Beantwoord

Phishing/Spam via marktplaats..

  • 29 February 2020
  • 9 reacties
  • 724 keer bekeken

Let  op voor pop-up van KPN dat ‘u bent geselecteerd voor’.... Kijk in de URL en je ziet dat het niet van KPN is. KLIK vooral niet op OK of op het kruisje X, want je wordt altijd naar oplichters doorgezet. Vul ook geen vragenlijst in. De oplichterij komt nu regelmatig via marktplaats binnen, wanneer je niet bent ingelogd met je 'marktplaats account’.

Ik heb de https weggehaald, zodat er niet kan worden gelinkt na het kopiëren, maar ondanks dit blijft de link onderliggend doorverwijzen naar de oplichterssite... Dus kan ik enkel vertellen dat het met eu.visitordesignpatern… enz begint..

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 February 2020, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Rappeguy, dankjewel voor de waarschuwing hier. 

Zelf ben ik ook fan van uBlock Origin om al die rotte ads onzichtbaar te maken. Een add-on voor de Chrome browser op Windows laptops/pc's. 

Let  op voor pop-up van KPN dat ‘u bent geselecteerd voor’.... Kijk in de URL en je ziet dat het niet van KPN is. KLIK vooral niet op OK of op het kruisje X, want je wordt altijd naar oplichters doorgezet. Vul ook geen vragenlijst in. De oplichterij komt nu regelmatig via marktplaats binnen, wanneer je niet bent ingelogd met je 'marktplaats account’.

Ik heb de https weggehaald, zodat er niet kan worden gelinkt na het kopiëren, maar ondanks dit blijft de link onderliggend doorverwijzen naar de oplichterssite... Dus kan ik enkel vertellen dat het met eu.visitordesignpatern… enz begint..

 

Hi Rappeguy, dankjewel voor de waarschuwing hier. 

Zelf ben ik ook fan van uBlock Origin om al die rotte ads onzichtbaar te maken. Een add-on voor de Chrome browser op Windows laptops/pc's. 

Dank voor de tip Alex!

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan!

deze phissing vind nu dus nog steeds plaats en hoe kom ik er van af?

wel leuk dit forum maar oplossingen heb ik nog niet gelezen 

 

javelin hier.

 

ga ik hier nog antwoord op krijgen of is hier het forum niet voor bedoelt? 

dus antwoord over de phissing die je dus krijgt via marktplaats.

En hoe kun je dit weg krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +18

Beetje ongeduldig @javelin ?

 

Het is een forum en geen chatbox.

Antwoord is toch al gegeven door @Alex_P , gebruik een adblocker zoals uBlock Origin.

Die gebruik ik zelf ook en ik zie nooit van die phishing ads.

Neem me niet kwalijk Gesp 

 

ik ben geen wiskid hiero weet ik veel wat dat ublock was is ……………….snap um nog nie helemaal maar ga wel googlen op ublock 

maar kijk da tenminste dan een antwoord mijn dank hievoor 

 

Reputatie 7
Badge +18

Geeft niet @javelin .

 

Je zou hem in de browser (op een PC/laptop) zelf moeten kunnen toevoegen via Add-ons of Extensions, daar zoeken naar uBlock Origin.

Als je via een telefoon of tablet werkt zou je ook de DuckDuckGo browser kunnen installeren via de app store, die houdt ook de (meeste) ads wel tegen.

Nogmaals dank hiervoor GeSp.

Het is me denk ik gelukt om dat ublock te installeren.

Ik heb hem via de microstation store kunnen binnenhalen 

 

fijne avond