Beantwoord

Ik zou ESPN gratis krijgen en HBO zou automatisch stoppen

  • 12 February 2023
  • 19 reacties
  • 136 keer bekeken

ESPN zou ik gratis krijgen en HBO zou automatisch stoppen

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 February 2023, 08:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dick D ,

De zender ESPN (1) zit inderdaad gratis in jouw pakket op nummer veertien. Het complete ESPN-pakket krijg je met de huidige abonnementen nooit gratis. Alleen nog maar als je een oud abonnement hebt wat gebaseerd is op KPN Compleet. 

De actie drie maanden gratis HBO moet jezelf op tijd uitzetten. Dat was van tevoren al duidelijk gemaakt. Eigenlijk heb je drie maanden terug jouw abonnement uitgebreid met HBO waarbij de eerste drie maanden gratis waren. Maar op zich weinig aan de hand: zet het nu uit via MijnKPN en het wordt per onmiddellijk verwijderd bij jou. 

Hallo ik heb vlak voordat je jouw bericht stuurde HBO en ESPN al uitgeschakeld.

Er zijn nu wel een bedrag van 12,99 afgeschreven en een bedrag van 7,99.

Dit geld wil ik uiteraard terug gestort hebben.

ESPN krijg ik al jaren gratis op meerdere zenders. Dat krijg ik altijd wanneer ik een nieuw contract afsluit.

Deze keer is dat verkeerd in het systeem gezet waardoor ik opeens wel 12,99 betaal.

En toen ik HBO voor 3 maanden afsloot kreeg ik daarbij de melding dat het automatisch zou stoppen na 3 maanden. Dus beide bedragen wil ik wel gewoon terug hebben.

Reputatie 7
Badge +28

Je krijgt de vooruit betaalde premie vanaf vandaag/morgen tot het einde van jouw factuurperiode automatisch terug via de volgende factuur. Dat wordt automatisch verrekend. 

Dus als ik het goed begrijp dat krijg ik de 12,99 en de 7,99 vergoed/verrekend op de volgende factuur?

En de 5 euro entertainment korting is nu ook stop gezet zie ik net. Ik wil de entertainment korting natuurlijk wel gewoon behouden. Kun jij die voor mij activeren?

Reputatie 7
Badge +28

En als je goed had opgelet, dan had je het kunnen weten. Overigens ben jij echt niet de enige: zoek in dit forum maar eens op gratis HBO en je komt een hele reeks topics tegen van klanten die het niet goed begrepen hadden. 
 

Zelf doe ik nooit mee aan dit soort actie’s. Er wordt gewoon gegokt dat jij het abonnement na drie maanden niet gaat uitzetten. Ik hou niet van dat soort klantenwerving. 

Ik ben echt in de overtuiging dat er bij stond '’'wordt automatisch stopgezet na 3 maanden". Maar waarschijnlijk dat er stond "wordt automatisch verlengd na 3 maanden". Maar dat betekend wel dat mensen achteraf het gevoel hebben er ingeluisd te zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Dus als ik het goed begrijp dat krijg ik de 12,99 en de 7,99 vergoed/verrekend op de volgende factuur?

En de 5 euro entertainment korting is nu ook stop gezet zie ik net. Ik wil de entertainment korting natuurlijk wel gewoon behouden. Kun jij die voor mij activeren?


Wat je terugkrijgt is afhankelijk van het aantal dagen wat er nog over is van de factuurperiode. Als de periode inmiddels loopt, betaal je uiteraard wel voor de dagen die al voorbij zijn. Dat lijkt me toch duidelijk? 

Wat betreft entertainmentkorting: Die krijg je als je KPN-thuis combineert met één van de tien mogelijke entertainmentpakketten. Hou je na het uitzetten van HBO nog een ander pakket over? (Zie schema hieronder) Bel dan morgen even naar 0800-0402 en het wordt direct weer aangezet. 
 

Eigenlijk hoor je die entertainmentkorting automatisch toegewezen moeten houden als je ook een ander entertainmentpakket hebt, maar dat is bij jou kennelijk niet goed gegaan. 



Overigens is het pluspakket wel gratis zolang je ook een mobiel abonnement hebt. 

Maar ik zit nu nog met de entertainment korting van 5 euro. Kan die weer geactiveerd worden?

Bedankt voor het schema. Ik heb ook Netflix.

Dus nu ESPN en HBO op dit moment uitgeschakeld is kan ik wel weer entertainment korting aanvragen morgen?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, Zie mijn reactie hierboven.

Eigenlijk hoor je die entertainmentkorting automatisch toegewezen moeten hebben, maar dat is bij jou kennelijk niet goed gegaan. 

Thanks! Fijne dag

Reputatie 7
Badge +28

Graag geholpen en succes morgen met het regelen van de entertainmentkorting. 👍🏽

kosten espn en hbo onterecht zomaar gefactureerd

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Kosten ESPN en HBO onterecht zomaar gefactureerd.

 

Afgelopen zondag is mij door een super user verteld dat ik de kosten van 12,99 en 7,99 retour krijg. Dit verrekend op de volgende factuur. Kunt u zien dat dit inmiddels is doorgegeven aan de juiste afdeling?

 

Admin: meeverplaatst

Ik heb een contract gebaseerd op KPN-compleet. Hierdoor heb ik al geruime tijd alle zenders van ESPN gratis.

 

Afgelopen maand ging de facturatie fout. ESPN en ook HBO werden zomaar opeens gefactureerd.

Ik heb hierdoor afgelopen maand 13 februari eerst alles moeten uitschakelen volgens de super user van het forum.

 

De gefactureerde kosten van 12,99 en 7,99 worden nu eerst vergoed, verrekend op de volgende factuur.

Maar als ik ESPN weer zelf inschakel zal dit natuurlijk weer gefactureerd worden.

 

Dus mijn vraag/verzoek is om mij weer als KPN-compleet in het systeem te zetten zodat ik ESPN weer helemaal gratis heb. Want ik ben gewoon een KPN-compleet klant.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic. Het is niet nodig om meerdere topics over hetzelfde aan te maken

Reputatie 7
Badge +28

Kosten ESPN en HBO onterecht zomaar gefactureerd.

 

Afgelopen zondag is mij door een super user verteld dat ik de kosten van 12,99 en 7,99 retour krijg. Dit verrekend op de volgende factuur. Kunt u zien dat dit inmiddels is doorgegeven aan de juiste afdeling?

 

Admin: meeverplaatst

 

Dat heb ik niet verteld. Maar wel dit : 

Je krijgt de vooruit betaalde premie vanaf vandaag/morgen tot het einde van jouw factuurperiode automatisch terug via de volgende factuur. Dat wordt automatisch verrekend. 

 

Dan heb ik dat verkeerd begrepen en is het ontzettend goed van me dat ik weer contact opneem.

Alle kosten zijn namelijk onterecht want ik ben gewoon een KPN-compleet klant

Dus 12,99 en 7,99 eraf en gewoon vergoed. En ESPN weer volledig gratis in het systeem zetten

Ik hou de boel nu wel even strak en kort