Vraag

Wat te doen aan stilstaand beeld, niet gesynchroniseerd beeld en geluid?

  • 17 March 2024
  • 10 reacties
  • 82 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben sinds dat we KPN TV+ hebben alleen maar ellende, niet reageren op zenderwisselingen, stilstaand beeld, niet synchroon lopen van beeld en geluid. het plotsklaps overschakelen naar Netflix zonder dat er iemand aan de afstandbediening heeft gezeten. Tot nu toe heeft geen enkele update of hulp hier mogen baten. We komen af van een storingsvrije Ziggo omgeving en hebben een 1Gb aansluiting van KPN genomen. Wat is hier aan te doen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond @Stef en Karin, dank voor jullie bericht en welkom hier op onze Community!

Het is uiteraard niet de bedoeling dat je alleen maar ellende ervaart dus in dat kader goed dat je hier melding van maakt. Laten we beginnen bij het begin; zou je de tv+ allereerst eens een reset willen geven? Misschien heb je dit allang gedaan maar ik wil dit graag zeker weten. Verder had ik in een ander topic al gelezen dat de tv+ box bekabeld is aangesloten. Ik kan en durf niet meteen te zeggen waar het in jullie geval fout gaat maar laten we eerst zoveel mogelijk zaken uitsluiten, dan heb ik goede hoop dat we dit probleem voor jullie kunnen tackelen. Los van de problemen met tv+ werkt alles verder wel naar behoren?

Reputatie 1

Hoi Jan, bedankt voor je bericht. De eerste 2 dagen niet thuis maar daarna ga ik het proberen

Groet, Stef. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Jan, bedankt voor je bericht. De eerste 2 dagen niet thuis maar daarna ga ik het proberen

Groet, Stef. 

Super, dan zien we tegen die tijd jullie bevindingen graag tegemoet @Stef en Karin.

In dit artikel op onze kennisbank wordt uitgelegd hoe je de tv+ op de juiste manier kunt resetten. Hopelijk zorgt dit voor de gewenste verbeteringen. Zo niet, gaan we verder kijken wat er nodig is om dit goed te laten werken. 

Reputatie 1

Vanavond reset uitgevoerd en alles terug naar fabrieksinstellingen. Direct daarna tijdens het nieuws stilstaand beeld, zwart beeld, dan weer beeld, stilstaand, zwart.

Nu overgestapt op andere zender. Stilstaand beeld, dan weer wel, dan weer niet.

Er is niet veel veranderd dus.

Ik heb mijn tv aangesloten via Deco aansluitpunt maar dan wel via kabel. Functioneerd goed. Verder goede HDMI kabel gekocht en aangesloten op HDMI1.

Bij terugkijken geen probleem

Groet, Stef

Reputatie 7
Badge +12

Vanavond reset uitgevoerd en alles terug naar fabrieksinstellingen. Direct daarna tijdens het nieuws stilstaand beeld, zwart beeld, dan weer beeld, stilstaand, zwart.

Nu overgestapt op andere zender. Stilstaand beeld, dan weer wel, dan weer niet.

Er is niet veel veranderd dus.

Ik heb mijn tv aangesloten via Deco aansluitpunt maar dan wel via kabel. Functioneerd goed. Verder goede HDMI kabel gekocht en aangesloten op HDMI1.

Bij terugkijken geen probleem

Groet, Stef

Top dat jullie de reset inmiddels hebben uitgevoerd @Stef en Karin alleen jammer dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. 

Nu geef je aan dat je de boel hebt aangesloten via een Deco aansluitpunt; kun je me daar meer over vertellen? Is dit een wifi versterker of een soort van draadloze verbindingsset? En kun je die er eens tussenuit halen en kijken of dat verschil maakt? Ook al zeg je dat dit goed functioneert, dat doet het schijnbaar toch niet helemaal gezien de problemen die je ervaart. En hoe heb je tv+ ontvanger zelf aangesloten, bekabeld of via de wifi?

Reputatie 1

TV + via kabel enerer Deco.

Deco is via kabel aangesloten op router. 

Deco is eigenlijk wifi versterker maar kan ook gebruikt worden als kabelaansluiting. Ga morgen proberen zonder Deco en rechtstreeks 

Groet, Stef

Wij zitten sinds kort ook bij kpn wat een ellende met beeld en geluid. 

Reputatie 1

Vandaag soort van oplossing gevonden. Eerst kabel rechtstreeks van router naar TzV + box gelegd. Daarbij werkte de tv goed zonder haperingen. Kabel verwijdert en via WiFi aangesloten. Ook dit ging vooralsnog goed. Helaas niet mogelijk om Netflix zo te gebruiken. Voor Netflix toch weer kabel aangesloten. Voorlopig houdi ik het even zo. Morgen eens kijken of via kabel ook Netflix nog werkt nu geen zon meer in

Reputatie 7
Badge +12

Vandaag soort van oplossing gevonden. Eerst kabel rechtstreeks van router naar TzV + box gelegd. Daarbij werkte de tv goed zonder haperingen. Kabel verwijdert en via WiFi aangesloten. Ook dit ging vooralsnog goed. Helaas niet mogelijk om Netflix zo te gebruiken. Voor Netflix toch weer kabel aangesloten. Voorlopig houdi ik het even zo. Morgen eens kijken of via kabel ook Netflix nog werkt nu geen zon meer in

Goedemiddag @Stef en Karin, goed om te lezen dat het nu beter lijkt te gaan en bedankt ook dat je de tips die hier zijn gegeven op hebt willen volgen. Netflix kan inderdaad wat moeizamer gaan wanneer je de tv+ box via de wifi aansluit. Indien mogelijk, zou ik dan ook altijd kiezen voor een bekabelde aansluiting!

Reputatie 7
Badge +12

Wij zitten sinds kort ook bij kpn wat een ellende met beeld en geluid. 

Goedemiddag @Dijkers en welkom hier op onze Community!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus denken we graag met je mee hoe we dit kunnen verbeteren. Wel wil ik je vragen om hier een eigen topic voor aan te maken zodat de Community met je mee kan denken!

Reageer