Beantwoord

Is KPN Veilig (F-Secure) al klaar voor het MacOS besturingssysteem Monterey?

  • 24 October 2021
  • 12 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1

Is KPN Veilig - dus f-secure - al (ik schrijf dit een dag voor de release) al klaar voor het MacOS besturingssysteem Monterey?

 

Bij F-Secure staat:

macOS 12 Monterey-ondersteuning: De f-secure SAFE Mac 18.0-release is compatibel met de aanstaande release van macOS 12 Monterey.

Is dat ook de versie die we als KPN klant hebben??? Voor je het weet hebben we een gestripte versie :joy: .



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [oorspronkelijke topic]

icon

Beste antwoord door albert-kui 7 November 2021, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Poeh goede vraag @albert-kui, vraag ik even voor je na!

Reputatie 7
Badge +28

 

Is dat ook de versie die we als KPN klant hebben??? Voor je het weet hebben we een gestripte versie :joy: .
 

Hallo @albert-kui ,

Nee, de huidige versie is 17.10 (37976) (Dat kun je zien als je klikt op het KPN Veilig-icoontje.)  

Vorig jaar duurde het na de overgang naar Big Sur nog ongeveer een week voordat KPN Veilig was geüpdatet naar de versie waarop Big Sur probleemloos draaide. 

 

Reputatie 1

Bedankt. Dat het even duurt, is geen probleem.

albert

Reputatie 7
Badge +28

 

Is dat ook de versie die we als KPN klant hebben??? Voor je het weet hebben we een gestripte versie :joy: .
 

Hallo @albert-kui ,

Nee, de huidige versie is 17.10 (37976) (Dat kun je zien als je klikt op het KPN Veilig-icoontje.)  

Vorig jaar duurde het na de overgang naar Big Sur nog ongeveer een week voordat KPN Veilig was geüpdatet naar de versie waarop Big Sur probleemloos draaide. 

 

Poeh goede vraag @albert-kui, vraag ik even voor je na!

 

@Maja_ 

We zijn inmiddels tien dagen verder. Op dit moment is versie 17.10 (37976) nog steeds de actuele versie. Weet je al wanneer de update uitgerold gaat worden? 

Reputatie 1

Ik ben over naar Monterey, en de versie is 17.10 (37976)  en het werkt. Dus de [vorige?] database versie werkt ook bij Monterey, wel heb ik de app van F-Secure geüpdate (uninstall app kiezen; install via Chrome). Ging  zogoed. 

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het goed werkt @albert-kui!

Ik heb verder nog geen reactie ontvangen over het al dan niet uitrollen van een update, vermoed dat het voorlopig niet nodig is/niet gaat gebeuren.

Reputatie 1

Ik eind november nog Versie 17.10 (37976) en het werkt uitstekend op Monterey. De database is uiteraard bijgewerkt. 

De enige reden dat ik me vooraf zorgen maakte is de foutmeldingen vooraf van F-Secure in mijn oude versie, en direct na de update. Het blijkt logistiek te zijn (proces, dus doe dit dan dat) en daar mag wat voorlichting bij :-) en betere foutmelding dus.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, die foutmelding heeft dus onterecht voor wat opschudding gezorgd begrijp ik. Geef ik even door, hopelijk kunnen de zorgen andere mensen bespaard blijven doordat de foutmeldingen aangepast kunnen worden!

Reputatie 7
Badge +28

@albert-kui @Maja_ 

Om het af te sluiten : De update van KPN Veilig naar versie 18.0 heeft plaatsgevonden. 
 

macOS 12 Monterey-ondersteuning: De f-secure SAFE Mac 18.0-release is compatibel met de release van macOS 12 Monterey

Reputatie 7
Badge +20

Ah super, bedankt voor de update @Noordzee!

Reputatie 1

Ik had het Macos Monterey opnieuw geinstalleerd; daarna was de verbinding met de database weggevallen. Dus weer de uninstaller gebrukt.

Ik dombo: zoek KPN Veilig installeren, krijg pagina “ KPN Veilig op PC: Installeren, gebruiken of verwijderen”. helaas geen uitleg. De link “kpn.com/kpnveilig” geeft een bijna lege pagina in Safari . . . 

Oh ja, ik herinner me:

  • Macos gebruikers moeten Chrome gebruiken.

Kan dat niet ergens staan? 

Het is nu gedownload en weer goed gekoppeld overigens.

Reputatie 7
Badge +20

Oh ja, ik herinner me:

  • Macos gebruikers moeten Chrome gebruiken.

Kan dat niet ergens staan? 

Hmm, niet zo handig dat dit nergens benoemd wordt, ga ik intern even navraag over doen!