Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aanvraag kan vanwege storing niet ingevoerd worden


krolletje
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Onlangs is er in de straat glasvezel aangelegd.

Drie weken geleden stond op de website www.kpn.com dat er glasvezel op het adres aanwezig was heb ik een aanvraag voor glasvezel ingediend.

Vrij snel daarna kreeg ik een e-mail dat vanwege een storing de aanvraag niet verwerkt kon worden.

Nu ben ik benieuwd wanneer KPN denkt dat de storing wordt verholpen. En wat is de status van mijn aanvraag 

Beste antwoord door Noordzee

Erwin_ schreef:

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 

Aha @krolletje ,

Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap. 

Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit? 

Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

(Helemaal onderaan staan de contactgegevens.) 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27765 reacties
  • 22 april 2022

Hoi @krolletje . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het nog niet gelukt is om glasvezel aan te vragen. Is er al wel een kabel bij jou naar binnen gebracht en zit er een glasvezelkastje in jouw woning?

 


krolletje
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 april 2022

Hoi @Erwin_ de glasvezelkabel ligt sinds drie weken in de straat. Er moet een monteur worden ingepland om de kabel van buiten naar binnen te brengen en aan te sluiten in de meterkast.

Afgelopen nacht heb ik een e-mail ontvangen waar in staat dat op 19 mei de glasvezelkabel in de straat wordt aangelegd en daarna pas een monteur wordt ingepland.

Dit klopt dus niet !!


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37349 reacties
  • 23 april 2022

Hallo @krolletje ,

Bij mij is het zo dat een ingehuurd bedrijf in eerste instantie de glasvezel in de straat aanlegt, daarna (vijf !!) maanden later brengen ze op afspraak de kabel naar binnen. 
 

En dan ben je er nog niet, daarna moet je een afspraak maken met KPN om de kabel op je modem aan te sluiten. 
 

In bovenstaande tekst heb ik de technische namen maar achterwege gelaten. 
 

Voor nu moet je eerst een afspraak maken met het bedrijf wat de glasvezel bij jou in de buurt aanlegt. Bij mij was dat Digitale Stad, maar dat kan in jouw buurt ook een andere partner van KPN zijn. Zij brengen dus eerst de kabel naar binnen. Pas daarna komt KPN in beeld. 


krolletje
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 april 2022

@Noordzee bedankt voor je reactie.

Je antwoord is bijna goed 😉

Zojuist je misschien weet rolt KPN in steeds meer gemeentes het glasvezel netwerk uit. Ook dus in mijn gemeente !!

De kabel wordt tot aan de voordeur gelegd. Neem je een abonnement ... dan wordt vanuit KPN een monteur gestuurd die "gratis" de kabel van buiten naar binnen brengt en aansluit in de meterkast.

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37349 reacties
  • 23 april 2022

Ok @krolletje ,

Mooi ðŸ˜Ž.

Dan scheelt het bij jou één stap en dat scheelt jou dan maanden aan extra tijd.  

(Jaloers op jou ….😋😉)

Maar bel dan met 0800-0402 voor het maken van een afspraak met de monteur van KPN. 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22228 reacties
  • 23 april 2022

Ik lees op de site van kpnnetwerk toch echt dat zij de aansluiting naar binnen brengen. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27765 reacties
  • 23 april 2022

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 


Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1428 reacties
  • 23 april 2022

@krolletje Hier duurde dat ook allemaal nog even het bundeltje heeft enkele maanden voor de voordeur gelegen voordat kpnnetwerk het naar binnen haalde.

Langer geduld hebben dus helaas…


krolletje
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 april 2022

@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.

Vreemde zaak ..


Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1428 reacties
  • 23 april 2022

@krolletje was hier idem maar duurde nog echt een aantal maanden…

Verder moet je KPNNETWERK vragen naar de planning en hoe het zit.

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37349 reacties
  • Antwoord
  • 23 april 2022
Erwin_ schreef:

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 

Aha @krolletje ,

Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap. 

Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit? 

Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

(Helemaal onderaan staan de contactgegevens.) 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27765 reacties
  • 23 april 2022
krolletje schreef:

@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.

Vreemde zaak ..

Zou je voor de zekerheid je postcode+huisnummer nog even in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven? Ik heb nu met je klantnummer gekeken. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37349 reacties
  • 30 april 2022
Noordzee schreef:
Erwin_ schreef:

@krolletje . We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.  Je bent op het moment op het forum van de provider.  

KPNNetwerk zal eerst de fysieke lijn moeten opleveren.  Zij zullen jou hiervoor benaderen en een afspraak maken. Wanneer kan ik niet zeggen. Als dat eenmaal klaar is krijg je automatisch een mailtje van KPN de provider (wij dus)  waarin de vervolgstappen staan uitgelegd. 

Aha @krolletje ,

Dan was de situatie toch net wat anders dat jij schreef. En dan ben jij dus nog niet aanbeland bij de laatste stap. 

Vind je het te lang duren of wil je weten hoe het zit? 

Neem dan contact op met KPNNetwerk. (Dit is het forum van de provider KPN.)

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

(Helemaal onderaan staan de contactgegevens.) 

@krolletje 

Nog iets wijzer geworden bij KPNNetwerk? 

Of kan Erwin nog iets voor je betekenen? 

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37349 reacties
  • 4 mei 2022

@krolletje 

KPN Netwerk nog gebeld? 

 


krolletje
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 mei 2022
Erwin_ schreef:
krolletje schreef:

@Erwin_ Dat is vreemd. Als ik mijn postcode en huisnummer op de website intypt dan wordt er aangegeven dat er glasvezel aanwezig is op het adres.

Vreemde zaak ..

Zou je voor de zekerheid je postcode+huisnummer nog even in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven? Ik heb nu met je klantnummer gekeken. 

@Erwin_ ik heb een DM gestuurd met de gegevens en vanwege privé reden heb ik ook een vraag


Erwin van KPN
Moderator

@krolletje Ik heb je een privéberichtje terug gestuurd.