Vraag

Wat gebeurt er met mijn voordelen als ik mobiel overzet naar Simyo?

  • 18 November 2023
  • 12 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb op dit moent alles bij KPN: internet, tv en bellen thuis en 2 mobiele sim-only abonnementen.

Dit gehele pakket komt oorspronkelijk nog vanuit jarenlange Telfort abonnementen en alles is door de contractduur heen, dus maandelijks opzegbaar.

Regelmatig houd ik mijn abonnementen aan tegen andere opties binnen KPN maar ook daarbuiten. Ik heb het idee, dat komende van Telfort, er de nodige kortingen zijn toegepast, waardoor ik bij andere aanbieders niet goedkoper uitkom voor het toaalpakket.

Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje de draad kwijt hoe mijn abonnementen in elkaar steken. Soms hoor ik wel eens dat je ondertussen een volwaardig KPN abonnement kunt hebben, maar dat het ook mogelijk is dat het nog altijd een soort van ver-kpn't Telfort abonnement is.

Nu ben ik eens aan het kijken of het interessant kan zijn om de mobiele abonnementen over te zetten naar Symio. Met de verdubbeling vanwege mijn KPN thuis abonnement kan ik vermoedelijk wel twee mobiele abonnementen vinden die bij elkaar best een aantrekkelijk bedrag schelen met mijn huidige mobiele KPN abonnementen.

Maar wat zijn de gevolgen voor mij KPN thuis producten? Ik kan natuurlijk altijd bellen met KPN, maar vind het ook wel fijn als ik op mijn gemak vanachter mijn computer zelf één en ander op een rij kan krijgen en kan kiezen.

 

Mijn thuis abonnement is als volgt opgebouwd. Vaste telefoon mag van mij weg, maar als ik die verwijder, wordt mijn maandbedrag er niet goedkoper van!

 

 

Bij mijn mobiele abonnementen beschikt er eentje over data, welke ik deel met de andere. Bij elkaar zit daar sinds kort totaal 50 GB per maand bij, omdat dit sinds van de week verdubbeld is. 

 

 

 

 

Is het zo te vertellen welke gevolgen het overstappen naar Symio zou hebben voor mijn thuis producten van KPN?

Verlies ik dan alleen het combi voordeel? De andere €4 korting komt volgens vanwege het overgaan van Telfort naar KPN…..


12 reacties

Als je naar Simyo gaat vervallen voordelen met een oud Telfort abonnement. Telfort heeft alleen voordelen met een kpn abonnement.

Dus bovenstaande Telfort abonnement wordt dan meteen 5 euro duurder. Dat voordeel vervalt. Maar dan heb je denk ik ook geen voordeel van overstappen naar Simyo met mobiel.

Ook krijg je bij Simyo met een Telfort thuis abonnement geen verdubbeling van data.

Reputatie 3
Badge

Dank je voor je reactie! Ik vermoedde al dat ik niet overhaast moet beslissen!

Wat ik me altijd afvraag: hoe lang blijft dit een "Telfort" abonnement? Zolang ik niets wijzig? Of wordt dat op een gegeven moment aangepast? Als dit nog steeds een Telfort abonnement is, dan is dit al best lang sinds Telfort verdwenen is....

 

 

Het blijft een Telfort abonnement zolang jij niet verlengt naar een kpn abonnement.

Het kan wel zijn dat over enkele jaren kpn je gedwongen overzet naar het abonnement wat dan mogelijk is.

Reputatie 3
Badge

Maar is mijn abonnement dan nog altijd een "Telfort/KPN" abonnement?

In de voorwaarden lees ik dat je geen combivoordeel kunt krijgen op een oud-Telfort abonnement, maar op de facturen van zowel het thuis abonnement alsook beide mobiele abonnementen worden gewoon combivoordeel kortingen gegeven.

 

Dat zijn de combivoordelen volgens het Telfort voorwaarden. Daarvoor is wel een kpn mobiel abonnement nodig.

Bij en met Simyo zijn er GEEN voordelen met een TFT thuis abonnement. Wel met een kpn thuis abonnement.

Reputatie 3
Badge

Dank je weer voor je snelle antwoord en sorry voor de vele vragen, maar persoonlijk vind ik het best verwarrend sinds Telfort niet meer bestaat.

Als ik u goed begrijp, zouden mijn mobiele abonnementen dan ondertussen wel al kpn zijn?

En niet dat ik hem direct al zou willen, maar om het thuis abonnement over te zetten naar kpn zou ik moeten verlengen? Die optie kan ik niet vinden in de app of op de website, wel aanpassen. Maar ik heb de internet snelheid al eens aangepast en dat heeft het type abonnement dus blijkbaar nog niet aangepast.

Als ik u goed begrijp, zouden mijn mobiele abonnementen dan ondertussen wel al kpn zijn?

Als die nog onder Telfort afgesloten zijn zijn het GEEN kpn abonnementen. En derhalve nog steeds de oude Telfort voorwaarden.

KPN was al sinds 2005 100% eigenaar van Telfort; in gebruik als budget provider (met oa kleiner basispakket tv). Sinds enkele jaren is Telfort opgeheven voor nieuwe abonnementen. Maar de oude gaan door ook al 'bestaat’ Telfort niet meer als los bedrijf. Totdat de gebruiker, jij dus, deze abonnementen verlengt met een écht kpn abonnement. Zowel vast als mobiel.

Reputatie 5
Badge +3

Ik ben net van KPN-mobiel naar Simyo mobiel gegaan.  Bij een KPN thuis abbo krijg je daar dubbele data.

Dus van 300min/4Gb naar Onbeperkt/20Gb voor bijna €8,5 goedkoper (pre Black Friday en het KPN 18,50 abbo). Wel mijn Plus pakket kwijt, maar ach die 5 zenders die ik zelden bekeek. Bij 2 abbo's tikt het toch wel aan.

Je kunt beter elk jaar/2 jaar met Black Friday switchen, dan blijven zitten bij een provider. En met mobiel alleen Sim Only doen. Toestellen zijn in deze periode goedkoper, vooral als je buitenlandse opties hebt. 

Reputatie 3
Badge

Ik ben net van KPN-mobiel naar Simyo mobiel gegaan.  Bij een KPN thuis abbo krijg je daar dubbele data.

Dus van 300min/4Gb naar Onbeperkt/20Gb voor bijna €8,5 goedkoper (pre Black Friday en het KPN 18,50 abbo). Wel mijn Plus pakket kwijt, maar ach die 5 zenders die ik zelden bekeek. Bij 2 abbo's tikt het toch wel aan.

Je kunt beter elk jaar/2 jaar met Black Friday switchen, dan blijven zitten bij een provider. En met mobiel alleen Sim Only doen. Toestellen zijn in deze periode goedkoper, vooral als je buitenlandse opties hebt. 

Dat was mijn idee ook maar heb jij een kpn of een Telfort-kpn thuis abonnement?

Het is mij namelijk nog steeds niet duidelijk of ik nog op een Telfort abonnement zit of ondertussen op een volledig kpn abonnement (wellicht vanwege mijn verhuizing eerder dit jaar).

Ik had ooit eens gelezen dat je dat kon zien aan het abonnementsnummer. Een Telfort versie zou beginnen met TFT, maar gek genoeg kan ik het nummer nergens vinden.…

 

Edit: ik zie net een 14-cijferig abonnementsnummer, niet beginnend met TFT..... Toch kpn dus?

Dan zou ik volgens bovenstaande factuur wel de 5 euro korting van het combivoordeel verliezen?

Geen idee wat die andere, 4€, korting vandaan komt. Ik meen dat dat ook met de overgang van Telfort naar kpn te maken had …

 

Ik kan met mijn mobiele abonnementen bij Simyo €15 per maand omlaag, afhankelijk wat ik verlies bij het thuis abonnement toch interessant!

Het abonnementsnummer voor televisie is altijd 14 cijfers. Via kpn, xs4all en telfort. 

Het is wat anders dan het klantnummer ​​​​​​. 

Voor dubbele data bij Simyo moet je een écht kpn thuis abonnement hebben. Met een TFT abonnement geen verdubbeling. 

Een écht kpn thuis abonnement valt natuurlijk ook te regelen. En heb je dan weer voordeel van bij Simyo. 

Reputatie 3
Badge

Het abonnementsnummer voor televisie is altijd 14 cijfers. Via kpn, xs4all en telfort. 

Het is wat anders dan het klantnummer ​​​​​​. 

Voor dubbele data bij Simyo moet je een écht kpn thuis abonnement hebben. Met een TFT abonnement geen verdubbeling. 

Een écht kpn thuis abonnement valt natuurlijk ook te regelen. En heb je dan weer voordeel van bij Simyo. 

Maar kan ik dan nergens aan zien of ik nu een TFT of KPN abonnement heb?

Begin dit jaar ben ik verhuisd en toen was me dit ook al niet duidelijk. Bij verhuizing zou ik naar een KPN abonnement overgezet worden en mijn maandkosten daarmee veranderen. Dat laatste is echter niet gebeurd, dus was het mogelijk al een KPN abonnement?

Jij hebt me toen op het forum ook geholpen:

Wijzigt mijn contract bij verhuizing?

 

Overigens wordt er op mijn oudere facturen uit 2020 gesproken over "TFT internet en interactieve TV" en tegenwoordig staat daar alleen "internet en interactieve TV".

Dan nog iets: op de facturen van mijn mobiele abonnementen wordt gesproken over hussel voordelen. Als ik het goed heb, heb je voor hussel voordelen minimaal een KPN thuis internet abonnement nodig.

Alles bij elkaar klinkt het voor mij dan dat ik toch al een echt KPN thuis abonnement heb, of is die conclusie niet vanzelfsprekend?

Bij oude voormalige Telfort abonnementen staat er TFT. Ook om aan te geven dat ze nog onder dié voorwaarden vallen.

Bij kpn is er indertijd een tijdje een propositie verkocht met de ‘naam’ internet en interactieve tv. Ik meen 2017 - 2019.

Na de volledige overname van Telfort is het verhuizen van zo'n TFT abonnement al niet meer mogelijk. Dus dan zou dat nu, na verhuizing, een kpn abonnement kunnen zijn.

Reageer