Beantwoord

Voordelen gestopt! Dit zonder enige vorm van communicatie. Hoe kan dat?

  • 5 September 2022
  • 11 reacties
  • 133 keer bekeken

Voor de tweede keer een mail gehad dat onze voordelen gestopt zijn. 

 

Zojuist contact opgenomen met de klantenservice en het blijkt dat KPN medewerkers ten onrechte korting verleend hebben wat KPN nu ZONDER enige vorm van communicatie aan het terugdraaien is. Wat ik helemaal onbeschoft vind is dat naast dat de korting is vervallen er nu ook € 5 extra in rekening wordt gebracht om de korting terug te vorderen! 

 

Wij zijn vorig jaar na telefonisch contact met een medewerker met een vraag over Spotify in overleg met één van jullie medewerkers geswitched naar het Hussel gebeuren. Dat zou iets voordeliger zijn in combinatie met de entertainment korting. Deze korting zouden we krijgen omdat we ook een aantal Symio abonnementen hebben.

 

Een half jaar gelden waren de voordelen al een keer gestopt maar dit werd teruggedraaid na contact met de klantenservice en nu dit verhaal.  We zijn nu dus en duurder uit, hebben geen pluspakket meer en er wordt zonder overleg ook €5 per maand teruggevorderd???  De oorzaak ligt hier duidelijk bij KPN waar medewerkers blijkbaar niet weten wat ze verkopen en hoe het nieuwe Hussel gebeuren werkt.

 

Belachelijk dit, wanneer dit niet fatsoenlijk wordt opgelost gaan wij overstappen.

icon

Beste antwoord door HansaanZet 5 September 2022, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi, ben met je eens dat er tevens een mailtje gestuurd had mogen worden met uitleg.

Update. Je zou wel een mail gehad moeten hebben. Is het juiste e-mail adres bij kpn vermeld bij je abonnement? Of is 't misschien in spam terecht gekomen?

Heb je ook minstens één mobiel abonnement bij kpn? Zo nee, dan heb en had je inderdaad geen recht op oa gratis pluspakket en entertainmentkorting.

En als dat het geval is dan heb je i.i.g. maanden te weinig betaalt dan wat je had gemoeten. Wat kpn NIET terugvorderd. 

Onterechte korting wordt niet (meer) weer aangezet. Ook dat was een fout.

Heb je wel een mobiel abonnement bij kpn dan gaat hier wat mis. Maar dat denk ik niet. Prepaid telt niet mee.

Geen mobiel bij KPN, ook nooit gehad. Enkel Symio. Door de KPN medewerkers werd aangegeven dat dit ook meetelde voor de korting.

 

Op onze factuur nu staat het volgende, wat door de medewerker van de klantenservice werd bevestigd als terugvordering van de onterechte korting:

Oud:

Nieuw:

 

Zie trouwens dat het pluspakket er nog wel op staat….

Mailadres is bekend. Enige wat ik vernomen heb is dat onze voordelen zijn gestopt zonder enige verdere vorm van uitleg.

 

Ik zie dat gratis pluspakket en Hussel entertainmentkorting tot en met 2 september was.

En bij mijn weten zitten er via Simyo ook voordelen aan vast. Helaas is de website van Simyo hier erg ondoorzichtig op.

Waarschijnlijk dat een kpn moderator, die hier nog komt, daar meer over weet of kan (laten) uitzoeken. (wachtrij helaas 3 dagen). Staan je gegevens al in je forumprofiel voor de moderator?

Reputatie 7
Badge +28

Geen mobiel bij KPN, ook nooit gehad. Enkel Symio. Door de KPN medewerkers werd aangegeven dat dit ook meetelde voor de korting.

 

Op onze factuur nu staat het volgende, wat door de medewerker van de klantenservice werd bevestigd als terugvordering van de onterechte korting:

Oud:

Nieuw:

 

Zie trouwens dat het pluspakket er nog wel op staat….

Hou er maar rekening mee dat het pluspakket er ook nog vanaf gaat. Dat krijg je ook alleen maar gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 

 

Pleister op de wond : 

Je kunt je wel aanmelden voor Simyo Compleet :

https://www.kpn.com/compleet/simyo.htm

Onderstaand de mail zoals ik die ontvangen heb op 4 augustus 2022 van campagne@kpn.com. Bij mij stoppen de kortingen dus per 1 september, echter het pluspakket is hier ook nog steeds ongewijzigd. 

 

Dank voor de kopie van de mail, dat verduidelijkt het een en ander inderdaad. Er zijn overigens echt geen mails in het spamfilter beland hierover. De enige mail is geweest dat onze voordelen zijn gestopt en nu ineens de factuur € 10,- hoger is.

Symio dubbele data hadden we al.

Wat zuur blijft is dat we eigenlijk destijds beter bij het oude contract hadden kunnen blijven dus en niet naar Hussel hadden moeten gaan. Jammer dat jullie medewerkers niet over de juiste informatie beschikken om te adviseren hierover. Vandaag bij de klantenservice hetzelfde verhaal. Daar werd aangegeven dat de €5 op de factuur een terugvordering zou zijn van de verleende korting.

Gegevens toegevoegd. Wacht even reactie af dan. Bedankt.

 

Ik heb inmiddels wel gevonden dat je bij Simyo bij combi met vast kpn een verdubbeling van je mobiele bundel krijgt.

https://www.simyo.nl/blog/telfort-simyo-compleet/

Er horen geen voordelen op de vaste aansluiting bij. Die lijken dus nu, terecht, uitgezet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @KPNKlant369, ik begrijp heel goed dat je baalt.  Je bent meer kwijt. Je verliest jouw entertainmentvoordeel. :( Deze heeft onterecht aangestaan. Dit is rechtgezet hier zoals ook al hierboven gezegd. Verder ben je dus nog Simyo Compleet, want je ontvangt nog dubbele date. Ga je nou ook over met jou mobiel naar Hussel dan krijg je wel alle Husselvoordelen. 

Het is me nu duidelijk maar vind dit wel een beetje twijfelachtig handelen. Mensen overhalen om naar een andere contractvorm (Hussel) te gaan met de belofte vn de hier besproken voordelen zodat het maandbedrag gelijk zou blijven. Dit is na een half jaar ook nog eens verlengd (toen waren de voordelen er ook al een keer af) en dan nu de voordelen alsnog terugdraaien. Als je zo groot als KPN bent kunnen dit soort dingen blijkbaar gewoon.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je baalt, je hebt alleen een korting gehad die je niet had mogen krijgen in eerste instantie. Deze is rechtgezet. Je was dus al die tijd goedkoper uit dan de bedoeling.