijken zonder kastje en alleen gebruik in eigen huis:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Ik denk zo maar dat die app voor Apple TV nooit gaat komen. Om het te ontwikkelen kost geld, om het in de Apple store te hebben kost ook geld . En het aantal gebruikers blijft vér achter bij de kosten.
Veel ook Apple gebruikers (zeker enkelen die ik ken) hebben een Android-TV box, streamingapparaat of televisie gekocht. En als ze geen “Android-TV” wilden, dan kochten ze een Samsung tv (Tizen platform) of LG (WebOS). Een Android-TV dongle heb je al van af 39 euro. De duurste losse Android-TV box is 90 euro; die van Apple TV is van 199 euro tot 219 euro. Kassa voor de monopolist Apple. 

Apple TV zit niet in televisies (en gezien de prijs verbaasd me dat niet).

En wat de privacy betreft: ik was verbaasd wat A. allemaal wilde weten toen mijn neef zijn iPhone in gebruik nam. Bijkans meer dan die andere partij.

(lekkere jongens die Apple, monopolist op hun veel te dure platform)

De duurste losse Android-TV box is 90 euro;

De nvidia shield tv pro is wel een stuk duurder als de Nokia box 8000.

En een stuk sneller.

Ook nog wel andere merken voorbij zien komen die nog meer kosten.

Dat is zo mooi van Android een open markt voor meer merken.

Mooiste van nvidia is updates.

Reputatie 4
Badge +1

@Gene Simmons

Een van de rede dat ik ben over gestapt naar T-mobile om tv kijken zonder kastjes.

Ik gebruik dan Android tv toestellen.

De kpn itv app wat hierop kan heeft niet dezelfde functies als de tv ontvanger.

Je kunt ook eens kijken naar Nlziet en de tv dienst van de provider opzeggen.

Ik zat toen ook aan Canaldigitaal te denken hun hebben ook een app maar geen Discovery zenders meer.

Deze 2 opties vielen voor mij af.

Dat er een Apple tv app van kpn itv komt zie ik helaas niet snel gebeuren.

 

 

Inderdaad Kwalitatief Uiterst Teleurstellend allemaal. We gaan binnenkort verhuizen, kan je al wel vertellen dat KPN dus GEEN optie is. Al was het alleen vanwege hun koppige houding.

Reputatie 4
Badge +1

Klant is immers ooit koning geweest.

En dat zou nu exact de reden kunnen zijn waarom KPN (nog) geen app voor de Apple TV heeft ontwikkeld. Waarom zouden honderdduizenden abonnees meer geld uit moeten geven om de kosten van zo'n app voor een relatief kleine groep abonnees te bekostigen.

Als je het perron op komt rennen om de trein te halen terwijl de conducteur net op zijn fluitje geblazen heeft en de deuren van de trein sluiten dan is dat ook in het belang van de klant terwijl je zelf dan vast heel boos zult zijn. Zou de conducteur op jou wachten dan kan dat betekenen dat 100 andere klanten hun aansluiting in een volgend station wel eens zouden kunnen missen.

 

Je gaat zelf ook niet als een bedrijf dit soort dingen tegen jou gaat zeggen; dan ga je ook naar alternatieven kijken.

Klopt, maar ik begrijp ook waarom bedrijven bepaalde keuzen maken.

Ik begrijp het in dít geval niet. Gewoon kasnsloos. Jammer voor jullie. 

Reputatie 7

Jammer voor jullie. 

Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en medelid van dit forum dus weet ik niet wat jij nu met "jullie" bedoelt.

Reputatie 4
Badge +1

Klant is immers ooit koning geweest.

En dat zou nu exact de reden kunnen zijn waarom KPN (nog) geen app voor de Apple TV heeft ontwikkeld. Waarom zouden honderdduizenden abonnees meer geld uit moeten geven om de kosten van zo'n app voor een relatief kleine groep abonnees te bekostigen.

Als je het perron op komt rennen om de trein te halen terwijl de conducteur net op zijn fluitje geblazen heeft en de deuren van de trein sluiten dan is dat ook in het belang van de klant terwijl je zelf dan vast heel boos zult zijn. Zou de conducteur op jou wachten dan kan dat betekenen dat 100 andere klanten hun aansluiting in een volgend station wel eens zouden kunnen missen.

dus ik word andersom wél gedwongen om mee te betalen voor een app die ik niet gebruik? Wat een flauwekul. Gaat nergens over

 

Reputatie 7

dus ik word andersom wél gedwongen om mee te betalen voor een app die ik niet gebruik? Wat een flauwekul. Gaat nergens over

Er zijn veel, heel veel, meer Tizen, WebOS en Android TV bezitters dan Apple TV bezitters en daar zit hem nu net de crux. Daar wegen de baten dus wel op tegen de kosten puur vanwege het aantal abonnees dat er gebruik van kan maken.

Ik snap prima dat je hier niet blij mee bent maar het is niet anders en zal voorlopig zeer waarschijnlijk ook niet anders gaan worden.

Reputatie 4
Badge +1

Jammer voor jullie. 

Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en medelid van dit forum dus weet ik niet wat jij nu met "jullie" bedoelt.

“Jullie” van KPN. Fijn dat KPN zelf reageert en niet iemand die zomaar wat zegt. 
 

KPN, kom er maar in. Dank

Reputatie 4
Badge +1

dus ik word andersom wél gedwongen om mee te betalen voor een app die ik niet gebruik? Wat een flauwekul. Gaat nergens over

Er zijn veel, heel veel, meer Tizen, WebOS en Android TV bezitters dan Apple TV bezitters en daar zit hem nu net de crux. Daar wegen de baten dus wel op tegen de kosten puur vanwege het aantal abonnees dat er gebruik van kan maken.

Ik snap prima dat je hier niet blij mee bent maar het is niet anders en zal voorlopig zeer waarschijnlijk ook niet anders gaan worden.

Waarom reageer je telkens alsof je bij KPN werkzaam bent? Trollen ofzo? 
 

Graag ieamand van KPN reageren. Dit slaat nergens op

Reputatie 7

Waarom reageer je telkens alsof je bij KPN werkzaam bent?

Hoe kom je erbij dat ik reageer alsof ik bij KPN werkzaam ben?

Ik denk dat je uit vrijwel al mijn reacties op zou kunnen maken dat ik juist niet voor KPN werkzaam ben.

@Gene Simmons

Ik reageer namens mij zelf.

Ik zou zeggen stap over naar een andere provider.

In mijn geval T-mobile vindt ik prima.

Ziggo schijnt ook goed te zijn met apps voor andere apparaten.

kpn is mij altijd goed bevallen echter de tv dienst vindt ik dat T-mobile het beter voor elkaar heeft.

Wel iets minder beeld scherpte dan kpn maar ik kan er mee leven.

 

 

 

Ken je de TV APP eigenlijk en de streams die kpn daarop heeft?

Dan zal je het waarschijnlijk niet eens erg vinden om die streams ( 1080i, 5 Mb/s) niet te hebben. Via de eigen tv ontvanger is veel beter ( 1080i met 7,3 Mb/s; HDglas 12,5 Mb/s).

De app is, dus ook evt. op Apple TV, echt niet geschikt voor het grote scherm in de woonkamer.

Wil je echter toch uitsluitend via Apple spul kijken, dan kan je met de app in je iPhone en iPad casten naar Apple Airplay. Of je dan nou je iPhone als afstandsbediening of het afstandsbedieninkje van de Apple box gebruikt…

Op mijn Samsung TV gebruik ik de KPN TV app ZONDER registratie op het platform.

Gebruik geen Google - iets met Privacy.

Tja, wat weet Apple van je? Alles, als je alleen maar Apple gebruikt. Daar móet je je registreren. Dat privacy gelul met Apple vs. Android moet eens over zijn. Dát slaat werkelijk nergens op. Ze zijn allebei wat dat betreft niet erg wenselijk.

Verder is Apple MONOPOLIST (op het iOS platform) en dat is ook niet wenselijk.