Vraag

Gratis onderling bellen werkt niet meer bij een van de mobiele abonnementen

  • 9 May 2024
  • 6 reacties
  • 58 keer bekeken

Hallo,

Al jaren ben ik klant bij KPN met 2 mobiele nummers en een thuis aansluiting. Hierdoor “Compleet” en dus gratis onderling bellen. Altijd perfect gewerkt.

Enkele maanden geleden de 2 mobiele contracten verlengt en sindsdien werkt bij 1 van de abonnementen (de mijne) het gratis onderling bellen niet meer.

Dit is op de laatste factuur ook duidelijk te zien.

Hierover 2x met KPN gebeld, wanneer dan alles wordt gereset met de boodschap “Nu moet het goed zijn”. Maar dat is het niet!

Dus zodoende dan hier maar de vraag om dit opgelost te krijgen…

Dus.. help?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Cullyn1985! Wel de bedoeling dat dit werkt, dus ik ben benieuwd of de factuuradressen van de mobiele abonnementen verder wel overeenkomen. 

Zo ja, wat als je het activeren van de Combivoordelen/Compleetvoordelen zelf nogmaals probeert? Geeft die aan dat beiden abonnementen aangemeld zijn voor de voordelen? 

Zo ja, dan zou het zo kunnen zijn dat sinds de laatste wijziging door mijn collega het nu wel klopt. Op de factuur van beide nummers hoort onder het kopje ‘Abonnement’ deze regel te staan:
 

Wil je de volgende factuur in de gaten houden om te kijken of het daar nu wel op klopt? 
Zo niet, trek hier dan gerust weer aan de bel! 

Beste Sanne,

In antwoord op je vragen:
De factuuradressen van alle 3 (thuis, mobiel 1 en mobiel 2) komen alle 3 overeen.
Het activeren van combi voordelen lukt niet, met de melding dat ik mogelijk al aangemeld ben / ik al voordelen ontvang.

Hierbij een screenshot van de voordelen, zoals vermeld op de KPN website na inloggen op mijn profiel:
 


Screenshot van de factuur van mijn partner (pas verlengt en dus bestaat deze uit 2 delen):
 

 

 

Screenshot van mijn factuur:
 

 

 

Bewijs dat voorheen de belminuten naar mijn partner niet doorgerekend werden:


Factuur 2 februari

 

 

 

Bewijs dat nu ALLES wordt doorberekend (ik bel 80% van de tijd uitsluitend met mijn partner):
 

Factuur 2 mei



Duidelijker kan ik het niet maken… De rest is echt aan jullie...

Reputatie 7
Badge +17

Check, dankje @Cullyn1985! Ik heb op mijn eigen factuur gekeken en bij mij staat dit verbruik ook zo geregistreerd, ook terwijl ik onderling gratis bellen aan heb staan. 

Je kunt het beste in je MijnKPN het verbruik bijhouden. Als je geen onbeperkt bellen hebt dan kun je daar zien hoeveel belminuten je nog hebt. Als test kun je dit controleren, bellen met je partner, even een uurtje wachten voor de zekerheid en dan weer het verbruik controleren. 
Als die op hetzelfde getal staat als voor het gesprek, dan is onderling gratis bellen actief. Als er wel wat belminuten af zijn gegaan, wil je dan je forumprofiel aanvullen met de 06-nummers waar het om gaat?

Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit.

Beste @Sanne van KPN ,

Mijn 06 nummer staat in mijn profiel. 

Met zekerheid kan ik nu al zeggen dat de belminuten gewoon mijn van bundel af gaan. Dit heb ik in de laatste weken regelmatig gecheckt en gezien dat elke keer als ik mijn partner bel, het gewoon van mijn bundel af gaat. 

Misschien helpt dit nog; ik heb ook sinds kort een duo-sim. Dus bereikbaar op een 2e toestel wanneer ik het hoofd toestel op vliegtuigmodus zet.

Beste @Sanne van KPN,

Lukt het om een stap verder te komen inmiddels?

Reputatie 7
Badge +17

Dankje @Cullyn1985! Yes, het lukt. 😄 

Ik zie voor beide nummers ook de voordelen actief, maar zie inderdaad ook dat voor jouw nummer het bellen wel uit de bundel gaat. 
Ik heb daarom een ticket aangemaakt voor de afdeling die over de voordelen gaat. Zij gaan dit doornemen en nemen binnen 5 werkdagen contact met je op. 🙂

Hopelijk hebben zij het snel opgelost. Laat je het weten?

Reageer