Beantwoord

Kan automatisch MB's delen niet stoppen

  • 1 April 2023
  • 10 reacties
  • 103 keer bekeken

Beste moderator,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuw telefoonnummer (oude nummer is omgezet in een nieuw nummer).

Ik stuurde altijd automatisch mb's naar het oude nummer en nu krijg ik die automatische deling niet ongedaan. En mede hierdoor kan ik geen mb's sturen naar mijn nieuwe nummer. Ik heb hierover al 3x contact gehad met de klantenservice via de telefoon maar die hebben mij tot op heden niet kunnen helpen om het oude telefoonnummer verwijderd te krijgen voor automatische deling.

Kunnen jullie hierbij helpen?

Bedankt!

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Sabineh 15 April 2023, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Sabineh . In het Automatisch MB's delen topic staat uitgelegd hoe je dit zelf kan aanpassen.  Hoe gaat dat als je dit probeert? Krijg je foutcodes? Alle info is welkom. 

Hoi @Erwin_ ,

Mijn oude telefoonnummer verschijnt niet onder de tab "automatic" dus ik kan hiervoor automatisch delen niet uitschakelen. 

Mijn nieuwe telefoonnummer daarentegen verschijnt wel onder het tabje "automatic", maar als ik dan verder ga en op "save" klik dan krijg ik een foutmelding: "Unfortunately something went wrong, try again later"

Ik vermoed dat de foutmelding dus te maken heeft omdat mijn oude nummer er ook nog in staat om automatisch mb's mee te delen.

Ik denk dat het systeem niet berekend is op nummer wijzigingen waardoor er nu een technisch probleem is ontstaan. 

Graag hulp, want ik loop hier nu al maanden mee. 

Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +15

@Sabineh Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen, en hier een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en controleren hoe dit zit! 

Hoi @Rutger_ ,

Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld.

Laat maar weten indien je nog extra info nodig hebt.

Alvast bedankt!

Sabine

Reputatie 7
Badge +15

@Sabineh Beide nummers zijn wel gekoppeld aan dezelfde KPN ID. 

Heb je een mogelijkheid om de producten te ontkoppelen en hierna weer te koppelen in MijnKPN? 

Voor het ontkoppelen kun je de volgende stappen volgen: 

Stappen:

  1. Open de app
  2. Log in met het KPN ID, cijfercode of face ID
  3. Selecteer product (Mobiel of Internet) dat ontkoppeld dient te worden
  4. Selecteer "Meer opties bekijken"
  5. Selecteer "Abonnement"
  6. Selecteer onderaan de pagina "Dit abonnement verbergen"
  7. Bevestig de pop-up "Weet je zeker..." met de keuze "Verbergen"

Hierna kun je dan opnieuw koppelen. 

Kun je laten weten of het daarna wel lukt om MB's te delen?

Beste @Rutger_ ,

Het gaat om het ontkoppelen van een oud telefoonnummer en die is niet (meer) zichtbaar in de mijn kpn app, behalve iedere maand bij mb's delen onder het tabblad "recent" en waar dan staat dat mb's delen mislukt is met de weergave van het oude telefoonnummer. 

Ik heb voor de vorm je instructie gevolgd en het abonnement verborgen en opnieuw gekoppeld, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik krijg nog steeds een foutmelding wanneer ik "automatisch" mb delen wil instellen.

Groeten, 

Sabine

Reputatie 7
Badge +15

@Sabineh Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's. 

Ik weet zelf niet precies wat er misgaat. 

Zij koppelen dit normaal gesproken ook terug. Mocht ik eerder iets horen zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 

@Rutger_ ,

Bedankt voor je inzet. Ik wacht de reactie van jou en je collega's af.

Groeten, 

Sabine

Reputatie 7
Badge +15

@Sabineh Klopt het dat mijn collega contact heeft opgenomen en dat het nu goed staat?

@Rutger_ ,

Bedankt voor je bericht. Je collega heeft mij inderdaad gebeld en alles staat nu goed.

Bedankt voor jullie inzet!