Kan ik Multisim nemen met entertainmentkorting?

  • 21 March 2024
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Badge

Vorig jaar ben ik met mijn mobiele abonnement naar een andere provider gegaan, omdat ik Netflix niet meer via KPN kon aftikken (i.v.m. extra leden) en zonder die korting was KPN toch wel erg aan de prijs vergeleken met andere aanbieders.

In de tussentijd heb ik een nieuwe Apple Watch gekocht en als techneut lijkt het mij wel wat om deze ook van een 5G verbinding te voorzien via Multisim. Maar helaas, mijn huidige provider ondersteunt dit niet.

Ik zat daarom te kijken om toch weer terug naar KPN over te stappen, maar een vergelijkbaar abonnement is bij KPN helaas nog steeds 8,00 EUR duurder (en daar komt dan nog de 5 EUR voor Multisim boven op).
Erg veel geld voor iets wat vooralsnog vooral een “gimmick” is (denk ik).

FYI: ik betaal nu 12 EUR/maand voor 24GB + 400 min/sms (maandelijks opzegbaar, ook op KPN netwerk). Bij KPN kost dit. met combivoordeel, momenteel 20 EUR per maand, met iets minder belminuten, maar dat is voor mij geen probleem.

Aangezien ik de huidige opties voor de Entertainmentkorting niet relevant zijn, vroeg ik mij af: is het mogelijk om de Entertainmentkorting toe te passen op de Multisim?
Mocht het nog niet mogelijk zijn, dan lijkt het mij een prima suggestie 😉

Dat zou het gat in ieder geval iets kleiner maken en maakt het overstappen wellicht het overwegen waard.


8 reacties

Multisim is geen entertaiment, dus dat gaat KPN niet doen verwacht ik.

 

Is je vaste aansluiting (internet) thuis wel van kpn? Dan krijg je verdubbeling van de MB's. Dan kan je bijvoorbeeld het abo van 6 GB nemen en dan krijg je 12 GB. Verder nog 2,50 € combikorting op het abonnement. 150 belminuten. € 15,-- per maand.

Onbeperkt bellen náár alle E.U. nummers en NL? Dan komt het op € 16,-- per maand.

Geen vast internet van kpn dan is het 2,50 meer.

 

Andere kortingen/voordelen kun je wachten totdat je een ons weegt. Maar ondertussen kun je die Apple Watch dan alleen via BT gebruiken waardoor je telefoon, nog steeds, in de buurt moet blijven.

Korting op Multisim lijkt me niet te komen. Dat is al laag met € 5 per maand.

 

LET OP.  Een Apple smartwatch kan uitsluitend gekoppeld worden met Multisim aan een Apple iPhone!!

Badge

Is je vaste aansluiting (internet) thuis wel van kpn? Dan krijg je verdubbeling van de MB's. Dan kan je bijvoorbeeld het abo van 6 GB nemen en dan krijg je 12 GB. Verder nog 2,50 € combikorting op het abonnement. 150 belminuten. € 15,-- per maand​​

Zoals in mijn post staat, als ik nu op de KPN site kijk, kost een vergelijkbaar abonnement gewoon 20 euro per maand met combi-voordeel. Goed, ik zou voor een jaar abonnement kunnen gaan, dan kom ik op 18,50 EUR per maand. Dat is nog steeds 6,50 EUR meer dan nu bij de concurrent, dus 11,50 EUR per maand om mijn watch connected te krijgen.

 

Korting op Multisim lijkt me niet te komen. Dat is al laag met € 5 per maand.

Laag? Zou het eerder marktconform noemen. Prijs is identiek aan Odido/Vodafone (bij die laatste de eerste 3 maanden nu zelfs gratis).

 

LET OP.  Een Apple smartwatch kan uitsluitend gekoppeld worden met Multisim aan een Apple iPhone!!

Bedankt voor de reminder, maar daar ben ik mij uiteraard van bewust.

 

N.N. schreef:
Multisim is geen entertaiment, dus dat gaat KPN niet doen verwacht ik.

Ligt denk ik aan je perceptie. Zoals ik al zei, het lijkt mij nu vooral een leuke gimmick, dus voor mij is het vooral entertainment.

Het zou natuurlijk ook prima zijn als ik mijn Netflix weer via KPN kan betalen, met de extra leden. Maar ik vermoed dat dat wellicht bij Netflix ligt en niet bij KPN.

Het zou natuurlijk ook prima zijn als ik mijn Netflix weer via KPN kan betalen, met de extra leden. Maar ik vermoed dat dat wellicht bij Netflix ligt en niet bij KPN.

Dat klopt. Maar helemaal snappen doe ik het niet. Je kan Netflix nu toch gewoon als los abonnement aanhouden, ook als je kpn mobiel hebt.

Bij welke van de dik 20 mobiele providers op het kpn netwerk zit je nu dan?

Zo'n goedkope provider biedt natuurlijk (ook technisch) niet alles aan.

Je koopt een dure Apple smartwatch a ca. € 500, maar wilt niet een paar eurotjes extra per maand uitgeven om die dure gadget optimaal te benutten. Erg Hollandsch. Die Nederlander moppen in België zijn misschien toch geen moppen.

Badge

> Dat klopt. Maar helemaal snappen doe ik het niet. Je kan Netflix nu toch gewoon als los abonnement aanhouden, ook als je kpn mobiel hebt.

Los abonnement kan, maar dan loop ik de €5 entertainmentkorting dus mis. Dit zou anders het gat van €6,50 bijna dichten.

 

> wilt niet een paar eurotjes extra per maand uitgeven om die dure gadget optimaal te benutten

Paar eurootjes is nu dus €11.50, of wel €138 per jaar. En nee, dat is het mij op dit moment niet waard.

Ik heb nu vrijwel altijd mijn mobiel ook bij en vind dit nu geen probleem (misschien dat ik dat anders ervaar als dat niet meer hoeft). Het is dus enkel voor de keer dat ik achter op het land ben en geen wifi meer heb, of tijdens de lunchpauze buiten sta (en m'n telefoon binnen ligt).

Zoals ik al zei, voor mij is het een gimmick. Voor €5 zou ik het overwegen, voor €11.50 niet.

 

Overigens zit ik nu bij Simyo. Was even bang dat ik 5G zou missen, maar heb daar nog geen hinder van gehad. Het enige wat ik bij hen dusver mis is de mogelijkheid tot multi-sim.

Als die krenterige mede users van je nu eens een eigen Netflix abo nemen😁😊🤗. Dan heb jij de jouwe helemaal voor jezelf en kun je het onderbrengen bij kpn. Zelf heb ik Videoland en Viaplay bij kpn waarbij ik al de entertainmentkorting van € 5 krijg. Onderbrengen van m’n Netflix bij kpn is dan ook zinloos.

Voor gebruikers binnen één huishouden (IP) zijn geen mede user abonnementen nodig bij mijn weten.

Badge

Als die krenterige mede users van je nu eens een eigen Netflix abo nemen😁😊🤗. Dan heb jij de jouwe helemaal voor jezelf en kun je het onderbrengen bij kpn.

Tja, dat zijn mijn (schoon)ouders… Toch moeilijk om nee tegen te zeggen 😂

 

Reputatie 7

Welkom op de community @itavero. Zoals al gezegd is is het inderdaad niet mogelijk de Entertainment korting te gebruiken voor Multisim. De beschikbare opties voor die korting kan je hier vinden: KPN entertainment korting en voordelen.

Reageer