Beantwoord

F-Secure VPN Suite mogelijk bij KPN veilig?

  • 6 October 2021
  • 8 reacties
  • 843 keer bekeken

KPN veilig ( F-secure) komt goed uit de consumententest. De VPN suite is er geen onderdeel van. Als je deze lost aanschaft bij F-secure dan wordt het maandbedrag voor beide opties veel te hoog. 
Biedt KPN een mogelijkheid om de VPN suite van F-secure onder KPN veilig aan te bieden?

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 October 2021, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Veel te ingewikkeld, kost veel te veel om dat te ondersteunen. De medewerkers van de klantenservice zijn daar ook niet voor opgeleid vermoed ik.

Reputatie 7
Badge +24

Hi JoPen, welkom hier. 

Het is zeker ook een financiële kwestie, bij elke nieuwe functie zal logischerwijs de prijs stijgen. Daarnaast is het ook een kwestie van behoefte vanuit onze klanten, en die is er (nog) niet.

Ik verwacht het dan op korte termijn ook niet. 

Dank voor je antwoord. Jammer maar dan heeft het geen zin om over te stappen naar KPN veilig. Is weliswaar goedkoop maar als je daar de kosten vanuit F-secure bij optelt voor VPN dan betaal ik meer dan wat ik nu voor Norton betaal inclusief VPN. 
vriendelijke groet

John Pennekamp

Reputatie 7

Waarom zou je een VPN verbinding willen gebruiken?

Als dat is om te browsen op Internet, dan is dat volstrekt onzinnig, dat zorgt echt niet voor meer veiligheid. Het enige dat je daarmee doet is jouw IP adres maskeren maar dat is het dan ook. 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom zou je een VPN verbinding willen gebruiken?

Als dat is om te browsen op Internet, dan is dat volstrekt onzinnig, dat zorgt echt niet voor meer veiligheid. Het enige dat je daarmee doet is jouw IP adres maskeren maar dat is het dan ook. 

@wjb Kan zo een paar dingen bedenken waarom je een VPN zou willen gebruiken. Streamingdiensten zoals Netflix USA (ander aanbod) of HBO bijvoorbeeld die met een IP uit NL niet te bereiken zijn. 

Weet overigens niet of je dit bij F-Secure in kunt stellen. 

Reputatie 7

Waarom zou je een VPN verbinding willen gebruiken?

Als dat is om te browsen op Internet, dan is dat volstrekt onzinnig, dat zorgt echt niet voor meer veiligheid. Het enige dat je daarmee doet is jouw IP adres maskeren maar dat is het dan ook. 

@wjb Kan zo een paar dingen bedenken waarom je een VPN zou willen gebruiken. Streamingdiensten zoals Netflix USA (ander aanbod) of HBO bijvoorbeeld die met een IP uit NL niet te bereiken zijn. 

Weet overigens niet of je bij F-Secure dit in kunt stellen. 

Netlfix en andere streamingdiensten binden juist het gevecht aan met dergelijke VPN services en blokkeren deze zo veel mogelijk.

Veel mensen denken dat een dergelike VPN services de eigen veiligheid verhoogt maar dat is echt een fabeltje. Ja, als je met een publiek wifi netwerk verbondien bent zoals in een restaurant of winkelcentrum dan is zo'n VPN verbinding aan te raden maar thuis levert het mijns inziens geen enkele meerwaarde in de beveiliging.

Reputatie 7
Badge +24

Netlfix en andere streamingdiensten binden juist het gevecht aan met dergelijke VPN services en blokkeren deze zo veel mogelijk.

Dat is weer een heel andere discussie. 

Veel mensen denken dat een dergelike VPN services de eigen veiligheid verhoogt maar dat is echt een fabeltje. Ja, als je met een publiek wifi netwerk verbondien bent zoals in een restaurant of winkelcentrum dan is zo'n VPN verbinding aan te raden maar thuis levert het mijns inziens geen enkele meerwaarde in de beveiliging.

Wat thuisgebruik betreft voor de gemiddelde consument ben ik het met je eens. Weinig toegevoegde waarde.

VPN gebruik ik meestal tijdens verblijf in vakantiehuizen, hotels, restaurants maar ook op terrassen.

Vaak tref je er slecht beveiligde maar ook onbeveiligde netwerken aan. Dan biedt VPN uitkomst en heeft zeker meerwaarde.