Beantwoord

Zender niet beschikbaar

  • 19 March 2020
  • 13 reacties
  • 168 keer bekeken

Badge

Sinds gisteren krijg ik de melding ´zender niet beschikbaar´ als ik tv wil kijken. NPO1 doet het af en toe, maar loopt na een tijdje ook vast. Andere zenders doen het allemaal niet. Ik heb alle stappen zoals hier beschreven https://www.kpn.com/service/televisie/zender-niet-beschikbaar-c.htm#/ser-tv-pro-fou-ztnb/ser-tv-pro-fou-ztnb-herstart al doorlopen, zonder blijvend succes. Het heeft heel even goed gewerkt, maar na een tijdje kreeg ik weer dezelfde melding. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb een bekabelde verbinding.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 March 2020, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Hallo Puck, welkom op het forum! Dank dat je alvast je forumprofiel hebt ingevuld én de stappen op de site al gevolgd hebt. Ik zie hier dat je veel tv ontvangers hebt, ervaar je dit op een specifieke? Zo ja, wil je dan het type aangeven en de laatste drie cijfers van het rekeningnummer. Dan kunnen we daar rechtstreeks naar kijken. 

 

Kun je verder ook aangeven hoe thuis de verschillende apparaten aangesloten zijn op de Experia Box. Met het aantal ontvangers dat je hebt kunnen ze niet allemaal op de Experia rechtstreeks dus ik verwacht dat je hier en daar switches gebruikt. Geef dan ook even aan wat daarvan het merk en type is. Het is namelijk mogelijk dat een van die de schuldige is hier.Je hebt het sinds een dag of twee nu, is er op dat moment ook iets veranderd in je netwerk?

Badge

Hoi Erik, bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat er veel tv ontvangers zijn. Er is één experia box in ons pand met 3 appartementen. Wij ervaren dit probleem in twee van de drie appartementen, op twee tv ontvangers HMB2260. 

Deze ontvangers zijn bekabeld. Er gaat een blauwe internetkabel van het kastje in de muur, om het zo maar even te zeggen. Ik zie naast het modem een kastje waar ook verschillende internetkabels ingaan. Het merk is Eminent, type EM4408 R2. Is dit een switch? Voor zover ik weet zijn er geen veranderingen in het netwerk. 

Hoi @PuckF . Ik ben geen switch expert maar als ik dit apparaat opzoek, lijkt het er op dat deze switch geen IGMP snooping ondersteunt. Dat is essentieel om probleemloos televisie te kijken.

Ik stuur je een switch die dit wel kan. Als PostNL meewerkt heb je die begin volgende week binnen. 

Als er tot die tijd tv's zijn waar je per se, storingsvrij ontvangst wil hebben, is het belangrijk ze rechtstreeks op de experiabox aan te sluiten.

 

 

Badge

Hoi @Erwin_ , bedankt voor het opsturen van een nieuwe switch! Ik zal je laten weten of dit de oplossing is.

Badge

@Erwin_  Helaas heb ik de switch nog niet ontvangen. Heb je enig idee wanneer ik deze kan verwachten?

Hela. Ik heb mijn bestelling getrack&traced en daar staat wat onduidelijke informatie. Ik vrees dat er bij PostNL iets is misgegaan. 

Ik doe een nieuw poging!! Je zou zometeen weer een sms met logistieke info moeten krijgen. Deze keer gaat het vast goed!

Badge

@Erwin_ naar welk 06 nummer is de sms verstuurd? Ik heb mijn 06 nummer op mijn forumprofiel namelijk niet ingevuld :relaxed: .  De vorige keer heb ik ook geen sms ontvangen.

Reputatie 7
Badge +22

@Erwin_ naar welk 06 nummer is de sms verstuurd? Ik heb mijn 06 nummer op mijn forumprofiel namelijk niet ingevuld :relaxed: .  De vorige keer heb ik ook geen sms ontvangen.

Beste @PuckF,

Erwin is er nu niet, als je je 06-nummer nog in jou Forumprofiel wilt zetten, dan kan @Erwin_ of @Erik_ hiermee aan de slag. :thumbsup_tone2:

@PuckF Het adres staat op naam van een stichting. Als jij toegang hebt tot de MijnKPN omgeving van jouw adres kun je daar het contact e-mail en contact nummer aanpassen. 

 

Ik heb je tevens een privébericht gestuurd

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.

Badge

@Erwin_  Ik heb de switch inmiddels ontvangen en de tv’s werken weer probleemloos! Bedankt voor de hulp!

Top! Fijn dat dat de oplossing was. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je mij te vinden.