Beantwoord

Post ontvangen gratis upgrade internet. Maar tegenstrijdige berichten of het ook kan.

  • 23 December 2022
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Beste,

 

Eind november heb ik post ontvangen dat doordat ik zo’n trouwe klant ben mijn internetsnelheid gratis zou worden geüpgraded naar 100mb/ps. Zelf heb ik altijd 50 mb/ps gehad. Enkele weken later ontving ik weer post dat dit niet mogelijk was met mijn aansluiting oid. 

 

Echter: in mijn account kan ik voor 5 euro p/m mijn internetsnelheid upgraden naar 100mb/ps. Dan vraag ik mij af waarom het “gratis” ineens niet mogelijk is. Telefonisch werd aangegeven door de klantenservice medewerker dat het komt door mijn abonnementsvorm. 

 

Ik kan mij niet voorstellen dat jullie zo'n trouwe klant als ik voor niks blij maken en vervolgens terugkomen op de toezegging. 

 

Graag reactie.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 December 2022, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Welkom, @Snarfy! We hebben inderdaad een selectie aan klanten een verhoging van hun internetsnelheid aangeboden. Bij de meeste klanten was dit een kwestie van een knopje omzetten aan onze kant en klaar. Alleen, er bleken per abuis ook klanten bij te zitten waarbij deze snelheidsverhoging niet kan op de huidige verbinding. Er zou dan eerst pairbonding geactiveerd moeten worden. Hiervoor is een monteursafspraak nodig, en daar hebben we op dit moment niet de benodigde ruimte voor. Jij bent waarschijnlijk een van deze klanten die per abuis de originele brief hebben gekregen, excuses hiervoor.

Hoi Erik,

Dank voor het warme welkom! 
 

Het blijf bijzonder dat er een toezegging word gedaan, welke even snel word teruggedraaid. Een toezegging die ik wel kan activeren in mijn account (4,99 euro p/m extra). Jullie geven tenslotte niet voor niks aan dat ik een maximale Mbit/s van 96 kan halen op mijn adres op jullie website.

Belofte maakt schuld, vind je niet? Als jarenlange trouwe klant is het ook niet ondenkbaar dat er is een monteur langskomt. Regel jij de afspraak? Dan zorg ik voor de koffie!

 

Beste wensen en zie graag je reactie tegemoet.

 

Groeten,

Frans

Badge +19

@Snarfy maar wil je dan ook die extra kosten betalen? Ik vraag me af of pairbonding aangesloten wordt gezien het tekort aan monteurs.  Die kunnen ze beter voor belangrijkere zaken inzetten. 

@Joep1965 

Jij ook een goedemorgen!

Opmerkelijk dat je gelijk naar de kosten kijkt. Vaste klanten hebben namelijk een belangrijke bijdrage in de omzet en de winsten die, als ik de nieuwsberichten goed gelezen heb, steeds meer stijgen.

Dus ja, als mij als Rotterdam wat word toegezegd. Geen woorden, maar daden.

 

Badge +19

@Snarfy ik ben maar een vaste klant hoor maar ik vind wel dat als een moderater zegt er is een fout gemaakt we kunnen dat helaas niet doen dan moet je dat respecteren. Een knop omzetten of een monteur is nogal een verschil.  En monteur zijn schaars.

Reputatie 7

Het blijf bijzonder dat er een toezegging word gedaan, welke even snel word teruggedraaid. Een toezegging die ik wel kan activeren in mijn account (4,99 euro p/m extra). Jullie geven tenslotte niet voor niks aan dat ik een maximale Mbit/s van 96 kan halen op mijn adres op jullie website.

 

Die snelheid is inderdaad haalbaar, als pairbonding wordt geactiveerd. Daarom wordt die snelheid wel weergegeven daar. Maar om die pairbonding te activeren is een monteur nodig. En dan komen we weer terug bij het verhaal van eerder, dat we daar op het moment niet echt de ruimte voor hebben om dat dan te gaan voor deze campagne. Dat is een keuze die we maken. En ik kan me voorstellen dat dit minder leuk is, maar iets anders kan ik er niet van maken. Wellicht dat we later dit jaar het opnieuw aanbieden. Of je zou het in je MijnKPN kunnen aanzetten. Er kunnen dan twee dingen gebeuren: of er komt dan wel een monteur, of de order wordt automatisch geannuleerd omdat we geen monteurs beschikbaar hebben.