Beantwoord

Zwart beeld, wel menubalk (behalve ned1/2/3)

  • 27 January 2020
  • 19 reacties
  • 2423 keer bekeken

Ik had eerst bij meerdere zenders zwart beeld maar wel zender informatie als je er heen gaat.

vervolgens alle testen gedaan in de instellingen, dit was allemaal goed.

Daarna het kastje uitgezet, en van het stroom gehaald voor een paar minuten en vervolgens weer aangezet. Toen bleven alle zenders zwart.

Daarna naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw de software gedownload.

Nu doen alleen nederland 1 2 3 het.

 

Ligt dit aan mijn kastje of is er storing? of ligt het aan iets anders?

icon

Beste antwoord door MyQe 7 February 2020, 12:22

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @MyQe 

Wat vervelend dat je problemen ervaart, gaat dit om Digitenne? Heb je de zenders gezocht met “Uitgebreid zoeken” van zenders. Krijg je geen foutmelding? Dan kan het even duren tot de commerciële zenders in beeld komen. Mocht dit niet het geval zijn, zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger)

Goedenavond Dennis,

Het gaat om een interactief tv kastje Arris VIP2952 V2.

Profiel gegevens zijn ingevuld.

Met vriendelijke groet,

Mike

 

Reputatie 7
Badge +22

Goedenavond Dennis,

Het gaat om een interactief tv kastje Arris VIP2952 V2.

Profiel gegevens zijn ingevuld.

Met vriendelijke groet,

Mike

 

Dank je wel @MyQe dat je je profiel hebt aangevuld, dan zal een KPN moderator hier na kijken. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MyQe. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je alleen maar naar de NPO zenders kan kijken op jouw Arris VIP2952. Weet je zeker dat het niet om jouw Digitenne ontvanger gaat? Dit gebeurt wel eens bij Digitenne, vandaag deze vraag. 

Heb je al gecontroleerd of de zenders niet per ongeluk verborgen zijn? Dit kun je controleren door in het ‘Menu’ naar ‘Instellingen’ te gaan. Daarna kies je voor ‘Zenders verbergen’ en toets je jouw pincode in. Controleer of er bij één of meerdere van de zenders een wit kruis staat.

Hey @Vikash,

ik had de Arris Vip2952 box voor interactieve tv naar fabrieksinstellingen gezet met de tv ontvanger (https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm) waardoor ook de software opnieuw gedownload wordt. Ik neem aan dat dan niet standaard alle zenders naast NPO zenders verborgen worden.

Met vriendelijke groet,

Mike

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik neem aan dat dan niet standaard alle zenders naast NPO zenders verborgen worden.

Dat lijkt mij ook niet, maar moet het wel even voor de zekerheid even checken.Onderop de tv-ontvanger vind je het serienummer. Zou je het serienummer willen achterlaten in een privebericht? Dan zoek ik het verder voor je uit. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw serienummer. Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om dit probleem te verhelpen. Ik heb het daarom zojuist doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op. Laat je mij weten hoe het afloopt?

Bedankt voor het doorzetten, ik heb nogmaals de router van het stroom gehaald voor 5 minuten en weer aangezet. Helaas nog steeds alleen de NPO zenders.

 

Ik laat hier weten als het verholpen is.

 

Edit: Router = interactieve tv kastje

Reputatie 7
Badge +21

Heel vreemd. Ik hoop dat het snel verholpen wordt. :thinking:

Update: telefonisch contact gehad, komt morgen een nieuw kastje. Ik laat nog weten of deze werkt.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat er zo snel al contact met jou is opgenomen. Ben benieuwd of dit het probleem verhelpt! :relaxed:

Nieuwe kastje geïnstalleerd en alles doorlopen. router ook tijd van stroom gehad en weer aangezet.

Maar nog steeds alleen de 3 NPO zenders.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat een nieuwe tv-ontvanger het probleem niet heeft verholpen. Ik heb dit zojuist doorgegeven aan de technische afdeling. Zij zullen dit verder gaan onderzoeken. 

Probleem is opgelost door de monteur. Topic kan gesloten worden.

Bedankt allemaal!

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat een monteur het probleem heeft kunnen verhelpen. Graag gedaan! Hoe heeft hij uiteindelijk het probleem kunnen verhelpen?

Voor wie ook dit probleem heeft. Bij mij kwam het omdat ik de dhcp range in de Experia box v10 aangepast. Maar vergeten om ook de dns server aan te passen. Stond nog op 192.168.2.254. Alles werkte, alleen de tv ontvangers alleen ned 1 2 3

Wij hebben het zelfde probleem. Wat koet ik precies veranderen in de Experoa Box v10???

Wij hebben het zelfde probleem. Wat koet ik precies veranderen in de Experoa Box v10???

Boven aan in menu Instellingen.

 

En dan gaat die pagina meteen over de DHCP range (is intern netwerk)

 

Primaire DNS moet dan hetzelfde zijn als LAN IP adres

Wij hebben het zelfde probleem. Wat koet ik precies veranderen in de Experoa Box v10???

Boven aan in menu Instellingen.

 

En dan gaat die pagina meteen over de DHCP range (is intern netwerk)

 

Primaire DNS moet dan hetzelfde zijn als LAN IP adres

Thanks voor je snelle reactie

 

Bij mij is dat ook het zelfde LAN en IP adres

Reageer