Beantwoord

Zappen tussen zenders gaat traag

  • 26 March 2024
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb dit probleem al eerder op het forum gezet maar niemand reageerde.

Kpn zelf reageert niet op klachten of vragen van klanten, een behoorlijk hautaine club geworden.

Misschien dat er een technici meeleest en denkt, "ik  ga die klant helpen" haha, stel je eens voor, zo'n service.

Probleem; met afstandsbediening wisselen van zender gaat de ene keer vlot zoals altijd gewend en een andere keer (zelfs in 1 avond) duurt het een paar seconden. Titel en dergelijke komt wél meteen in beeld maar dan duurt het een paar seconden, beeld springt op zwart en daarna komt pas de zender actief in.

Rara waar ligt dat aan ? Iemand bij Kpn moet dat toch kunnen weten ?

Ik ben van Online.nl overgestapt naar het zogenaamde "degelijke" Kpn maar Online.nl was aanzienlijk beter dan Kpn, dus mis gegokt, einde kontrakt dus maar weer terug naar Online.nl want de klantenservice van Kpn is echt 0,0.

 

icon

Beste antwoord door joop2011 27 March 2024, 13:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Heb je wel 0800-0402 (gratis) gebeld?

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar. 😉

Reputatie 1

kpn zelf heeft alles aangelegd, ik heb er weinig verstand van. Welke ontvanger ik heb..., er staat DIW7022 op en box 12, dat is het modem ? Daar staat box 12b op.

Tussen modem en ontvanger zit dun tripkex wandje,  afstand tussen hen is 50 cm.

0800 heb ik niet gebeld omdat ik van hun technische termen niets begrijp en ik me een domme klant voel.  Ook eind vorig jaar dat geprobeerd maar het eindigt altijd in een niet begrijpen / teleurstelling.

 

Reputatie 1

nog even... ik heb ook vrijwel elke avond dat het beeld even stilvalt, soms meerdere keren op een avond. Als ik dan terug ga naar de gids en weer op die betreffende zender klik is het meestal over. Maar als klant moet ik toch niet afhankelijk zijn van de hulp van andere Kpn abonnees ? Er moet toch vanuit Kpn zélf een hulp zijn voor dit soort technische storingen ? Kpn maakt zich er makkelijk van af, aansluiting afsluiten is in een split second gebeurd en daarna is het zogenoemde "corner garantie", je ziet en hoort ze nooit meer behalve het incasseren van het abonnements geld. De Kpn winkel als vraagbaak.is helemaal zinloos, die weten echt niets, niet eens het verschil tussen stekkers.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En KPN modem / router Box12

 

Maar hoe zijn ze met elkaar verbonden?

  1. UTP kabel
  2. WIFI

KPN klanten weten samen heel erg veel.

Vandaar dit forum.😉

 

Bij traag zappen kan vele dingen de oorzaak zijn.

Daarom is het niet altijd makkelijk om de oorzaak te vinden.

En 2 seconde (paar) mag op zich niet echt een probleem zijn, toch?

 

Ga naar het tandwieltje boven (instellingen).

Ga met pijltoets op de KPN ab naar boven en dan naar rechts.

Ga naar beeld.

Staat hij op Multicast en staat “beste beeldinstellingen” aangevinkt?

Zo niet, pas die dan aan.

 

Mocht het via WIFI werken, dan heb je altijd het WIFI probleem.

Het kan soms erg druk zijn op het WIFI net.

Vaste UTP kabel is altijd het beste en met zo'n dun muurtje moet dat mogelijk zijn.

Maar ik weet helaas nog niet hoe de verbindingen zijn.

Reputatie 1

nou dit voor mij al techniek van de hoogste plank.... haha. verbinding tussen modem en ontvanger is bedraad.

Ik zit onder instellingen in venster van  videomodus,(kies hoe live inhoud moet worden afgespeeld) dan 2 mogelijkheden gebruik multiculturele (dat is groen aangevinkt) en daaronder gebruik unicast (kies deze optie als je problemen hebt met live.tv kijken)...?

Reputatie 7
Badge +20

@fokker 

Dit is niet technisch.

Het zijn gewoon instellingen.

 

Maar kies voor Multicast, dan zap hij zo wie zo sneller en je hebt een betere beeldkwaliteit.

En vink “beste Beeldkwaliteit” aan.

 

Zie ook hier. 

Reputatie 1

Zender wisselingen gaan nu weer normaal, bedankt voor alle hulp, mocht het terugkomen weet ik wat te doen, gr.

Reageer