Drie weken geleden stond op de website www.kpn.com dat er glasvezel op het adres aanwezig was heb ik een aanvraag voor glasvezel ingediend.
Vrij snel daarna kreeg ik een e-mail dat vanwege een storing de aanvraag niet verwerkt kon worden.
Nu ben ik benieuwd wanneer KPN denkt dat de storing wordt verholpen. En wat is de status van mijn aanvraag
Beste antwoord door Noordzee
Erwin_ schreef:
@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider. Je bent op het moment op het forum van de provider.
KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren. Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus) waarin de vervolgstappen staan uitgelegd.
Aha @krolletje ,
Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap.
Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit?
Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)
Wat jammer dat het nog niet gelukt is om glasvezel aan te vragen. Is er al wel een kabel bij jou naar binnen gebracht en zit er een glasvezelkastje in jouw woning?
Hoi @Erwin_ de glasvezelkabel ligt sinds drie weken in de straat. Er moet een monteur worden ingepland om de kabel van buiten naar binnen te brengen en aan te sluiten in de meterkast.
Afgelopen nacht heb ik een e-mail ontvangen waar in staat dat op 19 mei de glasvezelkabel in de straat wordt aangelegd en daarna pas een monteur wordt ingepland.
Bij mij is het zo dat een ingehuurd bedrijf in eerste instantie de glasvezel in de straat aanlegt, daarna (vijf !!) maanden later brengen ze op afspraak de kabel naar binnen.
En dan ben je er nog niet, daarna moet je een afspraak maken met KPN om de kabel op je modem aan te sluiten.
In bovenstaande tekst heb ik de technische namen maar achterwege gelaten.
Voor nu moet je eerst een afspraak maken met het bedrijf wat de glasvezel bij jou in de buurt aanlegt. Bij mij was dat Digitale Stad, maar dat kan in jouw buurt ook een andere partner van KPN zijn. Zij brengen dus eerst de kabel naar binnen. Pas daarna komt KPN in beeld.
Zojuist je misschien weet rolt KPN in steeds meer gemeentes het glasvezel netwerk uit. Ook dus in mijn gemeente !!
De kabel wordt tot aan de voordeur gelegd. Neem je een abonnement ... dan wordt vanuit KPN een monteur gestuurd die "gratis" de kabel van buiten naar binnen brengt en aansluit in de meterkast.
@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider. Je bent op het moment op het forum van de provider.
KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren. Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus) waarin de vervolgstappen staan uitgelegd.
@krolletje Hier duurde dat ook allemaal nog even het bundeltje heeft enkele maanden voor de voordeur gelegen voordat kpnnetwerk het naar binnen haalde.
@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider. Je bent op het moment op het forum van de provider.
KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren. Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus) waarin de vervolgstappen staan uitgelegd.
Aha @krolletje ,
Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap.
Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit?
Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)
@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.
Vreemde zaak ..
Zou je voor de zekerheid je postcode+huisnummer nog even in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven? Ik heb nu met je klantnummer gekeken.
@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider. Je bent op het moment op het forum van de provider.
KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren. Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus) waarin de vervolgstappen staan uitgelegd.
Aha @krolletje ,
Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap.
Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit?
Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)
@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.
Vreemde zaak ..
Zou je voor de zekerheid je postcode+huisnummer nog even in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven? Ik heb nu met je klantnummer gekeken.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.