Beantwoord

Abonnement wijzigen naar een met toestel, kan dit?

  • 26 March 2024
  • 8 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik wil graag mijn abonnement wijzigen naar abonnement met telefoon. 

Ik woon nog thuis maar ik werk wel.

Kan ik het abbonement evengoed wel gewoon op mijn naam zetten ?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 27 March 2024, 15:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marietje96 ,

Ik begrijp dat het abonnement nu op naam staat van één van jouw ouders? 
 

Je kunt een contractovername regelen via de website of in de KPN-winkel. In de winkel moet je dan allebei aanwezig zijn en uiteraard de ID-bewijzen meenemen. Op internet vind je het formulier hier:

https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen

Wil je ook een toestel uitzoeken? Dan zou ik alles tegelijk regelen in de KPN-winkel. Dan regel je twee dingen tegelijk. 

Nee het abonnement wat ik nu heb staat gewoon op mijn naam. Maar als ik een abbonement neem met toestel moet ik allerlei gegevens invullen zoals hoe ik woon, wat mijn maandkosten thuis en of ik koop of huurwoning heb ect.. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat klopt, als je een lening wilt afsluiten welke hoger is dan €250 (meer dan €10 per maand voor 24 maanden) wordt er een check uitgevoerd bij het BKR en deze lening wordt daar ook geregistreerd. Als je dit niet wilt kan je zorgen dat je eenmalig iets meer betaald zodat de lening onder de €250 zit of je kan een goedkoper toestel uit kiezen.

Ben je wèl 18+ @Marietje96 , anders kunnen alléén je ouders een abo afsluiten en jij niet.

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee het abonnement wat ik nu heb staat gewoon op mijn naam. Maar als ik een abbonement neem met toestel moet ik allerlei gegevens invullen zoals hoe ik woon, wat mijn maandkosten thuis en of ik koop of huurwoning heb ect.. 

 

Ja, dat is logisch want je gaat gewoon een lening aan. Je kunt natuurlijk wel gewoon een toestel in één keer afbetalen of minder dan 250 euro lenen. Want dan gelden al die voorwaarden niet. 

Jazeker ik ben 27 😅

Ik heb het eerder gehad maar toen stond het op naam van me moeder maar dat gaat helaas nu niet. Dus ik vraag me af of ik evengoed een abonnement kan nemen met telefoon

Reputatie 7
Badge +28

Jazeker ik ben 27 😅

Ik heb het eerder gehad maar toen stond het op naam van me moeder maar dat gaat helaas nu niet. Dus ik vraag me af of ik evengoed een abonnement kan nemen met telefoon

Tuurlijk kan dat, maar dan moet je wel bepaalde dingen kunnen aantonen. Ik adviseer je om naar een KPN-winkel toe te stappen. Neem je ID-bewijs en een bewijs van inkomsten mee. (Loonstrookje) 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Marianne Bakker, als je op dit moment een sim only abonnement hebt, kun je dat wijzigen naar een abonnement Als je bij jouw ouders woont, mag je dan bij woonlasten €0,00 opgeven. Het is wel zo dat je voor het wijzigen van een sim only naar abonnement met toestel dient te bellen met de klantenservice of langs een KPN winkel dient te gaan. 

Als je naar de winkel gaat, is het echt niet nodig om een loonstrookje of iets dergelijks mee te nemen. 

Reageer