Beantwoord

Verlengcadeau is dooie mus

  • 16 February 2024
  • 25 reacties
  • 381 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi,

 

Ik heb vandaag even gebeld met KPN klantenservice en die bevestigden mijn vermoeden: het verlengcadeau van 6 mnd €12,50 gaat mij na die 6 maand  mininaal €5,00 meer kosten, terwijl bij het cadeau staat dat je na de 6mnd je oude bedrag blijft betalen.

 

Aangezien ik dit wel misleidend vindt heb ik dit ook gemaild naar de consumentenbond. Hopelijk vinden zij wel gehoor bij KPN.

 

Gr. Rutger

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 February 2024, 13:03

Bekijk origineel

25 reacties

Success er mee, het is of een cadeau of korting, de waarde daarvan hoeft niet per se gelijk te zijn @RutgerDOW 

Reputatie 7
Badge +6

@RutgerDOW laat dan ook even weten wat de reactie is van de Consumentenbond. Ben zeer benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RutgerDOW , Het is zelfs minimaal 7,50 meer na zes maanden. Maar dat staat toch duidelijk vemeld? De normale prijs voor internet begint bij 42,50 per maand. Wil je ook TV (12,50), dan begint de prijs zonder de tijdelijke korting bij 55,00 per maand.   

 

Reputatie 2

@Noordzee  dit is letterlijk wat er in de mail van kpn staat die ik heb ontvangen:

 

Blijven loont, pak nu je voordeel!
Blijf lekker zitten
Want bij ons geniet je van razendsnel internet én tv. En met onze deal voor jou als vaste klant zit je straks nóg lekkerder. Pak nu maanden 12,50 korting vanuit je luie stoel.
 
6 maanden 12,50 korting
    Je verlengt je abonnement met 2 jaar
     Je abonnement blijft hetzelfde
     Heb je combivoordeel? Dat behoud je gewoon. Win-win!
 
En dat wordt dus niet waargemaakt, bevestigd door kpn klantenservice.
klantenservice kon verder ook niet voor mij regelen. Dan maak je wat mij betreft niet waar wat je zegt.

Die twee jaar.... Pfff dat zijn 2 prijsverhogingen in de nep categorie 'inflatiecorrectie'. Hou daar ook rekening mee. Zelf verleng of stap ik over rond juni/juli. Met maximaal 1 jaar. 

Reputatie 7
Badge +28

@RutgerDOW

Betaal je nu meer dan 42,50 voor internet en 12,50 voor TV? Dat zijn de laagste prijzen zonder de 12,50 korting. Betaal je meer, dan heb je kennelijk aanvullende diensten afgesloten. 

Die kun je terugvinden in het schema hieronder. Na de zes maanden korting, kun je nooit lager uitkomen dan deze prijzen. 
 

 

Reputatie 2

de combikorting komt te vervallen als ik inga op het aanbod, terwijl dit wel in de mail staat.

tv komt erbij, en die heb ik nu inclusief, en opnemen stond niet in de berekening, dus die heb ik erzelf aan toegevoegd. dus ivp 12,50 krijg ik 2,50 korting de eerste 6 maanden om vervolgens 10 euro per maand meer te gaan betalen. Dat is een verhoging van meer dan 14%. Nou, dank je de koekoek.

Reputatie 7
Badge +28

OK @RutgerDOW ,

Het ziet er wat vreemd uit bij jou, want je betaalt veel te veel voor internet (54,90!).

Je kunt jouw abonnement veel goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

 

En in de herhaling: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vindt je in dit overzicht: 

 

Reputatie 2

Ik betaal nu 54,90 voor internet + tv. En daarnaast nog 5 combivoordeel, dus 49,90.

Uit uw overzicht is dit 42,50 + 12,50 = 55,00

Reputatie 2

en dit is wat de kpn aangeeft als ik inga op het verleng aanbod:

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi,

 

Ik heb vandaag even gebeld met KPN klantenservice en die bevestigden mijn vermoeden: het verlengcadeau van 6 mnd €12,50 gaat mij na die 6 maand  mininaal €5,00 meer kosten, terwijl bij het cadeau staat dat je na de 6mnd je oude bedrag blijft betalen.

 

Aangezien ik dit wel misleidend vindt ...

Dit is geen misleiding, dit is gewoon marketing. 

Reputatie 7
Badge +28

Na zes maanden zou de prijs moeten zijn : 

42,50 Internet 100/100

12,50 TV 

4,99 Opnemen 

2,50 Vaste Telefoon 

12,99 ESPN 

+++++++++++

75,48 Totaal 

Ik zie bij jou een lager bedrag staan (72,88), dus je hebt om voor mij onduidelijke redenen alsnog een lagere prijs dan de gangbare prijs. 

Heb je een mobiel abonnement? 

Dan gaat er nog 5,00 entertainmentvoordeel af van ESPN en krijg je ook het pluspakket gratis. 

Dan zou het worden : 

70,48 

 

Maar de prijs na combivoordeel vindt je nooit in jouw contract omdat je die korting alleen maar krijgt zolang je een mobiel abonnement hebt.  

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? De factuurregels? Dan weten we waar we over praten.

€ 54,90 voor internet en tv is niet veel, daar valt niet veel mee te winnen bij verlengen. Is het nog een oud Telfort abonnement ofzo?

Reputatie 7
Badge +24

 

Er is maar 1 ding bij KPN Thuis wat € 4,99 kost. Dat is los opnemen. 2 x € 4,99 in dezelfde kolom kan niet.

Reputatie 7
Badge +28

@Nick83 

Je moet ook niet uitgaan van dat excel-sheetje, maar van de schermafdruk : 

en dit is wat de kpn aangeeft als ik inga op het verleng aanbod:

 

 

Reputatie 2

ik heb het zojuist nog weer even gecontroleerd.

 

Enige verschil is nu die combivoordeel van 5,- (op mijn factuur) die ik niet terug zie in het verlengcadeau.

ik heb echter op mijn kpn mobiele factuur ook nog een combivoordeel van 2,50

Klantenservice gaf aan, toen ik belde, dat die 5,- komt te vervallen als ik inga op het verleng aanbod.

Dus dat zou betekenen dat ik over 2 jaar daarmee 45 euro duurder uit ben ipv 6*12,5 korting die mij wordt geschetst.

Dat is nog steeds een dooie mus.

Reputatie 7
Badge +28

Nee @RutgerDOW ,

In het verlengaanbod wordt het Combivoordeel van 5,00 niet genoemd omdat dat alleen maar van toepassing is zolang je een mobiel abonnement hebt. 

Maar als je dat mobiele abonnement hebt, ga je dus na zes maanden gewoon 72,88 minus 5,00 = 67,88 betalen. En dat komt precies overeen met jouw huidige abonnement.

 

Klantenservice gaf aan, toen ik belde, dat die 5,- komt te vervallen als ik inga op het verleng aanbod.

 

Dat verhaal van de klantenservice klopt niet. 

 

 

ik heb echter op mijn kpn mobiele factuur ook nog een combivoordeel van 2,50

 

 

Er verandert niets aan jouw mobiele abonnement. Daar blijf je dus gewoon de 2,50 combivoordeel houden. 

 

Conclusie : Het aanbod van KPN klopt gewoon. 

 

Aangezien ik dit wel misleidend vindt heb ik dit ook gemaild naar de consumentenbond. Hopelijk vinden zij wel gehoor bij KPN.

 

Gr. Rutger

Ik zou je willen adviseren om hun nogmaals te mailen en jouw klacht daar in te trekken.  

Reputatie 7
Badge +24

Ingewikkeld allemaal...

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

Je moet ook niet uitgaan van dat excel-sheetje, maar van de schermafdruk : 

en dit is wat de kpn aangeeft als ik inga op het verleng aanbod:

 

 

Waarom staat hier het combivoordeel niet in?

Omdat KPN rekent in bruto bedragen in een offerte exclusief eventuele recht op (combi)kortingen.

Dat recht op (combi)kortingen wordt beoordeeld bij het maken van de factuur en zie je op je factuur weer terug @Nick83 

Reputatie 7
Badge +24

Omdat KPN rekent in bruto bedragen in een offerte exclusief eventuele recht op (combi)kortingen.

Dat recht op (combi)kortingen wordt beoordeeld bij het maken van de factuur en zie je op je factuur weer terug @Nick83 

Als je je als nieuwe klant aanmeld op de homepage van KPN, dan staat het combivoordeel er wel gewoon bij. Dus dat het er hier niet bij staat vind ik verwarrend. 

Reputatie 2

Omdat KPN rekent in bruto bedragen in een offerte exclusief eventuele recht op (combi)kortingen.

Dat recht op (combi)kortingen wordt beoordeeld bij het maken van de factuur en zie je op je factuur weer terug @Nick83 

Als je je als nieuwe klant aanmeld op de homepage van KPN, dan staat het combivoordeel er wel gewoon bij. Dus dat het er hier niet bij staat vind ik verwarrend. 

 

Dat maakt het allemaal nog ingewikkelder….

 

Als hier gezegd wordt op forum dat ik voordeel blijf behouden, maar klantsenservice zegt van niet (zelfs niet toen ik daar expliciet naar vroeg….)

 

Voor nu ga ik er toch uit van wat klantenservice mij zegt en niet 'iemand' hier op het forum.

 

Ik heb contact gehad met consumentenbond en zij hebben een overeenkomst met kpn dat zij rechtstreeks overleg hebben over klachten. Mijn klacht gaat hierin mee en ik wordt op de hoogte gehouden van de reactie van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Ik vind het ook een beetje vreemd dat er geen gratis pluspakket bij staat. Want volgens mij is dat tegenwoordig op gewoon alle KPN abonnementen gratis als je een mobiel abonnement hebt.

Dacht ik…

Vroeger kon dat ook nog omgeruild worden voor gratis ESPN. Wat voor Rutger interessant zou zijn.

Maar sinds dat het combivoordeel van 5 euro bestaat is dat niet meer zo.

Reputatie 7
Badge +24

Een nieuwe klant die dezelfde onderdelen zou kiezen als dat u heeft zou dit gaan betalen:

U kunt dit ook krijgen. Dan moet u niet uw huidige abonnement verlengen. Maar het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dan krijgt u ook de nieuwe TV+ ontvanger. De SuperWiFi's die hier in dit plaatje staan krijgt u niet, dat krijgen alleen nieuwe klanten. 

Ow... ik zie nu ook "24 maanden" staan op dat verlengaanbod. Ook nog een dingetje om rekening mee te houden. Wil je dat wel?

Reputatie 2

Ik ben teruggebeld door aardige kpn medewerker en hij gaf aan dat al mijn kortingen zouden blijven bestaan, maar dat de voorbeeld berekening op de website dit niet liet zien.

Het is in werking gezet, en op de daaropvolgende factuur was alles kloppend. Dus bestaande kortingen zijn gebleven en de extra korting erbij.

Reageer