Vraag

Wanneer komt KPN met een app voor Apple TV?

  • 15 June 2022
  • 108 reacties
  • 3290 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Reputatie 4
Badge +1

“Waarom krijg ik NOOIT een normaal antwoord en altijd een tegenvraag?”

 

Alle antwoorden die niet zijn wat je wilt horen worden toch genegeerd, dus veel succes.

 

Typisch weer, zo’n antwoord. 7 Jaar lang een doelgroep negeren.😱 Goed bezig.

Misschien is dit wel een oplossing zolang er nog geen apple tv app ding geval is 😂

 

Reputatie 7
Badge +8

Misschien is dit wel een oplossing zolang er nog geen apple tv app ding geval is 😂

 

Het onderwerp betreft de Apple TV.

Dat is dit apparaat:

Op dat apparaat zijn Apps te downloaden, waarmee gekeken kan worden naar het televisieaanbod van onder andere Ziggo en T-mobile.


De vraag die er al tijden is, wanneer die van KPN komt. 

Voor diverse Android apparaten is die er al en volgens medewerkers van KPN  die (glasvezel) abonnementen (proberen) te verkopen, komt die in augustus. De afdeling die de verkopers op pad stuurt en de afdeling die de Apps ontwikkelen, verschillen van mening. Duidelijk is anders.

Whahahaaaaaa dat hoef je mij echt niét uit te leggen 🤣🤣

Het gebruiksdoel en mogelijkheden met Apple tv en homekit en airplay werden besproken zo ook het switchen van de inputkanalen,.. Dus hoe makkelijk het dan o.a. is om b.v. naar de tv ontvanger van kpn te switchen,

 

De rest wat je aangeeft doet even niet ter zake,... 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Het verschil tussen de applicatie op de TV en de Apple TV is niet iedereen duidelijk, vandaar.

Punt is, dat ik graag via Apple TV wil kijken om van de KPN-ontvanger af te zijn. 

Reputatie 4
Badge +1

Het verschil tussen de applicatie op de TV en de Apple TV is niet iedereen duidelijk, vandaar.

Punt is, dat ik graag via Apple TV wil kijken om van de KPN-ontvanger af te zijn. 

En dát laatste is het hem nu net. Je bent dus niet afhankelijk van het kastje van je provider, je kan gewoon switchen van TV, naar Netflix, naar Disney, zonder geneuzel. Zó moeijlijk hoeft dit allemaal niet te zijn. Dat KPN tijd nodig heeft om zo’n app te ontwikkelen: prima. Maar, zoals gezegd, de Apple TV4 is al sinds 2015 op de markt. Dat KPN nu al dus 7 jaar nodig heeft, kan er bij dus echt níet in. En er is nóg géén zicht op wannéér dan wel.

Belachelijk gewoon

Ik prijs me gelukkig dat ik na 11 naar alles van Apple uit huis heb gegooid,.. Probeer eens,.. Er zal een wereld opengaan. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik prijs me gelukkig dat ik na 11 naar alles van Apple uit huis heb gegooid,.. Probeer eens,.. Er zal een wereld opengaan. 

Geen behoefte aan Google en MS. Dat is overigens jouw mening en geen antwoord op de vraag waarom KPN nog geen app heeft. 
Kortom: niet relevant😂

Het verschil tussen de applicatie op de TV en de Apple TV is niet iedereen duidelijk, vandaar.

Punt is, dat ik graag via Apple TV wil kijken om van de KPN-ontvanger af te zijn. 

Stap je toch over op T-Mobile.

Daar heb je Apple tv app.

Ik ga per 1juli over naar T-mobile.

Niet om de Apple tv app.

Maar om de rede een keer wat anders proberen.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Het verschil tussen de applicatie op de TV en de Apple TV is niet iedereen duidelijk, vandaar.

Punt is, dat ik graag via Apple TV wil kijken om van de KPN-ontvanger af te zijn. 

Stap je toch over op T-Mobile.

Daar heb je Apple tv app.

Ik ga per 1juli over naar T-mobile.

Niet om de Apple tv app.

Maar om de rede een keer wat anders proberen.

 

 

Ben zelf hierdoor ook al weg bij KPN. Maar voor de verhuizing had ik KPN als optie mits ze na 7 jaar eindelijk iets hadden gedaan. Niets is minder waar. 

Reputatie 5
Badge +5

Via app tv kijken is kwalitatief veel minder dan via de decoder. Ik heb de appletv app van T mobile gehad ivm bijna overstap. Leuk voor de tv op de slaapkamer maar omdat altijd te gebruiken......nee dankje. Via de Google tv chromecast vond ik het beeld zelfs beter.  Ik heb voor het kijken naar Vlaamse,  Franse en Engelse zenders een iptv abonnement,  ook daar is de appletv kwalitatief ook veel minder. Netflix en videoland vind ik weer beter via appletv. 

Reputatie 4
Badge +1

Via app tv kijken is kwalitatief veel minder dan via de decoder. Ik heb de appletv app van T mobile gehad ivm bijna overstap. Leuk voor de tv op de slaapkamer maar omdat altijd te gebruiken......nee dankje. Via de Google tv chromecast vond ik het beeld zelfs beter.  Ik heb voor het kijken naar Vlaamse,  Franse en Engelse zenders een iptv abonnement,  ook daar is de appletv kwalitatief ook veel minder. Netflix en videoland vind ik weer beter via appletv. 

Het gaat me juist ook voor op de slaapkamers. En ook een beetje om de handigheid. Ik vind het op de AppleTV wel meevallen. 
Bij streamen heb je overigens altijd last van kwaliteits verlies. 
Maar laat ieder voor zich bepalen wat beter/ makkelijker is. 
Zo neemt de één weer genoegen met het geluid van TV or soundbar. Zo neem ik dan weer genoegen met versterker (Denon) en Focal Chorus speakers😂 (overigens niet in slaapkamer😂)

Kort gesteld het is puur een kosten en baten afweging.

Iets uitvoeriger en hopelijk inhoudelijk genoeg.

 

Er worden in dit topic een aantal bedrijven en streamdiensten genoemd die wereldwijd opereren. Daarvoor is het veel rendabeler om hun app voor meer platformen beschikbaar te maken dan KPN die zich enkel op de Nederlandse markt richt. De Ziggo app is van Liberty Global die is er ook voor een grotere markt dan slechts één landje met ongeveer vier miljoen afnemers.

NLZiet en Videoland zullen ook een ruimer budget hebben, mede vanwege de RTL en Talpa/SBS groep of hoe dit momenteel in elkaar zit.

Wat is het aantal Apple TV gebruikers op het totaal aantal KPN klanten is dat de ontwikkeling en kosten waard? Uiteraard gun ik die groep ook deze App.

Het verbaasd mij zelfs dat er een Fireos app is gekomen, dat zal toch een kleinere afzetmarkt zijn dan voor de Apple tv. Dat de Samsung app er het eerst was is gezien de destijds vrij dominante markt positie van dat merk nog wel logisch.

Reputatie 5
Badge +5

Via app tv kijken is kwalitatief veel minder dan via de decoder. Ik heb de appletv app van T mobile gehad ivm bijna overstap. Leuk voor de tv op de slaapkamer maar omdat altijd te gebruiken......nee dankje. Via de Google tv chromecast vond ik het beeld zelfs beter.  Ik heb voor het kijken naar Vlaamse,  Franse en Engelse zenders een iptv abonnement,  ook daar is de appletv kwalitatief ook veel minder. Netflix en videoland vind ik weer beter via appletv. 

Het gaat me juist ook voor op de slaapkamers. En ook een beetje om de handigheid. Ik vind het op de AppleTV wel meevallen. 
Bij streamen heb je overigens altijd last van kwaliteits verlies. 
Maar laat ieder voor zich bepalen wat beter/ makkelijker is. 
Zo neemt de één weer genoegen met het geluid van TV or soundbar. Zo neem ik dan weer genoegen met versterker (Denon) en Focal Chorus speakers😂 (overigens niet in slaapkamer😂)

Natuurlijk mag ieder dat zelf bepalen.  Ik geef alleen aan wat mijn ervaring  is met de tmobile app. Kpn loopt hopeloos achter als het om de appletv gaat. Ik heb ook de tv app van Telenet in appletv en die is kwalitatief een stuk beter als tmobile. 

Reputatie 4
Badge +1

Dat Samsung een vrij dominante positie heeft valt niet te ontkennen. Wel is het zo, dat Samung niet bekend staat om hun systeem updates en beveiliging. Zo staat Tizen sowieso niet goed aangeschreven (niet gebruikersvriendelijk), dus ik vraag me serieus af, of er mensen gebruik van maken. 
Apple TV krijgt regelmatig updates (de 2015 wordt ook nog steeds ondersteunt), dus daar is dat probleem sowieso niet. De Apple TV is hier juist voor gemaakt. Al met al kan ik dus helemaal niets met de uitleg.

Nogmaals, het valt me erg tegen, dat er na 7 (!) jaar nog geen enkele ontwikkeling is. Het verbaast mij dan ook niet, dat het KPN klanten kost. Dus de kosten/ baten analyse is ook niet erg betrouwbaar.

Reputatie 7
Badge +8

Het verschil tussen de applicatie op de TV en de Apple TV is niet iedereen duidelijk, vandaar.

Punt is, dat ik graag via Apple TV wil kijken om van de KPN-ontvanger af te zijn. 

Stap je toch over op T-Mobile.

Daar heb je Apple tv app.

Ik ga per 1juli over naar T-mobile.

Niet om de Apple tv app.

Maar om de rede een keer wat anders proberen.

 

 

Ik heb nog ruim een half jaar de tijd om te beslissen wat ik ga doen.

Vrienden van mij hebben ook Internet en Televisie van T-Mobile (via glasvezel) en kijken met de Apple TV. Het beeld is super: stukken scherper dan KPN. T-Mobile levert op mijn adres via het kopernetwerk. Ik weet niet of dat dan nog invloed heeft. KPN komt wel met glasvezel (de site van KPN Netwerk beweert dat ze hier al aan het graven zijn, maar er is vooralsnog niets van te zien: KPN belooft wel meer, denk ik maar zo 😉). 

Ziggo kan ook nog. Of anders naar Budget Alles-in-1. Die laatste heeft weliswaar ook geen Apple TV App, maar van ‘budget’ verwacht ik dat ook niet. Budget levert via dezelfde koperkabel als KPN, met dezelfde apparatuur als KPN, hetzelfde als KPN maar dan een stuk goedkoper. 
 

@peter-keetfm. Ga je bij T-mobile op koper of glas? Ik benieuwd naar je ervaringen.

@Berteman 

Ik heb hier kpn-netwerk toen aangelegd toen het nog Reggefiber was.

Op dit glasvezel netwerk leveren veel providers waaronder T-mobile.

 

Ik lees toch verschillende ervaringen met het huidige TV platform van TM. Ps @Berteman Ziggo Go gaat voor live tv niet hoger dan 720p of je daar heel blij van wordt? Ik vond het prima, de kijk beleving via de KPN app op mijn Samsung is toch wel beter, en via de Firestick is het ook prima.

Waar ik bij KPN geen AppleTV app verwacht, verwacht ik net zo min de Tizen(Samsung) en Webos (LG) apps bij Ziggo.

De Android app is er ook gekomen dus er is best kans dat er wel een AppleTV app gaat komen.

De apps worden pas interessant als je zoals bij TM een paar centen op je abonnement kan besparen.

Reputatie 7
Badge +8

Via app tv kijken is kwalitatief veel minder dan via de decoder. Ik heb de appletv app van T mobile gehad ivm bijna overstap. Leuk voor de tv op de slaapkamer maar omdat altijd te gebruiken......nee dankje. Via de Google tv chromecast vond ik het beeld zelfs beter.  Ik heb voor het kijken naar Vlaamse,  Franse en Engelse zenders een iptv abonnement,  ook daar is de appletv kwalitatief ook veel minder. Netflix en videoland vind ik weer beter via appletv. 

Het gaat me juist ook voor op de slaapkamers. En ook een beetje om de handigheid. Ik vind het op de AppleTV wel meevallen. 
Bij streamen heb je overigens altijd last van kwaliteits verlies. 
Maar laat ieder voor zich bepalen wat beter/ makkelijker is. 
Zo neemt de één weer genoegen met het geluid van TV or soundbar. Zo neem ik dan weer genoegen met versterker (Denon) en Focal Chorus speakers😂 (overigens niet in slaapkamer😂)

Natuurlijk mag ieder dat zelf bepalen.  Ik geef alleen aan wat mijn ervaring  is met de tmobile app. Kpn loopt hopeloos achter als het om de appletv gaat. Ik heb ook de tv app van Telenet in appletv en die is kwalitatief een stuk beter als tmobile. 

De ene persoonlijke ervaring is natuurlijk niet representatief voor iedereen. 

Vrienden van mij kijken via T-mobile en de Apple TV en hun ervaring is uitermate positief en als ik daar kijk: het beeld is super. Zij zijn juist blij van die KPN boxjes verlost te zijn die verre van volmaakt zijn: om over die onhandige en spuuglelijke afstandsbediening maar te zwijgen maar dat is ook een kwestie van smaak en daarover valt eigenlijk niet te twisten. 😎

@Berteman 

Ervaring kan ik helaas niet delen omdat ik pas over 2 weken over ga.

Wat betreft de afstandsbediening gebruiken wij die van de Sony Bravia tv wat weer gekoppeld is aan de vip5202 van kpn.

Ik hoop dat T-mobile mij bevalt.

Anders is het simpel weer terug naar kpn.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik lees toch verschillende ervaringen met het huidige TV platform van TM. Ps @Berteman Ziggo Go gaat voor live tv niet hoger dan 720p of je daar heel blij van wordt? Ik vond het prima, de kijk beleving via de KPN app op mijn Samsung is toch wel beter, en via de Firestick is het ook prima.

 

Ach ja… ik lees ook veel goede en slechte ervaringen over de TV van Ziggo, goede en slechte ervaringen met T-Mobile en ook goede en slechte ervaringen met KPN.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Berteman

Ervaring kan ik helaas niet delen omdat ik pas over 2 weken over ga.

Wat betreft de afstandsbediening gebruiken wij die van de Sony Bravia tv wat weer gekoppeld is aan de vip5202 van kpn.

Ik hoop dat T-mobile mij bevalt.

Anders is het simpel weer terug naar kpn.

 

 

 

Als we je over een half jaar weer op dit forum terugzien, dan kunnen we concluderen dat de overstap naar T-Mobile geen succes was … ☺️

Ik vond T-Mobile qua tv opzich best goed. Prima interface via de tv app. En app qualiteit vind ik niet zo heel spannend. Alleen konden ze geen garantie geven met een stabiele internetlijn over de DSL. Vind dat nog altijd jammer dat ik heb moeten ontbinden. Internet = gewoon internet, dat draait normaliter wel. 

Nu Ziggo internet met kabel tv/ziggo go. Gebruik geen ontvanger momenteel. Waarbij we voor die handvol reguliere zenders die we af en toe kijken prima mee uit de voeten kunnen. Maar ja toch €49,- per maand in de basis waar T-Mobile hetzelfde doet voor €42,50 maar hier geen t-mobile vezel en ook geen kpn vezel 🤢 Delta is momenteel aan het peilen, maar Delta of Caiway hebben geen internet+ tv app abonnement,... Online vezel is via Delta ook mogelijk maar duur en ook geen internet/app combi. 

Blijft er vrij weinig over,... En een losse Nlziet doe je ook niet. In verhouding weinig zenders voor die 8 euro in de maand. 

@JeroenB22  je bedoelt meer specifiek geen Smart TV app bij Delta en of Caiway ze hebben net als alle andere televisie leverancier gewoon een Android en IOS app. Bij Online ga je de Canal Digital app gebruiken die is er ook voor Smart TV's. Helaas hebben zij de Discovery kanalen niet meer wat die optie weer minder aantrekkelijk maakt.

 

TM is zoals de meeste hier wel zullen weten sterk afhankelijk van het punt of ze wel of niet de operator zijn, dat is het voordeel van peet keet fm, op het Reggefiber net zijn ze niet afhankelijk van KPN WBA. Dus wat hier genoemd wordt dat TV via TM er beter uitziet, kan bijna niet als het via KPN WBA gaat dan krijgen de TM klanten zover ik weet toch echt hetzelfde signaal als de KPN klanten. 

 

Tot nog toe was mijn beste TV ervaring via Telfort/Glashart Media daar kunnen KPN en Ziggo niet tegenop daar was elk TV kanaal via de Amino rond de 12mbit wat hier bij KPN slechts op 10 kanalen het geval is, dus ik hoop wel dat als over een jaar of wat alles via glasvezel gaat de bitrate wel sterk gaat verbeteren.

 

Maar goed on topic wie via hun Apple TV wil kijken naar het TV product zal daarop de provider moeten uitzoeken.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik lees toch verschillende ervaringen met het huidige TV platform van TM. Ps @Berteman Ziggo Go gaat voor live tv niet hoger dan 720p of je daar heel blij van wordt? Ik vond het prima, de kijk beleving via de KPN app op mijn Samsung is toch wel beter, en via de Firestick is het ook prima.

 

Ach ja… ik lees ook veel goede en slechte ervaringen over de TV van Ziggo, goede en slechte ervaringen met T-Mobile en ook goede en slechte ervaringen met KPN.

 

Zo lang KPN geen app heeft, kan ik alleen zeggen dat ik het Kwalitatief uitermate Teleurstellend vind dat KPN nog niet eens is begonnen.

Gaat helemaal nergens over