Beantwoord

Zwarte balken bij volledig scherm iTV online

  • 1 November 2020
  • 3 reacties
  • 598 keer bekeken

Goedenavond,

Als ik Interactieve TV via de laptop (op tv.kpn.com) kijk en een vervolgens overschakel naar volledig scherm, blijven er zwarte balken zichtbaar aan de zijkanten en onderin het scherm. Na wat rond te vragen bij vrienden en familie met iTV van KPN blijkt dat dit ook bij hen het geval is.

Aangezien die balken redelijk afleidend zijn en ik graag gewoon in volledig scherm zou willen kijken heb ik al een beetje zitten zoeken in de instellingen, maar daarin vind ik niets om van de zwarte balken af te komen en daadwerkelijk in volledig scherm te kijken. Is dit een bekend probleem en heeft iemand misschien een suggestie of oplossing?

Onderstaand een foto met de zwarte balken, zodat duidelijk is waar ik op doel.

Zwarte balken aan zijkant en onderin bij iTV via laptop

Alvast bedankt!

Groet,

Jeff

icon

Beste antwoord door PeterG 1 November 2020, 18:26

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo @KPNAccountVanJeff , is jouw laptopbeeldscherm HD of een andere resolutie?

Dit is (al weken) een storing in de weergave met FIREFOX. Gebruik Google Chrome of Edge Chromium en je hebt prima weergave.

Wel een truukje wat ik gebruik in Firefox: gebruik de "knop” PIP. Daarna PIP beeld vergroten tot hele scherm(breedte). Dan is het wel schermvullend.

Hallo @KPNAccountVanJeff , is jouw laptopbeeldscherm HD of een andere resolutie?

Yes, mijn scherm is inderdaad HD met een resolutie van 1920x1080.

Dit is (al weken) een storing in de weergave met FIREFOX. Gebruik Google Chrome of Edge Chromium en je hebt prima weergave.

Wel een truukje wat ik gebruik in Firefox: gebruik de "knop” PIP. Daarna PIP beeld vergroten tot hele scherm(breedte). Dan is het wel schermvullend.

Kijk, had er nog niet aan gedacht om het in een andere browser te proberen. Even getest in Chrome en inderdaad, volledig scherm is daadwerkelijk volledig scherm. Hopen dat het snel gefixt wordt in Firefox en in de tussentijd dan maar even via Chrome kijken (of met behulp van de PIP-tip). Onwijs bedankt!

Dankjulliewel voor de snelle antwoorden!

Reageer