Zakelijke klanten niet gewenst bij KPN

  • 20 November 2023
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Ben zelf klant bij XS4ALL Zakelijk. Wilde een hogere snelheid en dit was goedkoper bij Odido en KPN. XS4ALL vraagt namelijk de hoofdprijs. Heb zelf alleen maar VDSL (koper) mogelijkheid op mijn zakelijke locatie, dus er blijft al weinig snelheid van het abonnement over. Nu heb ik privé alles bij KPN en ook mijn zakelijk mobiel bij KPN dus ondanks dat het duurder is dan Odido, dacht ik let's go.

Eerst een dame waarbij ik netjes een aanbieding krijg van €250,- Coolblue bon of 6 maanden korting van €12,50 en ik betaal €42,50 incl btw. Ik vraag nog, weet je zeker dat het bedrag inclusief btw is, jazeker want dat zijn ook de consument prijzen voor datzelfde abonnement. Heeft ze ook nog nagevraagd bij iemand. Bij het afsluiten van het contract krijg ik ineens een andere dame aan de telefoon. Nee hoor. U zit al bij XS4ALL dus het is verlenging (Ik heb in het verleden een contract afgesloten bij XS4ALL, niet bij KPN!). Geen aanbiedingen anders dan €2,50 voor 6 maanden. Nou nou een hele €15,-. Nu is alles ook ineens ex btw. Ze kan mij ook niet aansluiten, want het aansluit adres staat op een verkeerd adres. Ik zeg nog dat het niet klopt, maar zonder resultaat. Na het bellen van XS4ALL staat het inderdaad gewoon goed. Ik zou dus op moeten zeggen en daarna opnieuw af moeten sluiten, maar dat ondersteunen ze niet.

Maandelijks meer dan €200,- aan abonnementen bij ze, maar geen moeite om klanten binnen te halen of te behouden.

Vraag mij af of ze in de hoge toren van KPN weten hoe het op de vloer verloopt en welke consequenties het beleid heeft. Elders maar kijken waar ze mij wel compleet weg kunnen zetten en iets interessants aan kunnen bieden.


6 reacties

Heb je al gecheckt wat de maximale DSL snelheid is op je zakelijke adres?

En heb je wel de zakelijke helpdesk gebeld? 0800-0403

Heb je al gecheckt wat de maximale DSL snelheid is op je zakelijke adres?

En heb je wel de zakelijke helpdesk gebeld? 0800-0403

Ja heb ik. Werd alleen toch doorverbonden naar iemand die consumenten doet denk ik. DSL wat ik nu heb is 20/2 mb voor €46,-!! Absurd. Ik kan middels pairbonding 75/10 halen. Dat kost dan €58,-

Heb particulier ook alles bij KPN.

Ik kan middels pairbonding 75/10 halen. Dat kost dan €58,-

Tja, KPN is de enige die op DSL bonding levert. Dus als je Odido op je zaak neemt heb je dat niet. 

Prijsvergelijk t.o.v. snelheid bonding (kpn) of single line (Odido).

NB Dit is het forum voor particulieren / particulier gebruik.

Ik kan middels pairbonding 75/10 halen. Dat kost dan €58,-

Tja, KPN is de enige die op DSL bonding levert. Dus als je Odido op je zaak neemt heb je dat niet. 

Prijsvergelijk t.o.v. snelheid bonding (kpn) of single line (Odido).

 

Daar krijg ik voor €38,- wel 45/5, dus de bedragen zijn al wel heel anders en de snelheid verdubbeld.

Tja, aan jou om te beslissen natuurlijk.

Als een enkele lijn nu 45 ⬇ is zou dat bij xs4all ook het geval moeten zijn. Maar een oud xs4all abo verhogen is vast veel duurder dan een nieuw abo bij kpn of Odido.

Reputatie 7
Badge +12

Je zou eventueel ook kunnen informeren op 0800-0403 over KPN EEN, dan word je wel als nieuwe klant behandeld omdat dit los staat van CM of ZM. Maar dit is wel een zakelijk pakket welke anders is dan onze CM of Kleinzakelijke pakketten. 

 

Dus mocht je behoefte hebben aan: een vast IP adres, 4g backup, meerdere IP adressen, eventueel SLA's, alles op 1 factuur of een vast contactpersoon. Bel ons dan nog eens en vraag om informatie over KPN EEN. XS4all staat hier volledig los van dus het is overstappen naar kpn een en niet verlengen.

Reageer