Vraag

9 van 10 keer niet bereikbaar als ik gebeld word op mijn mobiele telefoon

  • 9 June 2022
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Beste,

Hoe kan het dat ik 9 van de 10 keer niet bereikbaar ben op mijn mobiele telefoon. Er wordt steeds direct doorgeschakeld naar mijn voicemail.

Mijn oude 2 Apple's had dit probleem al maar was in de veronderstelling dat dit het probleem was van een te oude telefoon. Als een beller nogmaals ging bellen lukte het meestal wel om door te komen. Maar nu met mijn nieuwe Oppo Reno 4 Pro telefoon o.b.v. Android is het probleem alleen maar erger geworden en krijgen bellers 9 van de 10 keer mijn voicemail. Ik kreeg eerder nog een sms bericht dat ik een gemiste oproep had, maar dat gebeurd ook niet meer.

Nieuwe sim opgevraagd en in gebruik genomen, maar probleem is nog steeds niet verholpen. Het maakt ook niet uit waar ik mij bevind. Mobiel geeft gewoon aan dat er verbinding is. Ik kan ook gewoon bellen. Internet werkt ook prima en altijd verbinding.

Het probleem begon rond de tijd dat Telfort overgegaan is naar KPN. Maar zal mijns inziens toch geen probleem moeten veroorzaken omdat Telfort al gebruik maakte van hetzelfde KPN netwerk.

Wat kan ik hier aan doen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PWvW, welkom hier. 

Dit klinkt zeer vervelend. Je bent gewoon niet goed bereikbaar. Het maakt dus niet uit waar. Met welk toestel of welke sim. Overal speelt het probleem. 

Ik wil dit graag verder eens voor je onderzoeken. Mogelijk moet ik een verzoek bij de technische dienst neerleggen om dit op te kunnen lossen. Want het klinkt alsof er iets niet helemaal goed staat ergens in de aansluiting. 

Om verder te kunnen onderzoeken heb ik een paar gegevens van je nodig. Zou je jouw profiel willen invullen?

Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik er eens naar kijken.

Hoi @Bart_Z ,

Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels mijn profielgegevens aangevuld.

Ik hoor het graag of e.e.a. aangepast kan worden in de aansluiting.

Reputatie 7
Badge +20

Als je eens op de telefoon naar de telefoon-app gaat> Instellingen en kies voor Nummers blokkeren of Intimidatiefilter. Staat daar iets geblokkeerd?

 

Vliegtuigmodus, Niet storen of Slaapstand staat ook niet aan?

Als dat allemaal goed staat maak ik melding bij de Technische Dienst. Dit is echter nog wel iets dat we moeten controleren. 

Nee in de basis niet. Soms als het nodig is. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder onderzoeken en zullen binnen 10 werkdagen contact met je opnemen. Hoor graag hoe het verlopen is.Â