Beantwoord

Wat is de beste verbinding tussen meterkast en TV?

  • 20 November 2022
  • 13 reacties
  • 555 keer bekeken

In het kader van “dit kan niet waar zijn”: hoe lopen de verbindingen vanaf meterkast met glasvezel?

In de meterkast is een inkomend glasvezelkabel gelegd.

vraag aan Klantenservice was: hoe gaat de verbinding naar de Tv (2stuks) in de woning?

er ligt nu een coax naar de woonkamer en in voor de 2e Tv een Ci+ kaart.

antwoord Kpn: dat kan niet meer via coax en ook niet draadloos, er moeten vanaf het modem 2x ethernet kabels getrokken worden.

Serieus? Jazeker, aldus de medewerker. 
Antwoord: dan wordt het dus geen Kpn.

Jammer maar helaas.

Toch blijft het gevoel: dit kan niet waar zijn. Dit moet draadloos of via de coax-aansluiting kunnen.

overigens ook merkwaardig dat ik op de site hierover niets kan vinden. Ook niet over stroomverbruik van modem en Tv-box.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 November 2022, 15:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Ritsd KPN levert geen draadloze tv-decoders, dat moet dus altijd via een netwerkkabel.Als jij geen netwerkkabel kunt of wilt gebruiken c.q. aanleggen kun je inderdaad via de coax gebruik maken, door moca-adapters te kopen , die maken van de coaxkabel een netwerkkabel.

In de meterkast zit dus de glasvezel-aansluiting en de KPN-router ook? Want de verbinding tussen glaskast en router kan alléén maar met een echte netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e. 

Na de router kun je de netwerkkabels, of moca-adapters via coax of powerline-adapters via stroomnet gebruiken.

 

Dank voor antwoord.

dan wordt het dus geen Kpn.

inderdaad een gevalletje “dit kan niet waar zijn”.

het blijft dus Ziggo.

toch blijft de vraag wie binnen Kpn zo’n beslissing neemt.

als aandeelhouder ben ik hier niet blij mee.

Reputatie 7
Badge +10

Dank voor antwoord.

dan wordt het dus geen Kpn.

inderdaad een gevalletje “dit kan niet waar zijn”.

het blijft dus Ziggo.

toch blijft de vraag wie binnen Kpn zo’n beslissing neemt.

als aandeelhouder ben ik hier niet blij mee.

 

Laat ik het eens om draaien, wie wil er nog een COAX kabel die aan alle kanten te beperkt is. Met een netwerkkabel kan je werkelijk alle kanten op. Mijn computer doet het echt niet op een COAX kabel…..

Hallo @Speedmaster 

Mijn computer doet het echt niet op een COAX kabel…..

Die van mij wel met geschikte MoCa’s en juist aangesloten c.q. geconfigureerd.

CC: @Ritsd 

Het is echt geen gevalletje ‘kan niet waar zijn’. Alle niet-coax-providers werken met netwerkkabels en/of draadloos. Alleen de kabelboeren werken met coax en pretenderen over ‘glasvezel te leveren’, dat laatste vind ik een gevalletje ‘kan niet waar zijn’.

 

Reputatie 7
Badge +24

toch blijft de vraag wie binnen Kpn zo’n beslissing neemt.

KPN heeft nog nooit coax gebruikt. En gaat dat niet doen ook. Coax is verouderde techniek. Afgezien van Ziggo en een paar lokale aanbieders gebruikt niemand het meer. En ook Ziggo gaat op termijn over op utp-kabel. De nieuwste ontvanger bij Ziggo werkt al op utp en heeft geen coax aansluiting meer.

https://tweakers.net/nieuws/200720/ziggo-maakt-coaxloze-next-mini-mediabox-beschikbaar-voor-alle-tv-abonnementen.html

De tv ontvanger van KPN kunt u verbinding laten maken via WiFi door hem op een SuperWiFi aa  te sluiten. Die kunt u gratis krijgen als u nieuwe klant word.

De coax kabel is meestal ook eenvoudig te vervangen door een utp-kabel. 

Reputatie 5
Badge +5

Komt de coaxaansluiting ook uit de meterkast ? Trek dan de coax kabel uit de pijp en vervang deze door een utp kabel.

Reputatie 7
Badge +24

Komt de coaxaansluiting ook uit de meterkast ? Trek dan de coax kabel uit de pijp…

Eerst aan de ene kant de utp-kabel er aan vast maken. Dan aan de andere kant trekken. Dan trek je zo de utp-kabel erin. Als er niet 25 haarspeldbochten in de buis zitten.

... en vervang deze door een utp kabel.

 

Dank allemaal voor meedenken.

de coax loopt helmaal door de kruipruimte (die staat in onze wijk overal onder water).

de Ziggo minibox werkt prima op wifi en de 2e  tv werkt prima op Ci+ kaart.

dus het blijft Ziggo.

op de aandeelhoudersvergadering ga ik hier wel vragen over stellen. Zo mist Kpn onnodig marktaandeel en is de investering in glas niet volledig effectief.

 

Badge +19

Als u zich echt daar echt druk om maakt had u wel al langer bij kpn gezeten. Als je voor kpn gaat werk je met utp kabels.  Zo simpel is het. Alles draadloos is natuurlijk helemaal waanzin.

Reputatie 7

(die staat in onze wijk overal onder water).

Dat is niet zo goed voor de gezondheid.

Reputatie 7
Badge +10

op de aandeelhoudersvergadering ga ik hier wel vragen over stellen. Zo mist Kpn onnodig marktaandeel en is de investering in glas niet volledig effectief.

 

En wat verwacht je dan als antwoord/oplossing?

 

 

Dit moet draadloos of via de coax-aansluiting kunnen.

Dit kan beide gewoon, en heeft KPN de extra apparatuur voor.

Reputatie 7
Badge +24

(die staat in onze wijk overal onder water).

Dat is niet zo goed voor de gezondheid.

Waarom niet? Bij ons staat er ook water in. Als je er in moet gewoon ff een pompje erin hangen.

Reputatie 7

(die staat in onze wijk overal onder water).

Dat is niet zo goed voor de gezondheid.

Waarom niet? Bij ons staat er ook water in. Als je er in moet gewoon ff een pompje erin hangen.

Bron