Beantwoord

Argwaan jegens Linkedin-account KPN Webcare gegrond?

  • 28 April 2021
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Hoi,

Kan iemand mij bevestigen of het Linkedin-account van KPN Webcare een erkende, betrouwbare service(partner) van KPN is? Of zitten daar cyber-crimi’s achter die opereren onder de naam van KPN?

De telefonische klantenservice kon dit namelijk niet bevestigen en gaven mij te kennen niet bekend te zijn met KPN Webcare, ook niet op Linkedin. Het Linkedin-account van KPN Webcare heeft maar iets van 8 connecties en 12 volgers ofzo; staat in schril contrast met de cijfers van ‘de echte KPN’.

 

Hartelijk dank.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 28 April 2021, 21:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

KPN Webcare is, volgens kpn.com/service, beschikbaar via

telefoon, forum, chat, Facebook, Twitter en winkel.

Linkedin (? ken ik niet….) staat nergens.

Ben ik nog even.

Kom net (13:52) Linkedin wel tegen op het zakelijke forum van kpn. Als (ook) een van de inlogmogelijkheden voor dát forum.

Maar hier, privé afdeling, zegt het me dus niks.

Hi PeterG,

Dank voor je reacties, het blijft dus nog steeds een beetje een onduidelijk verhaal.

 

Het KPN-profiel dat ik bedoel is: https://www.linkedin.com/in/kpnwebcare/, weet niet of jij (of iemand die hier meekijkt) dit ook kan zien? Op basis van de informatie die ze me teruggeven via DM ben ik geneigd te denken dat ze wel ‘echt’ van KPN zijn, maar als ik kijk naar hoe hun profiel is opgezet twijfel ik nog steeds.

 

Inmiddels hebben ze me overigens weer ‘ontvriend’ en nu nog maar 3 connecties / 7 volgers.

 

De twitter account die daar genoemd wordt klopt i.i.g.

Maar al die sociale media…. ik heb er niks mee.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Yohji, wij zijn dit echt!

Mijn Webcare-collega's zijn echter niet erg actief met dit account, vandaar het gebrek aan interactie en connecties :wink:

Ah, hallo @Maja_ dank je wel voor je reactie.

Begrijp ik het goed dat jij zelf van KPN bent? Kun je me iets meer over Webcare vertellen, wat is precies het verhaal achter KPN Webcare? 

Reputatie 7
Badge +20

Klopt, en ik heb zelfs 4 jaar bij Webcare gewerkt voordat ik het forum kwam versterken :slight_smile:

KPN Webcare is de afdeling die de klantenservice verzorgt via Facebook en Twitter, voor de consumentenmarkt. Er is daarnaast een hele korte test geweest om te kijken of we LinkdIn ook als servicekanaal kunnen gebruiken, maar daarvan is vrij snel besloten dat we daar niet mee door wilden gaan bij de consumentenmarkt.

De zakelijke markt heeft ook een Webcare afdeling en daar wordt voor zover ik weet wél actief met LinkdIn gewerkt.

OK, @Maja_ dank je wel voor je toelichting, fijn. Dus dan kunnen we concluderen dat de mensen achter https://www.linkedin.com/in/kpnwebcare/ weldegelijk van KPN zelf zijn?

Reputatie 7
Badge +20

Yes! Vanuit dit account reageren de collega's die de zakelijke LinkdIn account beheren, soms wél op servicevragen. En als ze gegevens nodig hebben maken ze tijdelijk een connectie met een klant (om in prive contact te hebben). Als de vraag dan opgelost is dan heffen ze de connectie ook weer op :wink: