Beantwoord

Zwart scherm met melding dat er geen contact is met de HDMI

  • 19 August 2020
  • 11 reacties
  • 218 keer bekeken

goedemiddag, ik heb een Samsung UE55JS8500 tv, telkens als deze aanzet krijg ik steeds een zwart scherm met de melding dat hij geen contact heeft met de hdmi , aansluitend wordt het beeld blauw met opnieuw opstarten vanaf 75 %, dit duurt enige tijd.

waarom gebeurd dit terwijl hetzelfde kastje bij de tv boven ( Philips ambilight) wel ineens opstart.

icon

Beste antwoord door bertvelden 23 August 2020, 16:03

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum.

 

Ik zie dat dit een model van 2015 is, dus mag het eigenlijk geen HDMI probleem zijn.

Heb je de HDMI kabel al een keer vervangen?

Als je de 2 decoders omwisselt, heb je dan hetzelfde probleem? 

Jouw omschrijving lijkt veel op een HDMI probleem, zoals in de begin tijden van de HDMI (2007 en zo)

De hdmi kabel en gele kabel zijn beide vervangen , dus dit zou het probleem niet meer kunnen zijn.het enige wat een probleem zou kunnen zijn is de verdeeldoos voor hdmi kabels die standaard aan de tv hangt.

Reputatie 7
Badge +20

De Experia box (u noemt hem verdeeldoos) daar komen UTP CAT5 kabels op binnen en die gaan o.a. na de computer (bij vaste verbinding), televisie KPN box, etc.

De HDMI kabel is de kabel tussen de TV decoder en de Televisie. 

 

Heb je de decoders al eens omgewisseld?

En doe de HDMI kabel eens in een andere ingang op de TV, je moet dan uiteraard wel voor deze ingang op de tv kiezen.

 

Het kan namelijk ook aan de tv liggen.

 

Ik ben benieuwd. 

 

P.S.

Ik ga ervan uit dat u de spanning (in de volksmond stroom) er niet afhaalt als hij uit (stand-by) staat.

 

Met de verdeelbox bedoel ik niet de ezperiabox maar achter op de tv zit maar 1 hdmi aansluiting waar een kabel in zit die naar een verdeeldoos van diverse hdmi aansluitingen . Verder heb ik alles wat u opnoemd al gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Ik heb HDMI aansluitingen op mijn tv en ik heb hem rechtstreeks van de TV box na HDMI ingang 1.

Ik hoop niet dat je er een losse HDMI verdeler tussen hebt zitten, zo ja dan meteen ertussen uit halen.

Die kan er bij mij niet tussenuit omdat er geen directe hdmi aansluiting op de tv zit, ik zit me nu wel te bedenken dat ik hier over bij de Media markt om raad kan vragen, misschien dat die hier meer over gehoord hebben ? Hier komt de tv van af.

Reputatie 7
Badge +20

Geen HDMI op de TV?

Dat is dan een hele oude TV.

Maar dat geeft niet, gebruik dan de scart van de TV decoder.

Altijd beter dan zo'n kastje HDMI verdeler, die veroorzaakt het probleem namelijk.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @bertvelden en welkom op het forum! Ik zie dat @joop2011 je al een aantal tips heeft gegeven. Super! Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met een andere HDMI verdeler of wanneer je het via de SCART aansluit. Heb je de oplossing inmiddels kunnen vinden en heeft de MediaMarkt je kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niks meer vernomen, dus ik hoop dat het opgelost is. Zo niet, laat het gerust weer een bericht achter! 

Goedmiddag: het probleem is opgelost doordat ik de vip5202 terug gebracht heb gebracht naar de kpn winkel. Hiervoor heb ik een "oud" model tv ontvanger ontvanger, hierdoor is het probleem helemaal opgelost. Dank u voor de informatie om het probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +17

Top! Goed om te weten dat een ouder model TV-ontvanger de oplossing was. Bedankt voor de terugkoppeling! 😄

Reageer