Vraag

Annulering activering nieuw pakket Hussel

  • 9 April 2020
  • 9 reacties
  • 281 keer bekeken

geachte,   naar aanleiding van onze verschillende (eindeloze) telefoongesprekken, denk ik toch dat er nog steeds een misverstand is.   Het gaat hier inderdaad over onze Mama die 84 is en recentelijk in een RVT vertoeft.   Het was namelijk gewoon de bedoeling van het huidige pakket - Alles in 1 Instap te vervangen door het nieuwe, meer toepasselijke pakket Kpn Hussel!   Hieronder stuur ik u kopie van de bevestiging die wij na bestelling van jullie gekregen hebben hebben:  
Op 8 apr. 2020 om 16:55 heeft ********* het volgende geschreven:
 
    Van: KPN <noreply@kpn.com>
Verzonden: dinsdag 7 april 2020 21:22
Aan: ****************
Onderwerp: Uw bestelling bij KPN
 
 

Geachte mevrouw L Müller-Wennekes,

Fijn dat u kiest voor KPN. We gaan direct voor u aan de slag. Geniet van uw dag!

Dit hebt u gekozen

Hussel Thuis

Abonnement € 42.50 € 21.25
  • Download tot 50 Mbit/s
 
  • Upload tot 5 Mbit/s
 
  • Gratis wifi-modem
 
  • 6 mnd 50% korting
-€ 21.25
 
 
Televisie € 10.00
  • Interactieve TV met een TV-ontvanger
€ 10.00
 
 
Extra's (4) € 23.49
  • KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)
€ 0.00
  • Opnemen Pakket
€ 4.99
  • BelOnbeperkt Altijd
€ 16.50
  • Vast telefoonnummer
€ 2.00
 
 
Eenmalige kosten (via eerste factuur) € 25.00
  • Activatiekosten
€ 25.00
 
 
Nummerbehoud
Ja, nummer:
***********
Overstapservice
Provider: Online

Hussel Mobiel

Abonnement € 15.00 € 10.00
  • 2 jaar
€ 15.00
  • 0 GB data
 
  • Onbeperkt min/sms
 
  • Hussel Mobiel Korting (5 euro)
-€ 5.00
 
 
Uw bestelling
Bestelnummer: ****
Besteldatum: 07-04-2020
**
Het kan een uur duren voordat uw persoonlijke omgeving actief is
Nummerbehoud
Ja, nummer:
********

* KPN Hussel
De getoonde KPN Hussel korting en voordelen zijn een indicatie. Hieraan kunt u geen rechten ontlenen. Als uw aanvraag voldoet aan de KPN Hussel Voorwaarden dan vindt u de exacte KPN Hussel korting terug op uw (eerste) facturen voor Thuis en/of Mobiel.

Uw gegevens

Naam: Mevr. M. L Müller-Wennekes 
Adres: ***** 
E-mailadres: ***
Telefoonnummer: ****
* Op dit nummer kunnen we u bereiken als er vragen of wijzigingen zijn over uw bestelling.

Bijlagen

In deze e-mail vindt u de volgende bijlagen:
  • KPN Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten
  • KPN Tarievenoverzicht Internet en TV abonnementen 
  • KPN Tarievenoverzicht Vast 
  • KPN Tarievenoverzicht Mobiel 
  • KPN Hussel Voorwaarden vindt u op kpn.com/husselvoorwaarden

Wat kunt u verder van ons verwachten?

Wij gaan voor u aan de slag en houden u op de hoogte met e-mail en sms-berichten. U kunt van ons berichten verwachten over:
  • De bestelstatus, bezorging en/of installatie van uw producten
  • Overstappen met Internet, TV en/of (mobiele) telefoonnummer(s)
  • Ingangsdatums van uw abonnementen voor Internet en Mobiel
  • De contracten voor Internet en Mobiel ontvangt u los van elkaar
  • Alle overige informatie 

Hebt u nog vragen?

Dan helpen wij u graag op kpn.com/service of bel gratis 0800-0402.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

Geeft deze e-mail voldoende informatie?

Jazeker Kan beter
KPN logo KPN B.V. - Postbus 30000 - 2500 GA Den Haag
KvKnr. 27124701 
Privacy Waarborg
<KPN_Algemene_Voorwaarden_voor_vaste_en_mobiele_telecommunicatiediensten_juli2018.pdf> <KPN_V_Internet_abonnementen_en_TV_vanaf_oktober_2019.pdf> <KPN_Tariefoverzicht_Bellen_bij_Internet_en_TV_pakketten_v3.6.pdf> <KPN_Mobiel_Tarieven_vanaf_08_oktober_2019_01012020.pdf>

Mits uw website, zelfs als klant ingelogd te zijn, niet toelaat een upgrade te kiezen van je huidig abonnement, moet je wel een nieuw bestellen en daar begint de miserie want je geraakt niet van je oude af of je moet bellen. Na verschillende pogingen krijg je dan de vijfde medewerker aan de lijn, je legt het probleem voor de zoveelste keer uit, je moet even in de wacht en dat verbreekt de lijn voor de zoveelste maal!   Ondertussen krijg j’een mailtje dat je bestelling geannuleerd is (de verkeerde!)   Is het nu zo moeilijk om zo’n simpele vraag te behandelen dat je hier bijna een halve dag voor nodig hebt om een nieuwe formule te onderschrijven?   Ik werk reeds 37 jaar in de telecom/informaticawereld actief en dacht dat de diensten in Nederland top waren, zeker voor een huis zoals KPN maar ik ben echt ontgoocheld, daar kunnen jullie van de belgen, onder ander van Telenet, nog iets van leren!  ****************
*admin: gegevens verwijderd i.v.m privacy. Alle persoonsgegevens stonden in de orderbevestiging

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Rudi-Belgium Welkom hier op het KPN Forum! Bedankt voor je vraag. 
Als ik het goed begrijp moest het Alles-in-een abonnement verlengd worden naar een Hussel abonnement. Dit kan na 1 jaar en zou via de MijnKPN moeten kunnen. 
Nu hebben jullie een nieuw contract afgesloten met een Hussel abonnement. Dit zou betekenen dat moeders twee abonnementen heeft lopen. 
Het Hussel abonnement moet worden opgezegd en het Alle-in-een abonnement moet verlengd worden naar Hussel met de opties die staan op de foto. Klopt dit? 

Nu geef je aan dat een collega het verkeerde abonnement heeft verlengd. Heeft mijn collega het oude abonnement opgezegd i.p.v. de nieuwe Hussel bestelling? 

Ik kijk graag even met je mee. Kun je haar gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik zien wat er gecommuniceerd is en wat er op dit moment allemaal loopt. 

Profiel is ingevuld, je zult merken dat het om een bestaande klant gaat, onze mama, die helaas, een paar dagen geleden tijdelijk opgenomen is in een RVT in Brunssum. Ik (schoonzoon) heb toegang tot alle gegevens en mailbox en probeer alles voor haar online te regelen, wat niet altijd evident is…

Jullie website geeft niet de mogelijkheid een “upgrade” van een bestaande abonnement, in casu, een al in een, te doen naar een Hussel. Tegelijkertijd souk ik haar ook een Hussel 10€ onderschrijven voor haar mobieltje...

Alvast hartelijk dank voor t’begrip en de tijd…

 

Groetjes,

 

Rudi

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rudi-Belgium ,

Heeft uw moeder van 84 jaar echt het opnemen-pakket nodig? Ik kan mij zomaar voorstellen dat zij daar geen gebruik van maakt. En dan kan zij daar op bezuinigen, want er moet wel extra voor betaald worden. Scheelt toch weer 4,99 per maand. 

Ja asjeblief, ze doet dat nu ook en wil haar krimi’s en andere zeker niet missen! 👍🏻 ze is zeer bijdehands,neemt verschillende series op, gebruikt haar WiFi redelijk veel,voor haar Ipad en Whatsapp op haar mobieltje!

Waar ze wel erg zal besparen is door de optie Belonbeperkt/Altijd. Voor haar heel interessant want haar drie dochters wonen in het buitenland en dan hoeft ze niet na te denken maar gewoon de telefoon te nemen en te bellen! Bekijkt u maar eens haar laatste facturen…

 

Rudi

Reputatie 7
Badge +17

@Rudi-Belgium Bedankt voor de duidelijke uitleg en @Noordzee goede kritische vraag! 
Lief dat je het trouwens allemaal voor haar regelt. Ik kijk in het systeem en zie de nieuwe bestelling niet terug, maar zie ook de annulering niet terug. Zou je de bevestiging van de annulering naar ons toe willen sturen ***? Of het ordernummer willen vermelden in de geannuleerde bestelling willen plaatsen in je profiel? Dan kan ik hem opzoeken in een uitvallijst.
Ik vermoed namelijk dat de nieuwe bestelling ‘on hold’ stond. Oftewel, de bestelling ging sowieso uitvallen omdat het systeem doorhad dat dezelfde klant vast niet twee abonnementen wilde hebben op hetzelfde adres. 
Als ik dit voor je gecontroleerd heb, dan ga ik de huidige aansluiting wel omzetten naar een Hussel abonnement. 

Misschien dat ik je daarvoor wil bellen. Zou je voor de zekerheid je telefoonnummer willen toevoegen aan je profiel?

hoi Lisa, heb mijn nummer in t’profiel gezet (+32...) en hierna kopie van de annulative mail met referte…

 

Van: Klantenservice van KPN <Administratie-KPN@kpn.com>
Datum: 9 april 2020 om 14:30:25 CEST
Aan: **********
Onderwerp: Annulering (klantnummer: *******264)
Antwoord aan: Administratie-KPN@kpn.com
 

 
 
9079255264

Bevestiging annulering

 

 

 
 

 

 
 

 

Geachte mevrouw Müller-Wennekes,

 

 

Hierbij bevestigen wij de annulering van uw bestelling.

 

 

Terugsturen van apparatuur
Hebt u al apparatuur ontvangen? Dan ontvangt u over 1 week een brief met een instructie voor het terugsturen van de apparatuur.

 

 

 

Wilt u uw bestelling toch niet annuleren? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

 

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service. Of bel gratis 0800-0402

> Vind uw antwoord

 

 


Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

 
 
 

Wat vindt u van deze e-mail?

 

Heel goed

 

Kan beter

 
 

 

 
 

KPN B.V. - Postbus 30000 - 2500 GA  Den Haag - KvK nr. 27124701

 
 

 

 

Ondertussen is de “Hussel”-mobiel effectief geannuleerd want, mits Mama tijdelijk in een verzorgingshuis verblijft, heeft de courrier gewoon vermeld dat “het pakket geweigerd is”…. ik had nochtans de buren verwittigd en die zijn de hele tijd thuis gebleven maar, da’s niks, we doen dat dan weer maar eens over als Mama terug thuis is.

Reputatie 7
Badge +17

@Rudi-Belgium Excuses dat ik helemaal niet meer gereageerd heb! Ik heb even geen idee waar dit mis is gegaan. Fijn om te horen dat het geannuleerd is door het ‘pakket te weigeren’. Als je hulp nodig hebt met de nieuwe bestelling als moeders weer naar huis kan, dan kun je het hier altijd laten weten. Je kunt natuurlijk voor direct contact ook gewoon contact opnemen met een van mijn collega's aan de telefoon (0800-0402). Zij zorgen er dan voor dat het in een keer goed in het systeem staat. 

Reageer